Citat:
Ursprungligen postat av
Iljuset
Så du ser ingen skillnad på de våld som används och de skador som uppstått hos de olika parterna?
Jag ser skillnaden men man måste ha i åtanke att stressade ,hotade och provocerade människor som blir attackerade agerar instinktivt och då kanske det sker ett visst mått av övervåld. För mig så bryter man en barriär då första slaget utdelas. Jag har helt enkelt väääldigt svårt att se aggressiva våldsverkare som initierar slagsmål som offer.
Den stora skillnaden handlar om att afghanen var liten och klen. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Jag tycker omfattningen av skadorna är överdrivna liksom det "hänsynslösa" våldet.
Men som sagt jag tycker båda parter skall dömas och inte bara ena sidan. Tycker du det är rätt att man går fri efter att ha slagit någon med minst två knytnävslag?
Tänk att en man följer efter en ensam kvinna på en gångstig som uppenbart känner obehag och ökar hastigheten. Hon vänder sig om vid flertalet tillfällen för att tydligt indikera hur hon känner obehag. Mannen öker istället hastigheten för att komma ikapp. När han är precis bakom sliter kvinnan upp en tårgasspray och sprutar i ansiktet på mannen. Övervåld?