Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-24, 04:24
  #2365
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kralgar
du vill att sverige skall skadas, snyggt och där bevisade du att du är ett irantroll !

vad skall iran ha kärnvapen till ?

Vad ska Israel, USA, Frankrike, Storbritannien m fl ha kärnvapen till?
Citera
2019-07-24, 05:43
  #2366
Medlem
kralgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Vad ska Israel, USA, Frankrike, Storbritannien m fl ha kärnvapen till?
Ja dessa bomber är ju meningslösa (går ju inte att använda på något bra sätt utan att få mer stryk självt) bättre att använda stålarna till något vettigt!
Citera
2019-07-24, 06:57
  #2367
Medlem
Har inte hängt med i tråden men varför kapar Iran ett svenskt ägt båtföretag för att straffa England?
Citera
2019-07-24, 07:53
  #2368
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har inte hängt med i tråden men varför kapar Iran ett svenskt ägt båtföretag för att straffa England?

Bevisligen har Iran noll koll. De ser en brittisk flagg och handlar överilat och idiotiskt utan att ta reda på varken ägarförhållande eller besättningslista
Citera
2019-07-24, 09:10
  #2369
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har inte hängt med i tråden men varför kapar Iran ett svenskt ägt båtföretag för att straffa England?
Det var brittiskflaggat och gick att komma åt. Iran måste ju passa på när det inte fanns krigsfartyg i närheten med tanke på Irans begränsade egna flotta.
Citera
2019-07-24, 09:41
  #2370
Medlem
Gisslantagande i Iran är inget nytt
och den mest kända hände redan för
40 år sedan och varade i 444 dagar.


Gisslankrisen i Iran
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gisslankrisen_i_Iran
Citera
2019-07-24, 10:21
  #2371
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Vad ska Israel, USA, Frankrike, Storbritannien m fl ha kärnvapen till?


Lite som att man har kärnvapen med visst ansvar, trots alla år så har den så kallade teorin om ömsesidig förstörelse fungerat.

Iran däremot, vore som att ge handgranater till en flock schimpanser.
Citera
2019-07-24, 11:10
  #2372
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har inte hängt med i tråden men varför kapar Iran ett svenskt ägt båtföretag för att straffa England?

För att de likt Kina och Ryssland aldrig gör sin hemläxa innan de bestämmer sig för att börja trolla Väst.
Citera
2019-07-24, 11:35
  #2373
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kralgar
du vill att sverige skall skadas, snyggt och där bevisade du att du är ett irantroll !

vad skall iran ha kärnvapen till ?
Varför är jag ett Irantroll?

Är bara trött på människor som ser fega lilla Sverige som oskyldigt hela tiden. Du ska veta att om Sverige deltar en i en "gEmEnSaM $kYdDsAkTiOn" där nere på britternas begäran så kommer fler fartyg att konfiskeras.

Jag vill inte att Iran satsar på kärnvapen.

Jag är inte ens för den här regimen. Utan vill helst att miljoner ska ut på gatorna och att Artesh ska öppna upp vapenförråden till dom civila om de skulle beskjutas. Helst av allt vill jag att vi kan lösa detta själva. Jag är bara emot falska osammanhängande Européer.

Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vad fan snackar du om? Kärnvapen har en grov minoritet av västvärldens länder.
Iran är en skurkstat och troll som dig får ännu fler att fatta det. Jag ville se en fredlig lösning men när man läser din dynga fattar man att MEK nog är långt bättre än hjärntvättade springpojkar åt Mullorna.
Är det Iran som är en skurkstat när det var USA som valde att gå ur kärnvapenavtalet? Är det Iran som är en skurkstat när USA har fler än 30 baser runt omkring Iran? Är det Iran som är en skurkstat när det är dom som utsätts av ekonomisk terrorism från USA som endast går Netanyahus ärenden? Är det Iran som är en skurkstat när det var USA som sköt ner ett civilflygplan som dödade 290 människor ombord där Bush inte ens ville be om ursäkt utan i stället försvarade befälhavaren som valde att ta beslutet att skjuta ner det?

De flesta länderna i Europa är under USA:s så kallade paraplyskydd Sverige valde att bli neutralt, men annars skulle ni också haft kärnvapen. Det är detta jag menar, ni är inte så oskyldiga som ni vill framstå.

Jag är ingen hjärntvättat springpojke åt mullorna, jag ser endast mitt folk, jag skiter i den här onda regimen som styr mitt land och vill helst se mullorna hängas upp i träd på varje torg i Iran. Och i framtiden skulle jag gärna vilja se ett samarbete med USA och Israel i stället för Europa. Israel vet hur mycket dom kan vinna på med ett samarbete med oss som Netanyahu redan har sagt, men jag vill inte se någon militär lösning, även om jag tror att det kommer att bli fallet efter valet 2020.

Jag är inte ett lika stort fan av Israel som jag var innan och vet att dom inte heller är så oskyldiga. Jag ser bara saker från ett annat perspektiv.

Återigen jag är inget Irantroll -_-
__________________
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-24 kl. 11:39.
Citera
2019-07-24, 12:13
  #2374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Varför är jag ett Irantroll?

