2019-08-01, 23:46
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Det som alla vettiga personer känner som följt denna fars från allra första början, är väl att tidningarna i ett tidigt skede skrev att det var en afgan som blivit misshandlad av ASAP.

Jag kan inte erinra mig om att jag läst i tidningarna en endaste gång att en afgan är misstänkt för ett brott. Någon enstaka gång har det dock skrivits efter att en dom har fastställts, men de kan räknas på en hand.

Alla är lika inför lagen i Svärje; jo pyttsan!
Citera
2019-08-01, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
På grund av den här händelsen har jag förlorat min flickvän, mina vänner, familj och alla släktingar, säger 19-åringen.

Är det ingen av hans närmaste som tror på honom och stöttar honom?
Tidelag är väl kriminellt numera i sverige? Och släkte finns ju i Iran. Eller

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan är detta lite underligt:

Det kan tolkas som att rättsväsendet försöker skydda brottslingar.

Om en hal försvarsadvokat säger så till sin klient, det kan jag förstå, men en domare? Är det inte bra om brottslingar råkar försäga sig? Även om de är afghaner?
Detta tror jag nog Trumps sändebud kommer att reagera över då löfven informerat Trump att alla behandlas lika inför lagen, dock nämnde inte löfven om det var svensk eller sharia lag han åsyftade...
Frågan är vad löfven får för straff pga lögnen samt att han är ytterst ansvarig för sina politiskt styrda domstolar.Trump
Senast redigerad av beaver_se 2019-08-01 kl. 23:49.
Citera
2019-08-01, 23:47
Medlem
BrunkeMundts avatar
Förstår inte riktigt överhuvudtaget varför det svenska rättsväsendet lägger en sån stor vikt på det här fallet när man inte ens kan klara upp de flesta gängmord och våldtäkter som sker inrikes.

Visst, det är oproportionerligt med våld från ASAP och hans kamraters sida. Men det som målsäganden gjorde i det här fallet var att provocera fram en reaktion, som vilken normal människa inte gör när det kommer till konflikt på gatan. Om ASAP ska få möta "rättvisans hand" som vi värnar SÅ MYCKET här i Sverige, så borde väl ändå varenda jävla huligan i Sverige också åtalas för misshandel av samma grad?

Det finns filmer, vittnesmål och bilder så det är inget hinder direkt.

(Har tagit en rakija nu ikväll, ursäkta för mitt språk)
Citera
2019-08-01, 23:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Är det bättre att sitta och filosofera med åtal?

Det här är så jävla dumt så jag måste citera ditt inlägg så du inte kan radera det.
Citera
2019-08-01, 23:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Din fråga gällde vad som tyder på att de hade kniv vid tillfället inte varför det fanns skäl för Rocky att misstänka att det fanns kniv. Du verkar ha svårt att hålla isär dessa två frågor. Om du vill ha svar även på den andra frågan så har Rocky redogjort mycket väl för det i rätten, har du lyssnat eller läst hans redogörelse?

Jag tycker att att man ska frias om man är oskyldig men det kommer inte ske i det här fallet.
Men ska det löna sig att manipulera bevisen. Detta gör man standard, inget som påverkar ens trovärdighet eller?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Den som misstänks har ingen som helst skyldighet att hjälpa åklagaren att få fram bevis och så ska det vara.

Så du är positivt inställd till manipulering av bevismaterial?
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Din fråga gällde vad som tyder på att de hade kniv vid tillfället inte varför det fanns skäl för Rocky att misstänka att det fanns kniv. Du verkar ha svårt att hålla isär dessa två frågor. Om du vill ha svar även på den andra frågan så har Rocky redogjort mycket väl för det i rätten, har du lyssnat eller läst hans redogörelse?

Jag tänker att misstanken om att det fanns kniv borde underbyggas utav något som tyder på att de hade kniv, det går väldigt mycket hand i hand. Jag har lyssnat och läst även vad de andra två säger, även om jag inte tagit del av precis allt. Visst finns det viss rimlighet i deras argument, såsom att afghanen verkade orädd även fast de var fler och större, verkade påtänd m.m. Men jag tycker ändå att det är långsökt. Är man på riktigt rädd över att någon har kniv så borde instinkten vara att fly, och då inte bara gå och släpa benen efter sig såsom det ser ut på filmerna.
Citera
2019-08-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är mer än så. Dom ska avgöra ifall just Asap Rocky hade anledning att tro Mustafa var beväpnad med kniv. Jag menar att Asap hade all anledning i världen att misstänka att målsäganden var beväpnad.

Han blev knivhuggen i ansiktet för tio månader sedan, hans hem har utsatts för väpnat rån två gånger sista tiden, han såg att livvakten blöder.

Från dagens rättegång
Rakim Meyers (Asap Rocky)

Meyers (Asap Rocky)
"– För tio månader sedan när jag var med de här två killarna blev jag knivhuggen i mitt ansikte. Mitt hem har utsatts för väpnat rån två gånger de senaste åren. När jag var i Oakland blev jag attackerad i en hiss, när polisen anlände attackerade de poliserna.
– Jag vet inte vad jag ska vänta mig när främlingar närmar sig mig och det är därför jag har livvakt."

Jag ser det inte helt orimligt att han verkligen trodde målsäganden var beväpnad. Det är åtminstone inte utom rimligt tvivel att han verkligen kan ha trott det.

