Citat:
Du vet mycket väl vad gruppnivå menas med. Eller behöver jag förtydliga , den genomsnittliga svenska mannen. Gör dig inte dummare än du är. Enligt VAD? "tenderar män tänka mer rationellt än kvinnor, på gruppbnivå"?
vad betyder ens att tänka på "gruppnivå"?
Bara det hade ju varit intressant höra mer om..
Människor tänker inte på "gruppnivå" de tänker alla enkom i sin egen lilla hjärna.
Människan kan dock AGERA rationellt på en gruppnivå. Och skälet till att vi gör det stavas oftast vetenskap och ex demokrati dvs vi har tagit reda på vad som är smartast göra och vi agerar för gruppens goda inte någon elit. Och nej, det har inte ett skit göra med nån könstillhörighet.
vad betyder ens att tänka på "gruppnivå"?
Bara det hade ju varit intressant höra mer om..
Människor tänker inte på "gruppnivå" de tänker alla enkom i sin egen lilla hjärna.
Människan kan dock AGERA rationellt på en gruppnivå. Och skälet till att vi gör det stavas oftast vetenskap och ex demokrati dvs vi har tagit reda på vad som är smartast göra och vi agerar för gruppens goda inte någon elit. Och nej, det har inte ett skit göra med nån könstillhörighet.
Och jo, den genomsnittliga svenska mannen rationaliserar i högre grad än den genomsnittliga kvinnan. På gott och ont.
Kan du förklara vad som är rationellt med åsikten "vi kämpar för feminismen och kvinnors rättigheter men samtidigt vill vi ösa in män från kvinnofientliga kulturer och sedan vill vi knappt bestraffa dem när de begår direkt kvinnofientliga brott eller sysslar med organiserad hederskultur". Det är ju synd om dessa stackars männen, du kan aaaaldrig förstå vad de varit med om".
Nu spetsar jag till meningen här, men det finns gott om kvinnor som resonerar så. Även män, men långt fler kvinnor.
Kvinnor tenderar att resonera mer situations och individburet än män. Funkar utmärkt i vissa situationer och mindre bra i andra.
Jag orkar inte hålla på och förklara saker och ting här som om jag pratade med ett barn. Du måste förstå vad jag menar, och om du inte gör det efter allt jag skrivit så får jag nog konstatera att du inte kan förstå detta.