Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-24, 12:34
  #2377
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
I grund och botten så är de flesta länder, speciellt de större, mobbare. Att Iran är ett riktigt otrevligt land ändrar inte att de har behandlats illa i denna frågan(menar inte båten specifikt, utan hela grejen sen avtalet sades upp av USA).

Och kärnvapen betyder att du är nästan säker från invasion. Inte underligt att alla länder som inte är populära hos USA vill ha det, så det inte blir dom som invaderas nästa gång en president i USA behöver visa handlingskraft.

Iran kommer inte tillåtas att skaffa kärnvapen, kanske dags att dom inser det?, mobbare eller ej.

Bullshit att det skulle garantera frånvaro av invasion, om det skulle uppdagas att Iran skaffat ett par kärnvapen " under radarn" ÖKAR chansen för att de skulle invaderas.

Du är dessutom helt US-nojad, vad tror du dessa länders grannar tycker om att de skaffar kränvapen?
Citera
2019-07-24, 12:42
  #2378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Iran kommer inte tillåtas att skaffa kärnvapen, kanske dags att dom inser det?, mobbare eller ej.

Bullshit att det skulle garantera frånvaro av invasion, om det skulle uppdagas att Iran skaffat ett par kärnvapen " under radarn" ÖKAR chansen för att de skulle invaderas.

Du är dessutom helt US-nojad, vad tror du dessa länders grannar tycker om att de skaffar kränvapen?

Självklart gillar (de flesta) grannarna inte det. Men det spelar väl knappast roll sett ur Iran´s motivation? Hur många av grannarna gillar att Israel skaffade kärnvapen i smyg, brydde dom sig?
Iran och Pakistan skaffade det, hände inte mycket där.

Hur stor tror du risken för en invasion av Nordkorea är i nuläget?

Tror du Saddam hade blivit invaderad om han haft kärnvapen, om Scudmissilerna mot Israel hade kunnat ha kärnvapenspetsar?

Iran är har ett religöst skitstyre, men det spelar inte någon roll för sakfrågan. Där fanns ett avtal. Iran följde det. USA lämnade det, då är det naturligt att även Iran slutar uppfylla sin del, förstår inte upprördheten. Skriver man på ett avtal om att man ska göra något i utbyte mot vissa saker, och den andra parten slutar följa det, då är det klart att man själv inte har någon plikt att fullfölja det heller.

Might makes right, till stor del. Iran hade fortfarande varit diplomatisk pariah hos de flesta med kärnvapen, men de hade behandlats försiktigare, och framförallt så hade invasionsrisken minskat. (jag tror inte det blir någon invasion ändå, Trump verkar trots sitt snack inte vara typen som vill starta krig.... men helt säker kan man inte vara)
Citera
2019-07-24, 13:00
  #2379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Bullshit att det skulle garantera frånvaro av invasion, om det skulle uppdagas att Iran skaffat ett par kärnvapen " under radarn" ÖKAR chansen för att de skulle invaderas.
Vilket land tror du skulle säga "OK, vi kanske förlorar vår huvudstad, men det är det värt för nöjet att få invadera Iran"?

P.S. De flesta skulle säga 'risk' där, men i ditt fall var nog 'chans' för krig precis vad du menade.
Citera
2019-07-24, 13:09
  #2380
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Sluta agera som ett då. Att skylla allt på Israel och USA är ju Irantroll 1A.
Iran gjorde bort sig och snodde fel båt, hoppas mullorna krossas för det.
Vi agerar som vi ska, och det kommer bli värre, det är ni som är runt omkring oss, och ni kommer få betala med en massa flyktingar som vanligt, du ser bara en sida av myntet.

Israel har stor skuld i detta, det är dom som har pressat USA till att gå ur.

Det var Storbritannien som begick misstaget att sno fel båt från första början.
Citera
2019-07-24, 13:11
  #2381
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sluta klaga på Sverige och väst eller bara stick härifrån för fan. Du gnäller värre än en svensk kärring med mens
Jag bor inte ens i ditt land, har redan stuckit vilket jag redan nämnt flera gånger i tråden.

Vem gillar ens er?

Ni är ju speciella i alla åtaganden, ni suger så mycket.

USA är nice, detta handlar om politik din svenne. Ni suger på det också, därför Sverige är ett cirkusland som väntar stor anhöriginvandring.

Försök inte inkludera Sverige som något "lyckat" i väst.
Citera
2019-07-24, 13:12
  #2382
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Varför är jag ett Irantroll?

Är bara trött på människor som ser fega lilla Sverige som oskyldigt hela tiden. Du ska veta att om Sverige deltar en i en "gEmEnSaM $kYdDsAkTiOn" där nere på britternas begäran så kommer fler fartyg att konfiskeras.

