Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-31, 00:34
  #265
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jag hann ta ett par skärmdumpar på killarnas facebooks en vecka sedan. Om någon är intresserad kan jag lägga ut.

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Lägger ut det imorgon. Önskar jag hade tagit fler för kontona försvann dagen efter.

Fanns det något intressant ?

Kan du bjuda på en "teaser" ?
Citera
2019-07-31, 00:34
  #266
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Med tanke på att varenda Kanadick (synnerligen de som bor och rör sig i detta område) har blivit informerade om jakten på dessa mördare så hade givetvis den personen hört av sig.

Nja dom lär vistas inom ett begränsat område då de inte kan ta sig speciellt långt för egen maskin.
Ok. Så är det säkert. Nån karta du har ringat in dem på som suspekt area?
Citera
2019-07-31, 00:41
  #267
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Så är det säkert. Nån karta du har ringat in dem på som suspekt area?

Mellan tummen och pekfingret skulle jag tro att de befinner sig inom radie på Max 5 mil från bilen.
Det är ungefär lämplig sträcka dom skulle kunna ha förflyttat sig i besvärlig terräng i kombination med trötthet och inte alltför högt tempo.
__________________
Senast redigerad av karlsoon 2019-07-31 kl. 00:43. Anledning: Tillägg
Citera
2019-07-31, 00:44
  #268
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Mellan tummen och pekfingret skulle jag tro att de befinner sig inom radie på Max 5 mil.
Det är ungefär lämplig sträcka dom skulle kunna ha förflyttat sig i besvärlig terräng i kombination med trötthet och inte alltför högt tempo.
Ja, det är väl i den radien de har hotspot (Gillam) förutom avstickaren (YL) pga av trovärdigt tips på sön em.
Citera
2019-07-31, 00:53
  #269
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är väl i den radien de har hotspot (Gillam) förutom avstickaren (YL) pga av trovärdigt tips på sön em.

Det verkar ju vara rätt mycket vatten i området.

Jag har själv en hel del erfarenhet från fjällvandring osv, och det största problemet enligt mig är att ta sig över olika vattendrag.
Inte bara att ta sig över utan även att få upp värmen och torka efteråt.

Det är ju tveksamt om dom använder karta och kompass, annars ska dom ha väldigt tur med vägval och terrängen.

Största utmaningen är helt klart att hålla värmen om dom nu inte har en massa ombyten och bra filtar/sovsäckar osv.
Citera
2019-07-31, 01:43
  #270
Avstängd
wwrs avatar
Har det kommit rapporter från polisjakten? Det borde ju vara stor rapportering om jakten på trippelmördare. Det borde vara hundratals poliser ute i buskarna.

Frein mördade en polis och skadade en i USA. Det var en massiv jakt. Men det har jag inte hittat något om i trådens fall. Inga bilder på stora grupper av poliser. Helikoptrar, värmekamera, hundpatruller, drönare, nyhetsuppbåd, omständigheter runt morden, intervjuer med anhöriga till de mördade.
Citat:
The police manhunt grew from nearly 200 officers by September 17[23] to 400 officers by September 22[32] to nearly 1,000 on September 24.[33] Law enforcement officers included local police, state police forces from Pennsylvania, New York, and New Jersey[34] as well as FBI, U.S. Marshals Service; and the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives.[32] Though tracking dogs were regarded as a valuable tool, particularly on damp, calm days when scent dissipates most slowly, Frein successfully evaded them using "water crossings and terrain conditions."[35][36]

Equipment included numerous police vehicles,[37] armored BearCats,[25] at least four helicopters with thermal imaging equipment, and a 13,000-pound, $245,000 Ring Power armored siege vehicle dubbed "The Rook".[22] The FBI displayed Frein's image and the number of a state police hotline (866-326-7256) using hundreds of digital billboards in Pennsylvania and five other states that are controlled by Outdoor Advertising Association of America.[37][38][39]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eric_Frein
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-07-31 kl. 02:35.
Citera
2019-07-31, 03:29
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Märkligt att dessa inte har hittats ännu då det verkar läggas stora resurser på att få tag i dom.
Varför är det märkligt?
Tror inte riktigt att du greppar förutsättningarna.

