2019-08-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Hörde just på nyheterna att mannen dödade sin sambo som också var knuten till Moskén i hemmet först och sedan gick vidare till moskén.

Det var ett urspårat relationsdrama och inte en politisk motiverad terrorattack.

Varför skulle han döda andra om det var ett relationsdrama ?
Nja , vet inte om det är hela orsaken.
Citera
2019-08-11, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Hörde just på nyheterna att mannen dödade sin sambo som också var knuten till Moskén i hemmet först och sedan gick vidare till moskén.

Det var ett urspårat relationsdrama och inte en politisk motiverad terrorattack.
Kan du utveckla?
Citera
2019-08-11, 11:14
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Närmast kommer väl högerinceln som sköt i synagogan i San Diego för nån månad sen, hade skrivit manifest och allt men lyckades bara döda 1 innan han flydde och ringde polisen själv
Vad har "incel" för bäring på den här tråden?

Är det relevant och har du belägg?

(Du använder incel i inlägg i andra trådar...varför?)
Citera
2019-08-11, 11:14
Medlem
Undrar vem denna kvinna är
Citera
2019-08-11, 11:16
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Vad har "incel" för bäring på den här tråden?

Är det relevant och har du belägg?

(Du använder incel i inlägg i andra trådar...varför?)

För att det är incels som begår dessa dåd
Citera
2019-08-11, 11:22
Medlem
Synes det var litt morsomt med han forstanderen av Moskeen som ble ringt opp å reiste tilbake til Moskeen.

Han sier han løp på baksiden og gjemte seg i buskene så ikke GM skulle løpe ut av vinduet. Tror nok heller han løp dit for å ikke bli skutt dirkete.

Jeg forstår han godt. Jeg hadde heller ikke løpt inn i en bygning med en aktiv skytter med mindre ungene mine var inne i huset.
Men at han sier han løp bak for å passe på at GM ikke skulle løpe vekk, den kjøper jeg ikke.

Han var uansett en hjelte som kom tilbake og hjalp med å ta GM.

. Alle dere som skriver positivt om Breivik og om muslim drap burde skamme dere.
Dere er tydeligvis ignorante.
Kampen med høyre og venstre siden er en av de største trusselen mot vestlig kultur rett etter digitale krigføringen på sosiale medier utført av Russland og Kina.
.
Vi trenger ikke mer problemer her hjemme. Vi trenger å roe ned. Tenke oss om. Bygge opp landene vores og finne ut hva slags informasjon vi kan stole på.

Jeg er ikke rasist og liker innvandrer, men vi har tatt inn for mange og må sørge for at de som er her har det bra før vi får flere.
Vi må også finne en mellomting mellom høyre og venstre igjen.

Jeg ble veldig lei meg i går da jeg så dette. Jeg bor sammen med muslimer som er flotte mennesker og har vokst opp med dem. De fleste er bedre venner enn de fleste europeere har vært mot med men dritt sekker finnes overalt.

Synes det var rart media skulle si at GM var hvit så tidlig. Jeg forstår hvorfor. Pga pengene. De ønsker å hisse oss opp å lage rasekirg.

Media tjener så mye lenger på frykt og denne rasekirg greia.
. Dette var sannsynligvis er sjalusidrama so. Fikk for langt.

Kjente en russer på 80 tallet som drepte en jente i en kirke i Oslo pga sjalusi, dette kom ikke i avisene en gang.

Skal vi nevne hudfarge må vi gjøre det på alle nettopp fordi jeg ikke er rasist. Rasisme går begge veier og det helle rikke Sundt å hisse alle muslimer opp mot oss hvite. Heller ikke andre veien.

Guttungen som gjorde dette nekter å uttale seg til politiet. Antakeligvis er han helt ødelagt og angrer seg fordi han ikke fikk drept flere. Han kommer nok til å snakke etterhvert viss politiet "plager" han nok.

Kan ikke alle slutte å være så rasistiske. Det er greit vi har tatt inn for mange over en periode og vi har gjort ting som ikke har vært til det beste for Skandinavia, men det har skjedd. Vi må heller fokusere på en voksen og ordentlig måte å lage et bedre flyktning system og ta inn litt færre enslige voksne.
.

De fleste flyktningene fra Syria jeg kjenner jobber og har gode stillinger og er flinke mennesker og har familier. Det er mennesker som gjør alt for deg om du gir dem et smil og viser dem at de betyr like for deg som alle andre.
.. Kjærlighet og forståelse er medisinen vi trenger. Prøv å spør en innvandrer hvordan han kom hit og fikk familien hit fra krigen uten å felle en tåre. Da kan du få litt medfølelse å kjenne litt på følelse dems.

Jeg sier ikke vi skal overfylte oss med dem, vi Jr kanskje tatt inn for mange, men behandler vi hverandre med kjærligheten vil det fungere.
.. Største frykten min er borgerkrig, høyre mot venstre og digital krigføring som sett i USA fra Russland og Kina hvor de trigger populasjonen mot hverandre....

Kjærlighet, fred og forståelse!
Citera
2019-08-11, 11:32
Medlem
Herblaws avatar
Citat:

Denna person hade en sambo, så ditt påstående stämmer inte. Och vad har du för källa att han tillhörde denna onlinekultur?
Citera
2019-08-11, 11:35
Medlem
Polisen i Sverige har extra bevakning vid en moske i Stockholm, medborgarplatsen? idag pga det som hände i Norge/ Baerum igår.
Va? Varför det? Så onödigt, ska dessa muslimer skyddas till varje pris? Fy faan, usch..
Citera
2019-08-11, 11:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Varför skulle han döda andra om det var ett relationsdrama ?
Nja , vet inte om det är hela orsaken.

Ingen annan dog ju. Vi får se var det här landar.
Citera
2019-08-11, 11:37
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Du får nog förklara närmare vad sambandet är.

Har du, utöver förklaringen, något belägg att så är fallet?
Citera
2019-08-11, 11:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ingen annan dog ju. Vi får se var det här landar.

Men vad jag förstår är han misstänkt för försök till mord. I och med att han gick till moskén, beväpnad, och sköt sönder något fönster eller dörr, så känns det som en rimlig misstanke.
Citera
2019-08-11, 11:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Denna person hade en sambo, så ditt påstående stämmer inte. Och vad har du för källa att han tillhörde denna onlinekultur?

Varifrån kommer uppgiften att han hade sambo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in