Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-01, 18:25
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
"En jobbar med musik..." det var väldigt snällt skrivet av dig. Sanningen ska väll annars vara att "en försöker livnära sig på att skämma ut sig i realety såpor". Men alltså din beskrivning var aldeles för snäll.
Alldeles för snäll. Det är bara förnamnet. Den här familjen kommer att fortsätta att leverera den ena dårskapen efter den andra. Ibland tänker jag att jag kommer att missa mycket, eftersom jag är gammal. Samtidigt tänker jag att jag kanske inte missar något. Jag får väl be någon att hänga upp mej i deras julgran så jag kan fortsätta följa familjen även i nästa liv.
Citera
2019-08-01, 18:42
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Min antagning bygger enbart på att finska inte är något man lär sig bara sådär. Visst kan de ha talat svenska i hemmet, men de måste åtminstone ha varit tvåspråkiga för att någon av dem ska kunna språket. Det var min poäng.
Min poäng var att det inte är konfirmerat att hon pratade finska. Att du säger det i tråden är inte konfirmation.
Absolut inget mot dig, men för mig som är en stickler för källgranskning så behöver jag något som konfirmerar det du säger.
Citera
2019-08-01, 18:55
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Min poäng var att det inte är konfirmerat att hon pratade finska. Att du säger det i tråden är inte konfirmation.
Absolut inget mot dig, men för mig som är en stickler för källgranskning så behöver jag något som konfirmerar det du säger.
Pedanter kan ju för mej verka lite främmande i en skvallertråd. Men jag vill ju inte förringa dej för att du är en stickler. Alla behövs i en sån här intressant tråd. Själv är jag intresserad av människans psyke och det är oerhört roande att följa Märstatanten och hennes anhang.
Citera
2019-08-01, 20:07
Medlem
Rimberts avatar
Så när kommer Stolledanos hem till Märsta igen.
De har väl varit där i snart två veckor och jag tror att svärfar snart vill hyra ut sin lopphåla till betalande gäster igen.
Blod är ju tjockare än vatten, men inte tjockare än en välfylld plånbok...
Senast redigerad av Rimbert 2019-08-01 kl. 20:12.
Citera
2019-08-01, 21:01
Medlem
Tips: azabrennander.se på instagram är och hälsar på boken i Spanien nu, hon har lagt upp massor på sin instastory.
Citera
2019-08-01, 21:06
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
Tips: azabrennander.se på instagram är och hälsar på boken i Spanien nu, hon har lagt upp massor på sin instastory.
Och för oss som är portade. Vad bjuder du på då?
Citera
2019-08-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Så när kommer Stolledanos hem till Märsta igen.
De har väl varit där i snart två veckor och jag tror att svärfar snart vill hyra ut sin lopphåla till betalande gäster igen.
Blod är ju tjockare än vatten, men inte tjockare än en välfylld plånbok...
Har sett någonstans att de skulle vara där sex veckor.
Citera
2019-08-01, 21:33
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Har sett någonstans att de skulle vara där sex veckor.
Det måste du ha drömt. Svärfarsan skulle aldrig tillåta att Märstatanten vistades där så länge. Min önskedröm i denna parodi vore ett litet uttalande ifrån honom. Han är ju ändå ett samtalsämne på internet och senil verkar han ju inte.
Citera
2019-08-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Och för oss som är portade. Vad bjuder du på då?

Den kvinnans profil är helt öppen, betvivlar att du är blockad av henne.
Citera
2019-08-01, 21:54
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
Den kvinnans profil är helt öppen, betvivlar att du är blockad av henne.
På Insta är vi många som är blockade. Märstakärringen tål inte höra några sanningar. Därför vill vi ju att det läggs in länkar här som är tillgängliga för alla. Konstigt va. Denna "Löjliga familjen och "Svarte Petter" samt Fia med knuff är så viktig att följa. I dagens trista värld så behöver vi något att roas av.
Citera
2019-08-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
På Insta är vi många som är blockade. Märstakärringen tål inte höra några sanningar. Därför vill vi ju att det läggs in länkar här som är tillgängliga för alla. Konstigt va. Denna "Löjliga familjen och "Svarte Petter" samt Fia med knuff är så viktig att följa. I dagens trista värld så behöver vi något att roas av.

Man behöver inte skriva något för att bli blockad där. Jag hade inte skrivit en rad och plötsligt var jag avstängd från Anna insta
Citera
2019-08-01, 22:09
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Man behöver inte skriva något för att bli blockad där. Jag hade inte skrivit en rad och plötsligt var jag avstängd från Anna insta
Nä, det tror jag inte på, nä det tror jag inte på. Det var en gammal sångtext som plötsligt dök upp i skallen på mej. Vem körde med denna. Ja, inte var det Märstatanten i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in