2019-08-06, 16:20
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetse
Vadå bekräftat att de inte bröt mot HMF? Hur menar du? Nej de har inte dömts för något och har inte heller hetsat mot folkgrupp. De är ju upp till den som anklagar dem att visa på det isåfall.

Det som är så slugt med den här typen av aktion är att folk som inte har kollat på kanalen tror att de Swebbtv ägnar sig åt hets mot folkgrupp. Väldigt bekvämt för regeringen att kunna höra av sig till youtube och stänga ned kanaler på grund av "hets mot folkgrupp" utan att det prövas i domstol.

Ok men är det då inte enligt din logik upp till dig nu att bevisa att det de facto är regeringen som hörde av sig till Youtube för att få kanalen nedstängd?
Citera
2019-08-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetse
Vadå bekräftat att de inte bröt mot HMF? Hur menar du? Nej de har inte dömts för något och har inte heller hetsat mot folkgrupp. De är ju upp till den som anklagar dem att visa på det isåfall.

Dessutom är HMF en polissak, hade dom gjort en HMF hade dom suttit häktade vid det här laget.

1984 is here.
Citera
2019-08-06, 16:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Nja spelar ingen roll hur ofta du svamlar om censur, det är inte censur, det ordet har blivit högerns version av 'rasist'

Egentligen är det ni muppliberaler som har gjort en Full Arnstad. En helcirkel av idioti. Ni är samma skrot och korn som gapat över att den kinesiska staten har censurerat, medans ni idag hejar på när vår regering gör i princip samma sak, fast bara med en proxy emellan.

Det finns ingen facepalmemoji kraftfull nog för att illustrera dårskapen.
Citera
2019-08-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ok men är det då inte enligt din logik upp till dig nu att bevisa att det de facto är regeringen som hörde av sig till Youtube för att få kanalen nedstängd?

Släng då fram bevisen på att swebbtv gjorde en HMF tack.

Om du inte kan det så är hela detta en påtryckning från Morgan Johansson eftersom han tidigare har haft möte med Google och dessutom hotat med lagstiftning om dom inte rensar ut det som han vill ha bort.
Citera
2019-08-06, 16:34
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Släng då fram bevisen på att swebbtv gjorde en HMF tack.

Om du inte kan det så är hela detta en påtryckning från Morgan Johansson eftersom han tidigare har haft möte med Google och dessutom hotat med lagstiftning om dom inte rensar ut det som han vill ha bort.

Jag har inte dessa bevis, men jag tror inte heller att det finns något krav på Google att bevisa detta för dig, mig eller vem som helst. De är ett privatägt företag som agerar enligt den fria marknadens riktlinjer

Och då du inte heller har bevis på det du säger så kan vi enas om att den fria marknaden och Google inte gjort nåt fel
Citera
Medlem
Öysten Rönne om hur regeringen kan sätta press på Google
https://swebbtv.se/311-oeysten-roenne-om-hur-regeringen-kan-saetta-press-pa-google
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Precis men då håller du med mig om att högerns definition av 'rasism' är förlegad och att man visst kan vara rasist mot t.ex. muslimer trots att 'iSlAm iNtE äR eN rAs"

Är det bekräftat att Swebbtv inte bröt mot HMF? Källa? Helst inget från propagandasidorna

Snygg Whataboutism där. Inte särskilt oväntat att den skulle komma dock.

Vilken propagandasida vill du ha då? Tror du på allvar att propagandaorganet DN skulle skriva om spektaklet? De har ju själva varit inlandade i nerstängning av andra kanaler.
Citera
2019-08-06, 16:35
Avslutad
dom är ju ett privat företag, och bryter man mot deras regler får man väl ta konsekvenserna. iom att dom verkligen blev borttagna kan det inte ha varit något vettigt på kanalen.
Citera
2019-08-06, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmaskinen
Min favorit Soph blev också bannad igår. Hon hade mage att kritisera både islam och pride i en och samma video så det var förvisso väntat. Finns dock kvar på bitchute.

soph förtjänade att bli bannad, sorgligt barn som blivit uppväxt på 4chans /pol/
Citera
2019-08-06, 16:49
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PS.
2006 var det inte många som kände till youtube heller.

Vad som är populärt för stunden förändras konstant. Idag använder väldigt få IRC. Om tio år kommer väldigt få använda Facebook.

Vad har det ens med saken att göra?
Citera
2019-08-06, 16:49
Medlem
Citat:
Jag har inte dessa bevis, men jag tror inte heller att det finns något krav på Google att bevisa detta för dig, mig eller vem som helst. De är ett privatägt företag som agerar enligt den fria marknadens riktlinjer

Och då du inte heller har bevis på det du säger så kan vi enas om att den fria marknaden och Google inte gjort nåt fel

Fattar du dåligt? HMF är ett lagbrott i Sverige, hade dom brutit mot den hade de lagförts. Varför påstår du att swebbtv gjort en HMF när du inte kan lägga fram bevisen för det, och inte Google gör det heller? Du menar att Google ägnar sig åt skyddande av brottsling?

Detta:
Citat:

Regeringen kallar Google, Facebook och andra nätjättar till möte.På mötet kommer justitieminister Morgan Johansson, S, att kräva att de snabbare tar bort olagligt innehåll från sina plattformar. I ett första skede vill jag se en dialog och en självsanering. Det är ju så vi har löst det för de traditionella medierna, men om det inte går är jag inte främmande för att gå fram med lagstiftning, antingen på nationell nivå eller på EU-nivå, säger justitieminister Morgan Johansson (S) till TT.
https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-kallar-google-och-facebook-till-mote/
Citera
2019-08-06, 16:52
Avslutad
Det finns bara två alternativ. Antingen falska massanmälningar från någon vänsterorganisation och/eller myndighet. Eller så är det regeringen som genom direkt kontakt utövat påtryckningar på Google som man har avtal med sedan några år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in