Du är ingen Irantroll. De användare som anklagar dig för det har en rolig historik när det gäller diskussioner om Iran. Vill Sverige, mot all förmodan, leka stormakt får vi väl göra det men vi får också ta konsekvenserna av att leka krig så långt bort ifrån våra gränser. Men hur ska det gå till?
Vi ska alltså skicka med något fartyg som eskort genom Hormuz-sundet.

Som det ser ut kan Iran också konfiskera krigsfartyg och soldater som beter sig illa och vill bråka.
https://www.youtube.com/watch?v=pHfV9h7Z42E
De har all rätt i världen att hata en gäng bedragare under namnet politiker som förstört Irans ekonomi och säkerhet under senaste seklet. Sedan om man försöker koppla det här till mullorna, ska man ställa frågan om arsenalerna i väst godkändes p.g.a. folkomröstningar och demokratiska principer eller om det var diktaturen som avgjorde den saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att de likt Kina och Ryssland aldrig gör sin hemläxa innan de bestämmer sig för att börja trolla Väst.
De har gjort hemläxan bra tycker jag. Sedan kan man alltid undra varför du är så partisk i frågan.
Fråga dig själv vad Iran har gjort. Iran har hittat på en anledning för att beslagta ett fartyg som svar på UK:s agerande. Vad är ditt problem med detta?

Har du svårt för att se ett muslimskt land spela 1-1 mot västvärlden, är det där skon klämmer? För jag har nämligen en nyhet för dig.
En del i tråden lever med den vanan att döden och eländet bara är något för den andra sidan att drabbas av och det kommer gälla oss i väst. Verkar som att vinden nu har vänt.
Citera
2019-07-24, 13:27
  #2383
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Jag bor inte ens i ditt land, har redan stuckit vilket jag redan nämnt flera gånger i tråden.

Vem gillar ens er?

Ni är ju speciella i alla åtaganden, ni suger så mycket.

USA är nice, detta handlar om politik din svenne. Ni suger på det också, därför Sverige är ett cirkusland som väntar stor anhöriginvandring.

Försök inte inkludera Sverige som något "lyckat" i väst.

Jag är finne din otacksamma fjant. Undrar ändå hur mycket pengar du lyckades lura av den svenska staten innan du stack, som tack spyr du galla som vilken bortskämd "flykting" som helst.
Hursomhelst förstår jag inte hur UK&USA tillåter denna kapning att fortgå, enda förklaringen är de inrikespolitiska förvecklingarna med Johnson respektive Muller. Att fegkärringarna Margot och svetsarn är tysta förstod man ju
Citera
2019-07-24, 13:40
  #2384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Vi agerar som vi ska, och det kommer bli värre, det är ni som är runt omkring oss, och ni kommer få betala med en massa flyktingar som vanligt, du ser bara en sida av myntet.

Israel har stor skuld i detta, det är dom som har pressat USA till att gå ur.

Det var Storbritannien som begick misstaget att sno fel båt från första början.

Haha näe du agerar som en bögig Iranier som lipar istället för att göra nåt åt katastrofen i ditt sjuka hemland.
Till och med Svetsarn fattar att det blir omval om 2015 upprepas så någon sån flyktingvåg blir det inte av att Mullorna krossas, knappast att SunniTurkarna kommer uppskatta en sån heller.

Du suger USAkuk och lipar om USA om vartannat, hur mår du lilla Reza?
Citera
2019-07-24, 13:46
  #2385
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag är finne din otacksamma fjant. Undrar ändå hur mycket pengar du lyckades lura av den svenska staten innan du stack, som tack spyr du galla som vilken bortskämd "flykting" som helst.
Hursomhelst förstår jag inte hur UK&USA tillåter denna kapning att fortgå, enda förklaringen är de inrikespolitiska förvecklingarna med Johnson respektive Muller. Att fegkärringarna Margot och svetsarn är tysta förstod man ju
Otacksam? Ska jag vara tacksam för bostadsbrist och höga skatter med längsta köerna i vården samt en massa annat skit som tv-avgift och flyttskatt och dyra matpriser? Jag lurade inte till mig några pengar alls, jag investerar i digatala valutor och gillar inte att din stat ska lura mig och begära en massa skatt på det arbetet jag själv utför. Eftersom jag inte är så lättlurad som 99 procent av er, så valde jag att flytta. Haha, finne? Dom brukar ha temperament, du låter som en nöjd beta hane med fika-mentalitet, inga riktiga finnar orkar bo här, stick tillbaka till det eget land.

Jag har redan tagit denna diskussionen i tråden innan, gå inte off-topic, eller diskutera detta med mig i en annan lämpligare tråd.

Sen så är du helt verklighetsfrånvänd. Detta är I R A N, inte försvarslösa Irak eller Syrien, Venezuela, Jordanien, Saudi Arabien som bara gömmer sig bakom andra.

