2019-08-15, 13:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Nja... det är ganska vanligt att man irrar planlöst långa sträckor när man skall göra sig av med ett lik.
Personer som hamnar i panik kan köra runt länge utan att tänka på det. Så var även fallet med CS för några år sedan.
Man kan nog io vassa drag se likheter mellan fallet CS och nu JD ja men skillnaden är ena var slupmässigt gjord CS och JD är mer planlagt i den utsträckning vet vart kroppen ska dumpas, I detta fall så krävs det en viss typ av person förmodligen var GM och hans entorage drogpåverkade samt fulla otan vis känslor då kan dem göra detta man kånka runt med en kropp nje nja!
Citera
2019-08-15, 13:06
Medlem
Hade inte JD ett jobb?
Citera
2019-08-15, 13:07
Medlem
Liivs avatar
Citat:
Stämmer det så kan det hända att det finns viss planering inblandat och då är det en helt annan femma!
Skall bli intressant att se hur åklagaren gör närmsta dagarna!

Det är ju otroligt att det visade sig stämma.

Det känns ju definitivt som en försvårande omständighet för den häktade om han faktiskt suttit och snackat om detta. Men krävs mer bevis för att påvisa planeringen.

De flesta personer (i alla fall vi som hänger i mordforum) har väl funderat en hel del gånger på hur man hade gjort. För att försöka hitta lösningen och alternativ till hur saker gått till i de fallen man läser om för tillfället. Och nog har jag också diskuterat det med andra.
Citera
2019-08-15, 13:08
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Stämmer det så kan det hända att det finns viss planering inblandat och då är det en helt annan femma!
Skall bli intressant att se hur åklagaren gör närmsta dagarna!

Vet inte om det är så säkert att det varit planerat ändå. Det kan ha urartat i lägenheten och några av dom inblandade har koppling till Parakka så dom kan ha kört dit med vetskapen om att det finns myr där. Första bästa man vet av helt enkelt.

Säger inte att det är omöjligt att det var planerat men jag får en känsla av att det inte var det. I någon större utsträckning iallafall.
Citera
2019-08-15, 13:18
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lär nog ta sin tid innan FUP och åtal väcks lär nog bli omhäktning på samtliga först, Sedan lär nog stora delar ligga under sekretess i FUP...
Det tror jag inte, brukar inte vara så mycket sekretess i vanliga brottsmål
Citera
2019-08-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vet inte om det är så säkert att det varit planerat ändå. Det kan ha urartat i lägenheten och några av dom inblandade har koppling till Parakka så dom kan ha kört dit med vetskapen om att det finns myr där. Första bästa man vet av helt enkelt.

Säger inte att det är omöjligt att det var planerat men jag får en känsla av att det inte var det. I någon större utsträckning iallafall.
Först och främst R.I.P Jocke
Min teori är följande : Jocke besöker JL för att handla något. JL bor dörr i dörr med MS. Hos MS sitter MI och är förmodligen påverkade . MI hör när Jocke är hos JL och när Jocke går därifrån så drar han in Jocke i MS lägenhet och där spårar det ur. Det är välkänt i Kiruna att Jocke och MI har hatat varandra i flera år . Och det har sin början med denna DN. MS och JL tror jag blir inblandade egentligen mot sin vilja men har inget val ,anser dem , än att försöka dölja brottet.
REN SPEKULATUON - men tror ändå det ligger väldigt nära sanningen
Citera
2019-08-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Okej.

Vi får se vad som kommer att framkomma om den här ev. skulden. Fast kände hans mamma till allt om sonen? Han var ju en vuxen man.

RIP JD.

Veta är ju svårt att säga, men modern påstår att sonen berättat allt. Även sådant som inte alltid är så roligt att höra.
Citera
2019-08-15, 13:26
Medlem
Får citera mig själv.

Citat:
Hur hittades kroppen med tanke på hur stort området är?

– Det var polisen som hittade kroppen och det efter uppgifter som framkommit under förundersökningen, säger åklagaren AB.

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Någon som läst vem som hittat BO?
Citera
2019-08-15, 13:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hypotes.

Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Först och främst R.I.P Jocke
Min teori är följande : Jocke besöker JL för att handla något. JL bor dörr i dörr med MS. Hos MS sitter MI och är förmodligen påverkade . MI hör när Jocke är hos JL och när Jocke går därifrån så drar han in Jocke i MS lägenhet och där spårar det ur. Det är välkänt i Kiruna att Jocke och MI har hatat varandra i flera år . Och det har sin början med denna DN. MS och JL tror jag blir inblandade egentligen mot sin vilja men har inget val ,anser dem , än att försöka dölja brottet.
REN SPEKULATUON - men tror ändå det ligger väldigt nära sanningen

Den hypotes som du omnämner kan mycket väl ha inträffat.

Vi får se vad som kommer att framkomma när mera blir känt.
Citera
2019-08-15, 13:42
Medlem
DjPuttes avatar
Enl AB så ska det handla om en obetald skuld till GM som JD hade, Drogrelaterat skulle jag säga är första känslan.....
Citera
2019-08-15, 13:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
En av orsakerna droger?

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Enl AB så ska det handla om en obetald skuld till GM som JD hade, Drogrelaterat skulle jag säga är första känslan.....

Med tanke på de kretsar som JD umgicks i, så har jag hela tiden misstänkt att en av orsakerna till hans försvinnande och död handlade om just droger.
Citera
2019-08-15, 13:46
Medlem
https://www.facebook.com/profile.php?id=716548260
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här