Det spelar ingen roll om du, med din livserfarenhet, inte skulle trott att angriparen är beväpnad. Dom ska bedöma om Asap Rocky hade anledning att tro det. Inte huruvida någon annan eventuellt skulle ha trott det eller ej!

Jag tycker det är mycket starkare än så. I den här situationen skulle jag bedömt att sannolikheten för kniv är hög, minst 50%. Det var ändå en attack från en påtänd liten afghan trots att motståndet var flera svarta killar varav en var stor som ett hus. Att ta den fighten utan vapen känns mycket märkligt.
Citera
2019-08-01, 23:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon säger först

These guys

Sedan

The other guy, he slapped my ass and then my girlfriend’s ass

När hon säger det står båda afghanerna nära så det är svårt att veta vem hon menar med ”the other guy”

Usch, önskar jag inte tittade igen, sjukt obehagliga och uppenbart påtända afghaner. De kan ju knappt prata.

Påtända ja det är inget snack om den saken, det kunde man se ganska snabbt. Vinglade ju nästan fram när dom gick, verkade ju helt förvirrade lite läskigt nästan att se. Så nog gick dom på något alltid. Har man dessutom åkt dit två gånger för ringa narkotikabrott, så är man ingen duvunge vad det gäller droger precis.
Citera
2019-08-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tilläggsrapporten säger att det inte var knivliknande skador
Då ska motfrågan vara , Har man kunnat fastställa tex glassplitter eller annat som fasställer att det rör sig om glas osv EDIT: MIN tanke är att Rocky är rädd för att paparatsi ska se rocky dricka öl på öppen gata och fota därför har han flaskan i rockarmen! Däreter slänger han flaskan ,Afgnen tar den för att använda mot sällskapet först men blir övermannad! Sedan förstår Afghanen att han åkt på skador som är skadeståndsberättigande / Och han har nu förstått att Rocky är en känd rik snubbe, sedan åsamkar Hazaren skadorna själv med glassplitter eller annat för att vid senare tillfälle utkräva skadestånd!
Senast redigerad av Monday1 2019-08-01 kl. 23:53.
Citera
2019-08-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Varför måste så många sätta skygglapparna på?

Hazaren är visserligen själva dömd om jag förstår rätt för våldsbrott, narkotikabrott osv.
Han har dessutom en väldigt obehaglig karaktär, själslös och lite demonisk på något sätt

Jag känner mig helt övertygad att han utsatt flertal människor för hot och ibland våld.

På en karmamässig nivå är jag säker på att han förtjänar det han fick.

Men det är uppenbart att han blivit ganska grovt misshandlad, skuren och slagen av flaskor osv.

Han lyfts upp från marken i halsen och bärs iväg som en kasperdocka.
Han blir kastad som en trasdocka i marken och stamppad på.
Lite lätt slamsad av trasiga flaskor och har förmodligen fått en flaska i huvudet.

Rockys sällskap garvar åt hazaren helt lugnt utan rädsla vid ett tillfälle innan misshandeln.
De är inte allvarligt rädda för honom men vaksamma och förbereda.

Hazarerna är uppenbart påtända och jag delar åsikterna att de är oberäkneliga och skulle kunna haft kniv/knivar på sig.

Rocky och hans vänner är ju från harlem/staterna och har varit med om saker på helt andra nivåer.
De scannade av hazarerna, bedömde dem och mätte upp dem mentalt och fysiskt osv.

Jag kan faktiskt förstå dem att de gick till attack ganska brutalt även fast jag inte vill försvara det.
De kommer från USA där många är beväpnade och det är en lägre tröskel till dödligt våld.
De reagerar som de vore på hemmaplan då de inte kan vara helt säkra på hur de är här i Sverige.

Jag tror att när Rocky fick höra att de hade antastat tjejerna så brast det för honom och sedan backade hans vänner upp honom.

Jag tror att hazarena verkligen lärt sig något efter det här.
De kommer förmodligen fortsätta att vara kriminella men nu har de blivit ordentligt rädda och fått en del spärrar inom sig.

Vet inte, men allt blev som det blev, förmodlingen var det en mening med det.

Rent juridskt så är Rocky och de medåtalde skyldiga anser jag.
Men rent moraliskt så kanske de inte är det.

Antagligen så blir de nog släppta på fredag även fast de blir dömda.

Vi får se...

Bra inlägg, men jag tycker du bör fundera över användningen utav flaskor. Jag trodde som dig först 100%, men det finns förvåningsvärt inga bevis på att flaskor faktiskt har använts för att skära eller slå med, inget blod befann sig enligt förhör, och inget syns på video. Det kan mycket väl vara så att det hände omedvetandes eller att han skar sig själv.

Vill också påpeka att rädsla finns hos harlem gangstrar också, men skulle nog påpeka att den är minimal och att det mesta av rädslan övergår till försvar, med tanke på deras uppväxt som gör dom härdade, och det är något Domstolar inte tar med i deras beräkningar då dom anser att om man är rädd så flyr man.
Citera
2019-08-01, 23:51
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är så jävla dumt så jag måste citera ditt inlägg så du inte kan radera det.
Du har, likt flekstor, väldigt svårt att svara på frågor. I Rakims hemland säger det sjätte tillägget att åtal måste väckas snabbt. De flesta delstater har tolkat detta som 72h. Sen kan man sitta i åravis och vänta på rättegång. På vilket sätt är det bättre?
Tror Rakim är grymt imponerad av hastigheten, även om hans kändisstatus naturligtvis skyndade på det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in