UK kan inte göra något skit, vi känner till sundets hemligheter bättre än vad ni gör. Varför tror du Iran kan beslagta fartyg så snabbt och enkelt, de vet vart gränserna går, de har agenter som meddelar vilka rutter vissa av fartygen tar på öar nära Omanbukten. Iran kan göra det mycket värre om man vill. Som sagt, detta är inte det gamla Iran, för 20-30 år sedan, idag har vi avancerade vapen och missiler, varför tror du Netanyahu har ylat som en varg i UN de senaste åren? För judarna vet att Iran är starkt, med hög IQ som har möjligheten och kapaciteten att skapa egna vapen till skillnad från araberna som bara gömmer sig bakom andra länder.

Skulle det inte varit på grund av USA skulle araberna i Saudi pratar persiska nu.
Citera
2019-07-24, 13:52
  #2386
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Haha näe du agerar som en bögig Iranier som lipar istället för att göra nåt åt katastrofen i ditt sjuka hemland.
Till och med Svetsarn fattar att det blir omval om 2015 upprepas så någon sån flyktingvåg blir det inte av att Mullorna krossas, knappast att SunniTurkarna kommer uppskatta en sån heller.

Du suger USAkuk och lipar om USA om vartannat, hur mår du lilla Reza?

Jag är nöjd med mullorna om de satsar mer på landet i stället för att ge bort våra cash allt för mycket hit och dit, det är tack vare USA:s sanktioner som det ser ut som det gör, för att lilla Israel är så rädda för att de ska bli utrotade.

Det är tack vare sanktionerna det är katastrof i mitt hemland, och USA får nu betala för det dom satte igång 1979.

Det spelar ingen roll vilken politik länder har, speciellt lilla Sverige, för det kommer välla in från Turkiets gräns, upp mot Georgien, Azerbaijan, och glöm inte Ryssland.

Suger USA kuk, klart jag gör det, jag älskar USA, det är låga skatter och mycket annat bra, men de har hanterat Iran fel. Deras politiker har ingen erfarenhet kring Iran.

Det är deras judiska politiker i kongressen och senaten som lipar och som vill skapa ett krig mellan Iran och USA.

Bög är det du som är, förmodligen är du som alla andra på detta forumet, en kåt liten ensam orörd svenne som inte haft någon tjej i hela ditt liv.
__________________
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-24 kl. 13:55.
Citera
2019-07-24, 14:40
  #2387
Avstängd
wwrs avatar
Jag kan fortfarande inte finna ett enda uttalande från iranska politiker om den påstått kapade brittisk-svenska tankern. Dvs inte ett enda uttalande från säker källa.

"isna" citerade man igår. Det verkar nästan vara en ordlek med "irna" som förefaller vara officiell källa.

Idag skriver The Times att Rouhani erbjuder utväxling av tankers. Men artikeln är svävande och fortsätter i betalvägg.
https://www.thetimes.co.uk/article/i...kers-7p6hbzxwg

Zarif reser runt i Sydamerika och träffade Evo Morales/Bolivia igår. Inget om Stena Imperio i hans Twitter https://twitter.com/JZarif/status/11...537922560?s=19
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-07-24 kl. 15:33.
Citera
2019-07-24, 16:44
  #2388
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Självklart gillar (de flesta) grannarna inte det. Men det spelar väl knappast roll sett ur Iran´s motivation? Hur många av grannarna gillar att Israel skaffade kärnvapen i smyg, brydde dom sig?
Iran och Pakistan skaffade det, hände inte mycket där.

Hur stor tror du risken för en invasion av Nordkorea är i nuläget?

Tror du Saddam hade blivit invaderad om han haft kärnvapen, om Scudmissilerna mot Israel hade kunnat ha kärnvapenspetsar?

Iran är har ett religöst skitstyre, men det spelar inte någon roll för sakfrågan. Där fanns ett avtal. Iran följde det. USA lämnade det, då är det naturligt att även Iran slutar uppfylla sin del, förstår inte upprördheten. Skriver man på ett avtal om att man ska göra något i utbyte mot vissa saker, och den andra parten slutar följa det, då är det klart att man själv inte har någon plikt att fullfölja det heller.

Might makes right, till stor del. Iran hade fortfarande varit diplomatisk pariah hos de flesta med kärnvapen, men de hade behandlats försiktigare, och framförallt så hade invasionsrisken minskat. (jag tror inte det blir någon invasion ändå, Trump verkar trots sitt snack inte vara typen som vill starta krig.... men helt säker kan man inte vara)

israel har redan kärnvapen.

Risken för invasion i Nordkorea har väl åtminstone inte minskat, följde du inte med i turerna de sista åren? Den dan NK visar sig ha kärnvapen som kan nå mainland US, då sitter dom löst, fattar ju minsta barn.

US påstod på goda grunder att Iran inte följde avtalet, därför lämnade dom.
OM Iran skulle visa sig vara nära att ha kärnvapen som de kan använda mot grannländer, gonatt för mullorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback