Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Jag hade nog gärna sett en bojkott, samtidigt är det inte heller så enkelt. När man väl väljer att bojkotta lag så öppnar man upp för andra problem, nu kan man påstås legitimera lagen man inte bojkottar. Då får vi börja syssla med tveksamma gränsdragningar, är t.ex. Östersund ok efter all skit? Är det ok att Mff lånar ut spelare till afc?
Att låna ut spelare är ju en annan femma.
ÖFK har ju trots allt gått att bli medlem i, gå in och störta ordföranden om man så önskar. Dom har förvisso en ihopslagning men hur vidrigt Kindberg än agerat så har dom inte flyttat runt klubben, gjort allt för att ingen ska kunna bli medlem etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Needs.more.brandy
Och är det OK att gå på bortaderbyn? Stödjer man inte den värsta klubben av dem alla i så fall? Så tänker iaf jag som HIFare.
Enorm skillnad,ett bortaderby har man ju igen vid sitt hemmaderby. Dessutom har det, långt ifrån alltid dock, ibland funnits avtal om att vissa sektioner tillfaller gästande lags kassa.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoderortFTW
Det är lätt att bojkotta en match som det ändå bara hade åkt aktiva på.
Jag är av åsikten att ska man göra något, ska man göra det helhjärtat. Och en bojkott från vår sida, där text-tvsupportrarna åker ner ändå för att det är nära, skulle bara se märkligt ut.
AFC är en klubb som helt saknar framtid, de kommer åka ur, och om elitlicensen räddas av 3 matcher mot Sthlms-lagen finns det ingen chans att de klarar licensen i superettan. AFC har inga supportrar och inga sponsorer. Hur mycket pengar Ryssholm än vill satsa så kränger han begagnade bussar, inte olja och diamanter
Det där med att bara dom aktiva åkt på vår match där är ett lika trött argument som att det vore långt...
Vi hade en premiärmatch mot AFC. Hade det varit en premiärmatch mot ett normalt lag med samma avstånd, samma väg, samma dag etc hade vi varit minst 2500-3000 pers. Det är förvisso trevligt att det anses vara så många vi är som är aktiva men likväl.
Det är alltid några som hade åkt ja, på samma sätt som det var några som åkte nu med.
Men det var inget stöd och det var 2300-2700 färre än vad som hade åkt vid en "normal" premiär.
Oavsett om AFC försvinner om nåt år är det ju inget man vill hjälpa med andningshjälp för att dom inte klarar att andas själva...