2019-07-20, 06:02
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det kallas ministerstyre och svenskar ogillar det. Får se om Stefan Röfven faller för detta.
Ministerstyre är det om en enskild minister försöker detaljstyra myndigheterna. I detta fall är det uttryckligen tillåtet av grundlagen att regeringen stoppar en brottsutredning. Med "regeringen" menas att minst 5 ministrar ska vara med på beslutet. Men det ska väl inte vara något problem för en mycket begåvad ledare att säga åt 4 andra ministrar vad de ska göra?
Citera
2019-07-20, 06:12
Medlem
Mr Bs avatar
Härligt att de skämmer ut Sverige hela vägen upp till amerikanska presidenten och gör det till ett fall av populism för inrikes Amerikansk politik , Lövfen kommer skita på sig när Trump ringer.

Lägg ner cirkus Sverige.
Citera
2019-07-20, 06:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Trump pratar med Kanye.. Begrip vidden av detta.- Jävla ärkenötter.

Vidden är röstfiske.
Citera
2019-07-20, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Ministerstyre är det om en enskild minister försöker detaljstyra myndigheterna. I detta fall är det uttryckligen tillåtet av grundlagen att regeringen stoppar en brottsutredning. Med "regeringen" menas att minst 5 ministrar ska vara med på beslutet. Men det ska väl inte vara något problem för en mycket begåvad ledare att säga åt 4 andra ministrar vad de ska göra?

Det är tillåtet men frågan är att om svenskar kommer gilla det, därav mitt inlägg. Jag är säker att tönten Rövfen kommer falla för vår kejsaren Trump.
Citera
2019-07-20, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Trump trollar via Kasselstrand? Hahahahaa. Ta en magnecyl, eller 5.

https://twitter.com/toebeesaw/status/1152390891924946944
Citera
2019-07-20, 06:31
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haha... PK-polisen från STHLM verkar ha fått ett totalt storhetsvansinne. Nu uttalar han sig även om världspolitik. Dessutom på engelska, ungefär som att någon engelsktalande skulle bry sig om vad en dräng i Sverige anser?

Fullständig megalomani , de ska inte uttala sig för varesig Sveriges statsminister eller tillrättavisa USA ledare , int. Diplomati ska de ge fan i.
Så pinsamt svenskt kling o klang .
Citera
2019-07-20, 06:45
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Just spoke to @KanyeWest about his friend A$AP Rocky’s incarceration. I will be calling the very talented Prime Minister of Sweden to see what we can do about helping A$AP Rocky. So many people would like to see this quickly resolved!

Donald Trump far givetvis med osanning när han kallar Löfven för "talangfull". En dummare statsminister går inte att hitta någonstans i världen, Donald Trump ser 100% inkompetens i marionetten Stefan Löfven.

Dessutom så noterar jag att Annie Lööfs Afghan-fest får konsekvenser vi inte kunde föreställa oss.
Senast redigerad av RadioDDR1 2019-07-20 kl. 06:47.
Citera
2019-07-20, 07:22
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Håller med dig till 100%, frågan är bara tyvärr om det inte är vi (svenskar) som håller på att förinta oss själva, retorisk fråga, men ändå.

Plussa sen de miljarder som gruppen redan har kostat oss, herregud, det finns kanske ingen hjälp för Svea, jag hoppas att det inte är så men.

Tänk, vi har inte kunnat försvara oss själva i vårat eget land, lagen har inte skyddat oss medborgare (och nej, Afghanerna vare sig är eller har någonsing tänkt bli medborgare här, om de ens vet vad begreppet betyder) så då försvar vi dem istället på bekostnad av någon som vi i Sverige inte bryr sig om och som är en enkel måltavla (pga ras). Tror vi, men vad som egentligen sker är att vi förnekar oss själva igen, och igen.

Jag älskar mitt land men skäms nu och är lite sorgsen.

Så kan det gå.
Någon skrev tidigt i tråden om just självförsvar. Den svenska lagen verkar utgå från att vi medborgare kan judo när vi ska försvara oss. Typ slå undan en kniv och ropa "stopp" sen ska tjyven lägga benen på ryggen och springa iväg. Det fungerar inte så. Hur skulle dessa amerikaner bli av med afganerna annat än slå dem tills dem blev medvetslösa? De testade ju allt innan. Va hövliga och bad dem gå iväg. Funkade det? - nä
Att försvara sig själv måste innebära att man kan använda "övervåld".
Tänk scenariot att det är bråk. Den ena kan judo, fäktar bort förövaren, detta leder till att förövaren bara blir mer provocerad och tar fram en kniv. Tio sekunder senare är judo-armarna täckta med blod och kniven sitter i magen...
Citera
2019-07-20, 07:29
Medlem
Till och med i de hårt redigerade videosnuttar som den svarta stjärnan själv distribuerar syns hur han och 3-4 vänner sparkar och slår på en liggande afghan.

Är han utvecklingsstörd på riktigt?

Och varför tror den smällfete livvakten att han kan styra över vilken väg folk ska gå?

Hoppas på fängelse.
Citera
2019-07-20, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Någon skrev tidigt i tråden om just självförsvar. Den svenska lagen verkar utgå från att vi medborgare kan judo när vi ska försvara oss. Typ slå undan en kniv och ropa "stopp" sen ska tjyven lägga benen på ryggen och springa iväg. Det fungerar inte så. Hur skulle dessa amerikaner bli av med afganerna annat än slå dem tills dem blev medvetslösa? De testade ju allt innan. Va hövliga och bad dem gå iväg. Funkade det? - nä
Att försvara sig själv måste innebära att man kan använda "övervåld".
Tänk scenariot att det är bråk. Den ena kan judo, fäktar bort förövaren, detta leder till att förövaren bara blir mer provocerad och tar fram en kniv. Tio sekunder senare är judo-armarna täckta med blod och kniven sitter i magen...

Jag vet, en annan sak som internetresernärerna inte riktigt verkar kunna greppa är att Ju större stad man kommer ifån desto vaksammare, försvarsinställd blir man.

Du är från NY tror att du sett det mesta, men då har du inte träffat Sveriges favoritgäng, Afghanerna....
Du blir förföljd av en människotyp du aldrig sett förut och som du inte trodde fanns, personen är obehaglig på så många sätt att du inte vet vad det är som du möter, de förföljer dig kvarter efter kvarter.

Du reagerar och försvarar dig själv mot analfabetpsykfallen du blir fängslad på obestämd tid.
Citera
2019-07-20, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Till och med i de hårt redigerade videosnuttar som den svarta stjärnan själv distribuerar syns hur han och 3-4 vänner sparkar och slår på en liggande afghan.

Är han utvecklingsstörd på riktigt?

Och varför tror den smällfete livvakten att han kan styra över vilken väg folk ska gå?

Hoppas på fängelse.

1. Du har uppenbarligen aldrig vare sig sett eller deltagit i ett slagsmål, tror du det är regisserat som på film ? Vet du vad adrenalin är ?
2. Du tycker att det är ok att en man provocerar en annan in absurdum, men inte att det kommer en reaktion på det ?
3. Livvakten styr inte, de förföljs som av ett råttgäng som söker mat och han säger lämna oss ifred gå här ifrån, vad har hans fetma med saken att göra ?
4. Jag är tacksam över att jag inte behöver förlita mig på dig när det gäller att upprätthålla den allmänna ordningen.
Citera
2019-07-20, 07:41
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Tycker det ser härligt ut när han kastar ner afgankräket i asfalten. Önskar fler gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in