2019-08-02, 11:33
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Borde kunna tolkas så men är det inte vanligt i slutet av en rättegång att de slipper handklovar vid pauser?

Han har även fått byta om. Antagligen för att brottets karaktär inte kommer kräva att han får återgå till häktet även vid fällande dom.
Citera
2019-08-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Han berättade ju att afghanen blev misshandlad med flaskor och att dom misshandlade honom också, något som inte åklagaren fick fram.

Nä svagt förhör från Slobodan.

Vilket det inte finns på några videos. Eller andra vittnesmål. Vilket gör vittnesmålet än mindre trovärdigt.

Som sagt, du ser bara vad du vill se.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Brottet är inte så grovt. Även om han smiter så kan han dömas i sin frånvaro.

Häktningen är redan ett betydligt hårdare straff än vad man kan förväntas blir påföljden av brottet

Nja. Två månaders fängelse är väl inte omöjligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
"– Kan du numret till polisen? frågar Pantzar.
– 110, tror jag."

Afghanerna har verkligen inte talang i nått!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Han har även fått byta om. Antagligen för att brottets karaktär inte kommer kräva att han får återgå till häktet även vid fällande dom.

Hade han häkteskläder igår?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är vad Jafari själv har sagt. Det behöver inte ligga någon sanning alls i det. Dawood säger att de var ute för att äta på McDonalds, inte för att hämta något pass.

Jafari sa igår enligt nån liverapportering att han skulle hämta pass och stötte på Dawood på stan. Dom är bekanta och inte vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Målsägande och hans kompis påståenden skapar således bara förvirring.

Tycker snarare att deras vittnesmål är klargörande, det visar med all tydlighet att de ljuger.
Citera
2019-08-02, 11:36
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Så du ser ingen skillnad på de våld som används och de skador som uppstått hos de olika parterna?
Jag ser skillnaden men man måste ha i åtanke att stressade ,hotade och provocerade människor som blir attackerade agerar instinktivt och då kanske det sker ett visst mått av övervåld. För mig så bryter man en barriär då första slaget utdelas. Jag har helt enkelt väääldigt svårt att se aggressiva våldsverkare som initierar slagsmål som offer.

Den stora skillnaden handlar om att afghanen var liten och klen. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Jag tycker omfattningen av skadorna är överdrivna liksom det "hänsynslösa" våldet.

Men som sagt jag tycker båda parter skall dömas och inte bara ena sidan. Tycker du det är rätt att man går fri efter att ha slagit någon med minst två knytnävslag?

Tänk att en man följer efter en ensam kvinna på en gångstig som uppenbart känner obehag och ökar hastigheten. Hon vänder sig om vid flertalet tillfällen för att tydligt indikera hur hon känner obehag. Mannen öker istället hastigheten för att komma ikapp. När han är precis bakom sliter kvinnan upp en tårgasspray och sprutar i ansiktet på mannen. Övervåld?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jo. Ligger mittemot Pub hotellet på kungsgatan.

Hade för mig att de hade blivit nedlagda efter att Max flyttade dit, men där ser man!
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Utan handbojor är intressant...

Det brukar ju vara så att om man är häktad så blir man fortsatt häktad tills dess domen vinner laga kraft. Släpper dom Rocky idag drar han ju hem imorgon och ska dom då meddela en fängelsedom mot honom blir det ju helt galet.

Släpps han idag, frias han.
Citera
Medlem
Livvakten på väg in
https://images.scribblelive.com/2019/8/2/dfc6fd61-4ff7-4c49-8629-7df0b820655b_800.jpg

Jämför hans storlek mot Jafari
Citera
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Vi förstår att du har en svår vecka med menopaus och skäggbarn som gör bort sig inför dina batikhäxekamrater. Sök tröst i rödvinet och dröm vidare hur du rider på din vita häst i Kabul. Den här tråden är inte bra för dig då verkligheten kommer ikapp dig och det ensamkommande slöddret skämmer ut din goda gärning med sina falska vittnesmål.

Du äcklar mig.

Sanningen klingar så vackert. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in