Citat:
Ja, du har nog helt rätt. Detta tramsande om hur kvinnor inte är rationella är inte precis något nytt tillskott i den högerpopulistiska skåpmaten, även om jag inte tror den har så värst mycket med USA specifikt att göra. Det var kanske dumt av mig att ägna detta mer uppmärksamhet än när samma idéer framförs av någon av grabbarna på forumet, men jag trodde väl någonstans att den som nu utger sig för att vara kvinna skulle vara öppen för att verkligheten inte är så där svartvit och antikvinnlig. Fan vet varför egentligen, det är inte som att jag aldrig någonsin stött på typen förut. Det är säkert väldigt roligt att få vara prinsessa för en dag kvinnohatarpöbeln, tills man råkar säga någonting lite för progressivt och de säger ifrån. Men de använder ju iallafall inte det där läskiga "sexist"-ordet. Du vill verkligen förstå, det vill jag också, ditt inlägg är informativt.
Jag tror dock att vi övertolkar, vad jag har kunnat utröna så är tankegången väldigt simpel inom de "antifeministiska" strömningarna. Man har gjort det enkelt för sig och delat upp världen i vänster-höger.
Vänster: kvinnligt, solidaritet, feminina män, bögar, fjollor, mänskliga rättigheter, feminism, judar (konspiration), invandrare (kriminalitet), pro-choice, hönskackel, oreda, flum, indoktrinering, känslor, kvinnliga egenskaper, barnomsorg, daltande, osv osv.
Höger: rationalitet, riktiga män, hårdare straff, pengar, logik, matematik, manliga egenskaper, inget flum, pro-life, målinriktat, antifeminism, starkast överlever, krig, människoförakt, känslokyla osv osv.
Sen tittar man på statistiken och ser att kvinnor röstar vänster, vips så är då kvinnor icke rationella enligt gängse indelning. Där passar också in att kvinnor "feministerna" tillsammans med bögarna feminiserar pojkar och män och tillsammans med judarna söndrar samhället för att riva ner allt som den vite mannen skapat, tex polis, militär osv.
Människor gör det enkelt för sig och är man frisk och har hyfsat med pengar är det nog lätt att känna sig hemma i "starkast vinner".
Hela den här svart/vita retoriken verkar ha adopterats med hull och hår från USA där den pågått hela tiden, den verkar verkligen ha fått fäste. Antagligen för att den är så enkel och tydlig. Den ger "svar" på varför så många män mår dåligt och varför de förefaller vara vilsna.
Jag tror dock att vi övertolkar, vad jag har kunnat utröna så är tankegången väldigt simpel inom de "antifeministiska" strömningarna. Man har gjort det enkelt för sig och delat upp världen i vänster-höger.
Vänster: kvinnligt, solidaritet, feminina män, bögar, fjollor, mänskliga rättigheter, feminism, judar (konspiration), invandrare (kriminalitet), pro-choice, hönskackel, oreda, flum, indoktrinering, känslor, kvinnliga egenskaper, barnomsorg, daltande, osv osv.
Höger: rationalitet, riktiga män, hårdare straff, pengar, logik, matematik, manliga egenskaper, inget flum, pro-life, målinriktat, antifeminism, starkast överlever, krig, människoförakt, känslokyla osv osv.
Sen tittar man på statistiken och ser att kvinnor röstar vänster, vips så är då kvinnor icke rationella enligt gängse indelning. Där passar också in att kvinnor "feministerna" tillsammans med bögarna feminiserar pojkar och män och tillsammans med judarna söndrar samhället för att riva ner allt som den vite mannen skapat, tex polis, militär osv.
Människor gör det enkelt för sig och är man frisk och har hyfsat med pengar är det nog lätt att känna sig hemma i "starkast vinner".
Hela den här svart/vita retoriken verkar ha adopterats med hull och hår från USA där den pågått hela tiden, den verkar verkligen ha fått fäste. Antagligen för att den är så enkel och tydlig. Den ger "svar" på varför så många män mår dåligt och varför de förefaller vara vilsna.
Kanske ville jag inte diskutera egentligen, utan mest gotta mig i den oavsiktliga komedin i att TS, som beklagar sig över hur kvinnor nedvärderas, visat sig vara en lika god kålsupare själv. Det var ju en jävla tur att vi kan föda barn iallafall, så att vi inte är helt värdelösa, du vet, ur "evolutionär" synpunkt.
Äsch det är bara att låta skiten hållas. Reagerar du är det bara ännu ett bevis på hur vi onda feminister försöker tysta oliktänkande.
Senast redigerad av Disciplina 2019-08-12 kl. 20:27.
Senast redigerad av Disciplina 2019-08-12 kl. 20:27.