Är bara trött på människor som ser fega lilla Sverige som oskyldigt hela tiden. Du ska veta att om Sverige deltar en i en "gEmEnSaM $kYdDsAkTiOn" där nere på britternas begäran så kommer fler fartyg att konfiskeras.

Jag vill inte att Iran satsar på kärnvapen.

Jag är inte ens för den här regimen. Utan vill helst att miljoner ska ut på gatorna och att Artesh ska öppna upp vapenförråden till dom civila om de skulle beskjutas. Helst av allt vill jag att vi kan lösa detta själva. Jag är bara emot falska osammanhängande Européer.

Är det Iran som är en skurkstat när det var USA som valde att gå ur kärnvapenavtalet? Är det Iran som är en skurkstat när USA har fler än 30 baser runt omkring Iran? Är det Iran som är en skurkstat när det är dom som utsätts av ekonomisk terrorism från USA som endast går Netanyahus ärenden? Är det Iran som är en skurkstat när det var USA som sköt ner ett civilflygplan som dödade 290 människor ombord där Bush inte ens ville be om ursäkt utan i stället försvarade befälhavaren som valde att ta beslutet att skjuta ner det?

De flesta länderna i Europa är under USA:s så kallade paraplyskydd Sverige valde att bli neutralt, men annars skulle ni också haft kärnvapen. Det är detta jag menar, ni är inte så oskyldiga som ni vill framstå.

Jag är ingen hjärntvättat springpojke åt mullorna, jag ser endast mitt folk, jag skiter i den här onda regimen som styr mitt land och vill helst se mullorna hängas upp i träd på varje torg i Iran. Och i framtiden skulle jag gärna vilja se ett samarbete med USA och Israel i stället för Europa. Israel vet hur mycket dom kan vinna på med ett samarbete med oss som Netanyahu redan har sagt, men jag vill inte se någon militär lösning, även om jag tror att det kommer att bli fallet efter valet 2020.

Jag är inte ett lika stort fan av Israel som jag var innan och vet att dom inte heller är så oskyldiga. Jag ser bara saker från ett annat perspektiv.

Återigen jag är inget Irantroll -_-

Sluta agera som ett då. Att skylla allt på Israel och USA är ju Irantroll 1A.
Iran gjorde bort sig och snodde fel båt, hoppas mullorna krossas för det.
Citera
2019-07-24, 12:19
  #2375
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Varför är jag ett Irantroll?

Är bara trött på människor som ser fega lilla Sverige som oskyldigt hela tiden. Du ska veta att om Sverige deltar en i en "gEmEnSaM $kYdDsAkTiOn" där nere på britternas begäran så kommer fler fartyg att konfiskeras.

Jag vill inte att Iran satsar på kärnvapen.

Jag är inte ens för den här regimen. Utan vill helst att miljoner ska ut på gatorna och att Artesh ska öppna upp vapenförråden till dom civila om de skulle beskjutas. Helst av allt vill jag att vi kan lösa detta själva. Jag är bara emot falska osammanhängande Européer.

Är det Iran som är en skurkstat när det var USA som valde att gå ur kärnvapenavtalet? Är det Iran som är en skurkstat när USA har fler än 30 baser runt omkring Iran? Är det Iran som är en skurkstat när det är dom som utsätts av ekonomisk terrorism från USA som endast går Netanyahus ärenden? Är det Iran som är en skurkstat när det var USA som sköt ner ett civilflygplan som dödade 290 människor ombord där Bush inte ens ville be om ursäkt utan i stället försvarade befälhavaren som valde att ta beslutet att skjuta ner det?

De flesta länderna i Europa är under USA:s så kallade paraplyskydd Sverige valde att bli neutralt, men annars skulle ni också haft kärnvapen. Det är detta jag menar, ni är inte så oskyldiga som ni vill framstå.

Jag är ingen hjärntvättat springpojke åt mullorna, jag ser endast mitt folk, jag skiter i den här onda regimen som styr mitt land och vill helst se mullorna hängas upp i träd på varje torg i Iran. Och i framtiden skulle jag gärna vilja se ett samarbete med USA och Israel i stället för Europa. Israel vet hur mycket dom kan vinna på med ett samarbete med oss som Netanyahu redan har sagt, men jag vill inte se någon militär lösning, även om jag tror att det kommer att bli fallet efter valet 2020.

Jag är inte ett lika stort fan av Israel som jag var innan och vet att dom inte heller är så oskyldiga. Jag ser bara saker från ett annat perspektiv.

Återigen jag är inget Irantroll -_-
Sluta klaga på Sverige och väst eller bara stick härifrån för fan. Du gnäller värre än en svensk kärring med mens
Citera
2019-07-24, 12:28
  #2376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lite som att man har kärnvapen med visst ansvar, trots alla år så har den så kallade teorin om ömsesidig förstörelse fungerat.

Iran däremot, vore som att ge handgranater till en flock schimpanser.

I grund och botten så är de flesta länder, speciellt de större, mobbare. Att Iran är ett riktigt otrevligt land ändrar inte att de har behandlats illa i denna frågan(menar inte båten specifikt, utan hela grejen sen avtalet sades upp av USA).

Och kärnvapen betyder att du är nästan säker från invasion. Inte underligt att alla länder som inte är populära hos USA vill ha det, så det inte blir dom som invaderas nästa gång en president i USA behöver visa handlingskraft.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback