2019-07-31, 19:05
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du har inga bevis för det eftersom de inte blev visiterade, du gissar bara.

Trots en mängd möjligheter och trots att Rocky & co gick med ryggarna vända mot iraniern.
Så fanns det ännu fler tillfällen när iraniern hade kunnat dra kniv. Då även i samband och efter misshandeln.
Men ändå ingen kniv. Var är beviset på att han ens hade en kniv ?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ingen förutom Banan och några andra, men visst ingen ha sagt att de hade kniv.
Ingen vettig, de som påstår det gör det däremot desto fler gånger. Till ingen nytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ingen har ens sagt att hazarerna hade kniv. Det enda vi har sagt är att det var rimligt att anta att de hade kniv. Även om det skulle vara så att de inte hade kniv så var det ändå rimligt att anta att de hade kniv.

Om man misstänker att någon har en kniv och utgör ett hot så går man inte emot dem. Så de var inte rädda för någon kniv alls.
Citera
2019-07-31, 19:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Precis. Där finns absolut ingenting.
Iraniern hade här många möjliga tillfällen att dra kniv. Men inte någon kniv någonstans.
Inte ens en liten nål att sticka i Rockys röv.

Vet inte vem du menar, men jag säger iallafall inget om att han defacto bar på kniv. Det är inte det viktiga här. Utan om Rocky m.fl kunde antaga att så var fallet. Det tycker jag är befogat att tro, baserat på hur dom presenterar att tankarna gick.

Om han verkligen hade en kniv eller inte är sekundärt. (Även om jag ej hade blivit förvånad om så var fallet).

Om Rocky får för sig att "shit, han är beväpnad" då blir hans nördvärnsexcess mer försvarbar. Enligt mig.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ingen vettig, de som påstår det gör det däremot desto fler gånger. Till ingen nytta.

Det kan jag hålla med om, om det framkommer att han bar kniv så är det en helt annan femma, men nu finns det absolut inga bevis för att någon av de inblandade bar kniv den dagen.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ingen har ens sagt att hazarerna hade kniv. Det enda vi har sagt är att det var rimligt att anta att de hade kniv. Även om det skulle vara så att de inte hade kniv så var det ändå rimligt att anta att de hade kniv.

😁 Alltså ligger bevisbördan på dig att berätta varför, särskilt beaktande av att konflikten pågått ett längre tag (ingen kniv kom fram ens när ”livvakten” lyfte bort honom) och när BO använde ett tillhygge så svingade han sina superfarliga hörlurar (ingen kniv).

För att du ”vet” att han säkert hade kniv? Om så, kila in på Bergsgatan imorgon. Du blir ovärderligt vittne för försvaret: ”vi har en synsk idiot här som vi gärna vill kalla som vittne”. Succe!
Citera
2019-07-31, 19:07
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det här med åklagarna.

Den 19/7 så meddelar åklagarmyndigheten att man byter ut Fredrik Karlsson mot Daniel Suneson
På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare.
http://archive.is/cgIvA#selection-4195.0-4195.83

Den 19/7 grips Dawod för stöld förundersökningsledare och den som beslutar om att anhålla MGM är en Fredrik Karlsson är det bara en namne eller gick han inte på semester?

https://minfil.com/53YaF91bn2/Stockholms_TR_B_10049-19_Aktbil_9_pdf

/Provokatör

Brott mot knivlagen, tur han inte viftade med en kniv igen . Ganska kriminell den där lilla ligisten. Men enligt vissa här så fanns det ju ingen chans att någon kniv skulle kunna finnas. Även fast han torskat mot knivlagen förut...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Man kan inte bevisa att något inte finns, då vill jag ha bevis för att Gud inte finns, detta har man inte lyckats frambringa på decennier.

Dina personangrepp tillför inget till tråden, antar du lärt dig av din idol Trump.

Som sagt, ingen kniv, släpp det.

Och ändå påstår du att det inte fanns kniv trots att du inte kan bevisa det, de blev inte ens visiterade så det är en ren gissning.

Och varför skulle de vara utan kniv just denna gången, den ena killen begick ju från några dagar senare med kniv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det här med åklagarna.

Den 19/7 så meddelar åklagarmyndigheten att man byter ut Fredrik Karlsson mot Daniel Suneson
På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare.
http://archive.is/cgIvA#selection-4195.0-4195.83

Den 19/7 grips Dawod för stöld förundersökningsledare och den som beslutar om att anhålla MGM är en Fredrik Karlsson är det bara en namne eller gick han inte på semester?

https://minfil.com/53YaF91bn2/Stockholms_TR_B_10049-19_Aktbil_9_pdf

/Provokatör

Semestertider står det. Det kan ju betyda att de stuvar om i personalen på olika befattningar.
Citera
2019-07-31, 19:08
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Samma sak kan man säga om glasflaska som ska ha slagits på målsägande. Det är bara påhitt det också. Ingen bevisning finns om att någon glasflaska använts som tillhygge. Att det finns trasiga flaskor räcker inte. Inte heller småskadorna på "offret". Det har redan dom åtalade kommit med förklaring på. En trolig förklaring efter att ha sett videos.

Mycket antaganden. But it goes both ways.

Nej det tycks vara svagt med bevis på att iraniern skurit sig på just Rockys flaskor.
Dock har iraniern sår, Rocky & co har det inte.
Citera
2019-07-31, 19:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kan jag hålla med om, om det framkommer att han bar kniv så är det en helt annan femma, men nu finns det absolut inga bevis för att någon av de inblandade bar kniv den dagen.

Suck. Det är inte det som vi försöker förklara.

Det är inte så viktigt om han verkligen bar på kniv eller inte (går inte att bevisa). Utan ifall Rocky m.fl hade anledning att tro det, och då agerade efter det.
Jag menar helt enkelt att man hade goda grunder för att antaga att han var beväpnad. Och agerade utifrån det faktumet.

Vet inte hur jag ska förklara om du inte förstår detta.
Citera
2019-07-31, 19:09
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Och ändå påstår du att det inte fanns kniv trots att du inte kan bevisa det, de blev inte ens visiterade så det är en ren gissning.

Och varför skulle de vara utan kniv just denna gången, den ena killen begick ju från några dagar senare med kniv.
Det fanns ingen kniv, ingen kniv hittades så du kan släppa det nu.

Det enda som är relevant är om amerikanerna verkligen fruktade att en kniv fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in