2019-06-30, 12:21
Medlem
Avdelning lyxproblem: Jag har sedan tidigare försökt bygga upp en bra bas. Jag har för tillfället två par kängor (svarta och bruna i skinn), ett par bruna chelsea boots i mocka, svarta oxfords i skinn och bruna oxfords i mocka. Nu när sommarlönen börjar rulla in blir jag sugen på nya skor igen. Men har ingen riktig idé om vad jag vill ha för typ av skor. Jag har funderat på loafers, men tänker att jag avvaktar med det till nästa sommar. Förslag?
Citera
2019-07-01, 15:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Avdelning lyxproblem: Jag har sedan tidigare försökt bygga upp en bra bas. Jag har för tillfället två par kängor (svarta och bruna i skinn), ett par bruna chelsea boots i mocka, svarta oxfords i skinn och bruna oxfords i mocka. Nu när sommarlönen börjar rulla in blir jag sugen på nya skor igen. Men har ingen riktig idé om vad jag vill ha för typ av skor. Jag har funderat på loafers, men tänker att jag avvaktar med det till nästa sommar. Förslag?
Under vilken säsong ska skorna användas?
Citera
2019-07-03, 15:49
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Ett par svarta (eller bruna/vinröda om du ska ha dem till jeans) Loake 1880 brogues med lädersula!
Citera
2019-07-04, 10:33
Medlem
Någon som har förslag på ett bar snygga bruna casual derby skor som passar till en skjorta och kavaj? De behöver inte vara alltför dyra.
Citera
2019-07-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Under vilken säsong ska skorna användas?

Vad som helst, tänkte om det är något jag saknar i min samling.
Citera
2019-07-04, 11:49
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Vad som helst, tänkte om det är något jag saknar i min samling.
Då får du väl läsa någon av de artiklar som finns på nätet om hur en skogarderob ska se ut.
(nej, jag tänker inte googla åt dig).
Citera
2019-07-05, 20:26
Medlem
Rippless avatar
Citat:

Skulle slå till på ett par loafers ändå, antingen penny eller tassel. Annars kanske munkskor kan vara något för dig?

Har någon erfarenhet av Red Wing 3345 Blacksmith?
Citera
2019-07-08, 19:37
Medlem
Är på jakt efter ett par svarta Oxford skor "Closed lacing" helst randsytt.
Min budget i detta läge är max 1000-1500.
Tips?
Tack
Citera
2019-07-09, 08:09
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeltNamn
Är på jakt efter ett par svarta Oxford skor "Closed lacing" helst randsytt.
Min budget i detta läge är max 1000-1500.
Tips?
Tack
Tror du har svårt att komma ner i de priserna utan att det ska vara ett rea-erbjudande. Kanske att Myrqvist har några för 1500-1600, tror iaf de låg där vid lansering men kan mycket väl ha sprungit upp några hundralappar.
Citera
2019-07-10, 10:36
Medlem
Rippless avatar
Har någon någon aning om varför lester.se inte har halvstorlekar på vissa av deras kängor? Mer specifikt: länk. 9.5 / 42.5 är vad jag behöver, vad är grejen?
Senast redigerad av Ripples 2019-07-10 kl. 10:39.
Citera
2019-08-08, 10:18
Medlem
dartagnas avatar
Kära flashbackare,

Tröttnade på att skorna hela tiden går sönder, så köpte 3 par 1880 från Loake nyligen efter tipsen i den här tråden. Är mycket nöjd.

Ett av paren har gummisula medan övriga två har läder. Det är tyvärr inte optimalt för det svenska höst- och vintervädret så nu letar jag efter två par andra skor att komplettera årstiderna med.

Det ska hålla för både höstregn och snöslask, och priset får inte överstiga 3500 paret eftersom jag tänkte köpa två par att variera med och låta skorna torka ut mellan användningarna.

Tack på förhand!
Citera
2019-08-08, 10:54
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Kära flashbackare,

Tröttnade på att skorna hela tiden går sönder, så köpte 3 par 1880 från Loake nyligen efter tipsen i den här tråden. Är mycket nöjd.

Ett av paren har gummisula medan övriga två har läder. Det är tyvärr inte optimalt för det svenska höst- och vintervädret så nu letar jag efter två par andra skor att komplettera årstiderna med.

Det ska hålla för både höstregn och snöslask, och priset får inte överstiga 3500 paret eftersom jag tänkte köpa två par att variera med och låta skorna torka ut mellan användningarna.

Tack på förhand!
Loake gör en modell med lite kraftigare gummisula, som jag använder höst och vinter. Men när det blir riktigt trist väder så låter jag lågskorna vila och iklär mig en kraftigare boot-modell som tyvärr inte riktigt når upp till skofascismens höga krav.
Ett par jodphurs eller chelsea boots kanske skulle klara dig igenom vinterns svårare dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in