2019-07-20, 05:01
Medlem
Apropå Trumps twitter om ASAP

https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/1152313904560771072
Citera
2019-07-20, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trump kommer att ringa Sveriges statsminister Stefan Löfven för att försöka hjälpa rapparen Asap Rocky, skriver USA:s president på Twitter.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1152307567634391041

I bananrepubliker är det politikerna som styr rättsväsendet, politiska påtryckningar brukar som tur är oftast få motsatt effekt i Sverige. Jag ser redan att Asap Rocky kan komma slå nytt rekord och förbli häktad längre än 900 dagar
Citera
2019-07-20, 05:11
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det kan inte bli lätt för staten att vinna en eventuell rättegång med påstådda offer som håller sig undan, kanske för att de riskerar utvisning om de ger sig tillkänna.

Vem är målsägande? Ett vittne?

Idiot. Trump nämner att har talat med >Kanye West.
Är du med, eller bara hopplös?
Citera
2019-07-20, 05:13
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Donald Trump kommer att ringa Sveriges statsminister Stefan Löfven för att försöka hjälpa rapparen Asap Rocky, skriver USA:s president på Twitter.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1152307567634391041
Ren populism.
Det är en strategi för att vinna röster. Naturligtvis.

Löfven kommer inte göra ett skit.

Asap kommer inte få fängelse utan detta kommer bli ett tungt fall för åklagaren.
Kommer kanske till och med bli skadestånd till asap.
Det är naturligtvis en förmildrande omständighet att asaps entourage försöker undvika bråk såpass länge som de ändå gör samt att de lämnar in mobilklippen till polisen frivilligt.
Det visar på ärlighet från deras sida och en vilja att ändå vilja lösa situationen på ett bra sätt.
Det är naturligtvis en misshandel. Det går inte att komma ifrån. Det är solklart. Man får inte slå någon på käften om det inte är självförsvar vilket är tydligt att det inte handlar om om man ser klippen.
Men det finns ju inga dokumenterade skador på något brottsoffer eller har jag missat att polisen ens fått tag i afghanbarnen?
(Berätta gärna detta då jag inte sett nåt om det någon? Har de ens någon målsäganden?)

Men att Trump lägger sig i är bara efterblivet tycker jag.
Som den tomten han är.
Citera
2019-07-20, 05:20
Medlem
Rocky viste inte att afghaner och tiggare är heliga kor i Sverige. Det blev en dyr läxa fast han försökte ju få dom att sluta stalka honom. Jävla pissland man lever i.
Citera
2019-07-20, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Ren populism.
Det är en strategi för att vinna röster. Naturligtvis.

Löfven kommer inte göra ett skit.

Asap kommer inte få fängelse utan detta kommer bli ett tungt fall för åklagaren.
Kommer kanske till och med bli skadestånd till asap.
Det är naturligtvis en förmildrande omständighet att asaps entourage försöker undvika bråk såpass länge som de ändå gör samt att de lämnar in mobilklippen till polisen frivilligt.
Det visar på ärlighet från deras sida och en vilja att ändå vilja lösa situationen på ett bra sätt.
Det är naturligtvis en misshandel. Det går inte att komma ifrån. Det är solklart. Man får inte slå någon på käften om det inte är självförsvar vilket är tydligt att det inte handlar om om man ser klippen.
Men det finns ju inga dokumenterade skador på något brottsoffer eller har jag missat att polisen ens fått tag i afghanbarnen?
(Berätta gärna detta då jag inte sett nåt om det någon? Har de ens någon målsäganden?)

Men att Trump lägger sig i är bara efterblivet tycker jag.
Som den tomten han är.

Ja det finns dokumenterade skador då han blev tagen till sjukhus och fick sy. Polisen vet vilka alla är.
Citera
2019-07-20, 05:35
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är skillnad på kartan och verkligheten. Givetvis kommer utspelet påverka tillämpningen av svensk lag.
Du tror på riktigt att svenska åklagare och domare påverkas av Trumps uttalanden?! Inte en chans. Det fungerar inte så.
Citera
2019-07-20, 05:45
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Apropå Trumps twitter om ASAP

https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/1152313904560771072

Haha... PK-polisen från STHLM verkar ha fått ett totalt storhetsvansinne. Nu uttalar han sig även om världspolitik. Dessutom på engelska, ungefär som att någon engelsktalande skulle bry sig om vad en dräng i Sverige anser?
Citera
2019-07-20, 05:47
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Ja det finns dokumenterade skador då han blev tagen till sjukhus och fick sy. Polisen vet vilka alla är.
Tack för informationen.
Jag har missat det. Men bra. Då vet jag.
Han fick alltså sy. Det är en misshandel. Punkt.
Det kommer Asap att bli dömd för. Det är liksom redan klart.
Men är en fängelsedom proportionerligt? Det tror jag inte.
I mina ögon är det orimligt med fängelse.
På sin höjd böter och skadestånd.
Asap bör släppas ur häktet. Han har suttit där i 2 veckor nu. Bedrövligt.
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2019-07-20 kl. 05:52.
Citera
2019-07-20, 05:49
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Du tror på riktigt att svenska åklagare och domare påverkas av Trumps uttalanden?! Inte en chans. Det fungerar inte så.

Regeringen har makten att stoppa hela processen utan att åklagare och domare har något att säga till om. Se paragraf 9, kapitel 12 i regeringsformen.

Allt som behövs är att Trump snackar med den mycket talangfulla så är det i stort sett över.
Citera
2019-07-20, 05:55
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Regeringen har makten att stoppa hela processen utan att åklagare och domare har något att säga till om. Se paragraf 9, kapitel 12 i regeringsformen.

Allt som behövs är att Trump snackar med den mycket talangfulla så är det i stort sett över.
Det kommer Regeringen aldrig att göra. Finns inte en chans.
Citera
2019-07-20, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante

Det kallas ministerstyre och svenskar ogillar det. Får se om Stefan Röfven faller för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in