Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-18, 12:55
  #11797
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Menar du att det tar längre tid att drunkna i dessa specialkläder, så att hon får flyta runt på öppet hav bland hajar någon timma längre? Eler menar du att en vanlig jacka riskerar att fastna i masten så att hela båten kapsejsar?

Det tar längre tid att drunkna i dessa kläder än utan.

Det är lättare att röra sig i dessa kläder än vanliga plus flytväst. Bra om man ramlar i vattnet eller ska göra något på båten. Antagligen funkar de bättre med den säkerhetsskäl de dessutom här.

Att de här specialkläder på båten är inget konstigt.

Miljövänligt av någon som hytter med fingret är folk inte köper sekond hand? Nja.
2019-08-18, 12:56
  #11798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Det tar längre tid att drunkna i dessa kläder än utan.

Det är lättare att röra sig i dessa kläder än vanliga plus flytväst. Bra om man ramlar i vattnet eller ska göra något på båten. Antagligen funkar de bättre med den säkerhetsskäl de dessutom här.

Att de här specialkläder på båten är inget konstigt.

Miljövänligt av någon som hytter med fingret är folk inte köper sekond hand? Nja.

Hur mycket kommer hon röra på sig på båten, och varför måste hon ha flytväst på sig varenda gång hon är uppe på däck?
2019-08-18, 13:02
  #11799
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur mycket kommer hon röra på sig på båten, och varför måste hon ha flytväst på sig varenda gång hon är uppe på däck?
Finns det bilder där hon bär flytväst? Vi spekulerade i om jackan hade flytförmåga.
2019-08-18, 13:04
  #11800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Finns det bilder där hon bär flytväst? Vi spekulerade i om jackan hade flytförmåga.

Jag vet inte, argumentet jag har fått är att specialjackan är istället för flytväst, och det måste betyda att hon har fått den gjord åt sig för att hon annars skulle ha tvingats bära flytväst varenda gång hon är på däck.
2019-08-18, 13:06
  #11801
Medlem
PattaGlyttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon gjorde ju det strax innan avfärden, vid ett tillfälle:

https://twitter.com/GretaThunberg/st...87900947095552

Kan det ha göra med prinsessans Carolines son eller hans kompis? Hon kanske har hemliga drömmar...
Finns det kondomer ombord?
2019-08-18, 13:08
  #11802
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PattaGlytten
Finns det kondomer ombord?

Greta blir ju bara snyggare och snyggare, så lär säkert vara nån/några på båten som får ligga med henne under resan.
2019-08-18, 13:09
  #11803
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag vet inte, argumentet jag har fått är att specialjackan är istället för flytväst, och det måste betyda att hon har fått den gjord åt sig för att hon annars skulle ha tvingats bära flytväst varenda gång hon är på däck.
Mycket är väl specialdesignat.
Jackan har väl tryck för projektet, seglen likaså.

Koldioxiden bara flödar runt resan.
2019-08-18, 13:09
  #11804
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur mycket kommer hon röra på sig på båten, och varför måste hon ha flytväst på sig varenda gång hon är uppe på däck?

Har du sett hur liten båten är, hur fort den går, och hur mycket den svänger från sida till sida och kastas omkring, och hur högt och långt vågorna slår in? Självklart måste man ha flytväst eller flytplagg hela tiden man är på däck, det är hur lätt som helst att kastas eller sköljas över bord.
2019-08-18, 13:11
  #11805
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PattaGlytten
Finns det kondomer ombord?

Det är antagligen inte en issue i Gretas fall. Hon har med stor sannolikhet inte genomgått puberteten (och kommer antagligen aldrig att göra det) p.g.a. ätstörningar (då prioriterar kroppen ren överlevnad i stället). Så hon kan inte bli gravid. Och har antagligen inget intresse för sex heller. Tror knappast någon skulle våga våldta henne, det skulle vara lite förödande för PR-värdet för teamet bakom Malizia...
2019-08-18, 13:12
  #11806
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är antagligen inte en issue i Gretas fall. Hon har med stor sannolikhet inte genomgått puberteten (och kommer antagligen aldrig att göra det) p.g.a. ätstörningar (då prioriterar kroppen ren överlevnad i stället). Så hon kan inte bli gravid. Och har antagligen inget intresse för sex heller. Tror knappast någon skulle våga våldta henne, det skulle vara lite förödande för PR-värdet för teamet bakom Malizia...

Hon har ju tuttar, så puberteten är hon nog inne i.
2019-08-18, 13:14
  #11807
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Wow! Manuskriptet föreskriver säkert en transformering till jättesöt miljöhjältinna med tiden. Teaterapa med all tänkbar rekvisita och uppbackning. Hon tillhör de utvalda, liksom Assange. Dem blir vi aldrig av med.

Jag vill också ha en proffsfotograf som följer mig och får mig att se snygg ut.
2019-08-18, 13:16
  #11808
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är antagligen inte en issue i Gretas fall. Hon har med stor sannolikhet inte genomgått puberteten (och kommer antagligen aldrig att göra det) p.g.a. ätstörningar (då prioriterar kroppen ren överlevnad i stället). Så hon kan inte bli gravid. Och har antagligen inget intresse för sex heller. Tror knappast någon skulle våga våldta henne, det skulle vara lite förödande för PR-värdet för teamet bakom Malizia...

När jag läser dina inlägg får jag ofta en obehaglig känsla av sexualstörning. Klart Greta utvecklats som vilken normal tonåring som helst. Varför skulle inte hon vilja ha sex?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback