2019-08-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Hur Stockholm gör med sina av invånarna surt förvärvade och glatt inbetalda skattemedel skulle ha varit en angelägenhet för en malmöit om det var ni som slussat 5-7 miljarder årligen till vår stad - och inte tvärtom.

Stockholm har sina invandrarproblem och skjutningar och även om pojkstrecken här är färre procentuellt sett så kostar våra rapartister mer i absoluta tal.

Men vi har råd som sagt, än så länge.

Bara lite synd att vår skatt går direkt till ert fotbollslag.

Det känns som att du blandar ihop begreppen här... Eller menar du att det inte är kommundoping när Stockholm Stad går back hundratals miljoner för er plastarena?

Jag köper, som sagt, att Malmö Stads ekonomi inte är särskilt bra - men det påverkar väl inte er arenasituation?
Citera
2019-08-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det känns som att du blandar ihop begreppen här... Eller menar du att det inte är kommundoping när Stockholm Stad går back hundratals miljoner för er plastarena?

Jag köper, som sagt, att Malmö Stads ekonomi inte är särskilt bra - men det påverkar väl inte er arenasituation?

Sydsvenskan avslöjade ju hur Malmö fick arenan och tack vare den kommundopningen tog sig ut i Europa.

Jag har inte sett nåt skrivet om nåt lika hårresande mygel och gynnande av ett enskilt lag i Stocholm, upplys mig gärna.

(det närmaste huvudstaden är väl de vidriga turerna kring Pekings arena?)
Citera
2019-08-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/JoRbPR/biljetthysteri-i-aik-gar-mot-slutsalt

Det är ju komedi på hög nivå faktiskt. Aik väljer att marknadsföra Celticmatchen som snart slusåld. Man pratar om att max kapaciteten är 28k på en arena som tar 50k

Biljetthysteri i AIK: ”Går mot slutsålt”

"Vi började sälja på fredag och hittills har vi sålt 14 500 biljetter. Hela Norra Stå är slutsålt. Arenakapacitet ligger på 28 000, säger Söderberg."

"Har ni funderat på att öppna övre läktaren till båda matcherna? Med tanke på publikintresset?

– Ja, det har vi, men för att göra det måste vi vara säkra på efterfrågan. Vi måste vara säkra på att det finns tillräckligt stort intresse. När vi gör det så kommer vi öppna fler läktare. "
Haken är att om man öppnar etage tre så krävs det en drös mer personal och kostnaden ökar. Det räcker inte med några hundra biljetter till. Slutsålt innebär att alla tillgängliga biljetter är sålda. På bortastå finns det väl kvar också?

Kul ändå, det verkar komma fler än vad Hammarby drar, 32 861. Jag tror dock inte det blir så många som mot Sundsvall ifjol, 50 128.
Citera
2019-08-19, 20:21
Medlem
Från TVn: Helsingborgs klack hörs mindre än Blåvitts?
Citera
2019-08-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kul ändå, det verkar komma fler än vad Hammarby drar, 32 861. Jag tror dock inte det blir så många som mot Sundsvall ifjol, 50 128.
Det där är mest en påminnelse om att 35.000 som gick då skiter i era matcher idag.
Citera
2019-08-19, 21:45
Medlem
Djurgården verkar vara befriade medgångssupportrar just nu. Alltid samma kärna på 11 000-13 000 som kommer. Så ska det vara.
Citera
2019-08-20, 10:12
Medlem
Hur många biljetter fick AIK till Celtic ?
Citera
2019-08-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Djurgården verkar vara befriade medgångssupportrar just nu. Alltid samma kärna på 11 000-13 000 som kommer. Så ska det vara.

Precis. Inga töntar, inga turister, inga bönder.

Horvraken påstås till och med ha en Facebook-sida där 800 bönder gissade gårdagens publiksiffra. I DIF-matchen!

Jag kan inte tro på det där, så maniskt fixerade vid publiksiffror kan inga normala människor vara. Eller vänta...
Citera
2019-08-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Hur många biljetter fick AIK till Celtic ?

1800
Citera
2019-08-20, 10:46
Medlem
Salorms avatar
En fråga till Mff, vad har er bortasektion för kapacitet? Såg något larv om att er SLO sagt att vi köpt 1600 men verkar som vi i själva verket köpt 2200? Jag vet inte vad som stämmer, så hjälp mig lite nu.
Citera
2019-08-20, 11:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Annars kan man göra som bajen - påstå att arenan (söderstadion) var slutsåld varje match och ignorera fakta om att det ofta bara var 7-8000 på matcherna.

En arena kan ju dock vara utsåld men inte fullsatt. Sedan är det ju inte säkert det var så i just detta fallet men likväl skillnad på begreppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
En fråga till Mff, vad har er bortasektion för kapacitet? Såg något larv om att er SLO sagt att vi köpt 1600 men verkar som vi i själva verket köpt 2200? Jag vet inte vad som stämmer, så hjälp mig lite nu.

Är det möjligen inte så att det (likt så vi räknar totalt följe) är bortasektion+vad man är på sittplats?
Citera
2019-08-20, 11:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Är det möjligen inte så att det (likt så vi räknar totalt följe) är bortasektion+vad man är på sittplats?

Hittar inte vad deras bortasektion tar, såg någon gammal aik artikel att den tog 1000 men kan väl inte stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in