Enorma ytor och mördarna har dragit in i vildmarken.
Hur enkelt som helst att gömma sig där. Inte med alla resurser i världen kan man vända på varje sten ute i ödemarken..

Det har dessförinnan korsat 3 provinser på kort tid. Ytor många gånger större än Sverige och extremt glesbefolkat.
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Dock verkar inte Kanadas poliskår vara alltför effektiva och proffsiga som släppt igenom förövarna två gånger.
Jag upplever vår polis RCMP som mycket kompetenta.
Polis är ett statusyrke och efter 3 år i tjänsten tjänar en polis ca 60 000 kr i månaden.

Det väl så kallade "band constaples" som släppt igenom dem.

Det är alltså indianer som agerar polis i sina egna områden/reservat, inte riktiga RCMP.

Dessa håller inte alls samma klass som vanliga polisen, men är ett måste i alla avskilda isolerade områden utan polisnärvaro.

Förvånar mig inte det minsta att de släppt igenom de misstänkta.
De jobbar mest med att ta hand om fulla indianer som slagits eller tafsat på varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Komradio som ej fungerar och helikopter med värmekamera verkar inte ha övervägt ännu
Flygvapnet är inkopplad verkar det som. De har haft spaningsflyg uppe.
Återigen, även med värmekamera är det lite som en nål i en höstack. Ytorna är för stora.

Det enda alternativet är att skydda allmänheten och vänta ut dem.
Vill de inte bli hittade så blir de ej det.
Däremot tror jag att myggen och fukten driver dem ur gömman relativt fort...om de inte redan är döda.
Citera
2019-07-31, 03:36
  #272
Medlem
en av dom ser ut som en mäklare eller bankman. den andras utseende däremot passar det han gör
Citera
2019-07-31, 03:59
  #273
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Inget nytt trots att dagen är till ända där borta.
Rapportering var till en början väldigt informativ om platser m.m. men nu har inget nyt kommit på 2 dagar. Ny taktik från polisen att hålla tyst om vart de söker?
Citera
2019-07-31, 04:18
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Varför är det märkligt?
Tror inte riktigt att du greppar förutsättningarna.

Enorma ytor och mördarna har dragit in i vildmarken.
Hur enkelt som helst att gömma sig där. Inte med alla resurser i världen kan man vända på varje sten ute i ödemarken..

Det har dessförinnan korsat 3 provinser på kort tid. Ytor många gånger större än Sverige och extremt glesbefolkat.

Jag upplever vår polis RCMP som mycket kompetenta.
Polis är ett statusyrke och efter 3 år i tjänsten tjänar en polis ca 60 000 kr i månaden.

Det väl så kallade "band constaples" som släppt igenom dem.

Det är alltså indianer som agerar polis i sina egna områden/reservat, inte riktiga RCMP.

Dessa håller inte alls samma klass som vanliga polisen, men är ett måste i alla avskilda isolerade områden utan polisnärvaro.

Förvånar mig inte det minsta att de släppt igenom de misstänkta.
De jobbar mest med att ta hand om fulla indianer som slagits eller tafsat på varandra.

Flygvapnet är inkopplad verkar det som. De har haft spaningsflyg uppe.
Återigen, även med värmekamera är det lite som en nål i en höstack. Ytorna är för stora.

Det enda alternativet är att skydda allmänheten och vänta ut dem.
Vill de inte bli hittade så blir de ej det.
Däremot tror jag att myggen och fukten driver dem ur gömman relativt fort...om de inte redan är döda.

Ja, och de lyckades pricka in myggornas kläckningstid på dagen när

Det är bara att se tiden an.
Citera
2019-07-31, 07:56
  #275
Medlem
Geggamojas avatar
Pappan till Bryer uttalar sig:
"Mr Schmegelsky last week revealed Bryer had told him he and McLeod had been “training in war” in the woods for more than two years and were masters of camouflage."
https://www.google.com/amp/s/amp.new...12a209ea676107
Citera
2019-07-31, 08:23
  #276
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, och de lyckades pricka in myggornas kläckningstid på dagen när

Det är bara att se tiden an.


Japp! risken finns ju också för självmord när dom inser att dom ska in på life in prison without parole, när verkligheten slår in liksom. Då kan dom ju ligga och ruttna i något dike flera månader tills någon upptäcker liken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback