2019-07-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är därför detta är så anmärkningsvärt klantigt gjort av åklagaren/åklagarna. Vanlig misshandel, som detta är i mina ögon, hade kunnat framkalla ett erkännande på tidigt stadie. Då med strafföreläggande och saken hade varit utagerad.

Jo men samtidigt kan man fråga sig om de verkligen ville att händelsen skulle bli snabbt utagerad. Jag får en känsla av att de inte ville det.

Sedan är det fullt förståeligt att de la det under grov misshandel i mina ögon
Citera
2019-07-19, 17:54
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Sveriges radio förnekar sig naturligtvis inte.

Nu efter 17.00 var det ett långt inslag i Studio ett i P1 där fallet diskuterades ingående ur olika aspekter, med kommentar från SR:s NYC-korrespondent.

ASAP Rockys rötter som svart från Harlem påpekades, men inte med ett ord nämndes att provokatören/erna som fick smaka asfalt var afghanska gossebarn.

Men är de det? Det torde framgå dels från den upprättade polisanmälan såväl som från sjukjournalen. Men naturligtvis ska detta döljas från den godtrogna allmänheten.

Bra summering. Du känner säkert till uttrycket Esse non videri.
Det som makten bestämt ska ske i Sverige, det kommer att ske - men det betyder inte att man basunerar ut det för alla. Vissa i tråden ligger någonstans i gränslandet mellan att inte kunna förstå effekten av systematiska handlingar eller att medvetet förneka hur saker och ting förhåller sig.
Givetvis hade det varit av stort intresse för svenska folket att redan från början från vår egen media få samma information som alla andra redan fått via TMZ och youtubevideos.
Men makten resonerar inte så, och det är de makthavande som styr.
Har man inte ens berättat vad som låg till grund för ASAP Rockys tappra ingripande, då är det extremt mycket lättare att inrikes utmåla honom som en förövare - när han egentligen är den hjälte som kanske kommer att frige många av de som idag lever i självförnekelse.
Citera
2019-07-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Vet du vad regimen betyder?

Tror du regimen styr rättsväsendet?

Är du hjärndöd?
Kan du förklara vad som är fel med att peka ut vår regim? Det är ju en regim, enligt både gammal och ny tolkning. Och självklart, så styr de rättsväsendet! Det har ju varit många avslöjanden, när politiskt tillsatta personer röstat enligt sin övertygelse, istället för efter rättvisan. Känns det bra att få en dom baserad på PK?
Citera
2019-07-19, 18:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Med betoning på det fetade ordet, nej. Hade han haft en relation med Slobodan hade jag funnit det mer intressant.
Du måste vara mer än lovligt puckad. Den ena var åklagare och den andra försvarare samtidigt, under samma rättsprocess.
Citera
2019-07-19, 18:10
Medlem
LeeVans avatar
All löper på en enligt plan. Ingen borde lyfta på ögonbrynet.

Men om vi vänder på perspektivet. ”Rockys” är svensk artist som avser att uppträda i New York. Jaa, då hade det hela löst sig väldigt smidigt eftersom USA inte tar in knarkhandlare i landet och särskilt inte om även misshandel ingår i brottsregistret.

Ett annat perspektiv är att se hur USA (Florida) nyligen behandlade en 86-år ung (halvsenil) ostraffad svensk där man hotade med 20-års fängelse för något, som om det varit sant, maximalt skulle lett till max ett par dagsböter i Sverige.

Trots den tvivelaktiga "äran", så gör USA:s biträdande utrikesminister klokt i att åka hem och gråta ut på hemmaplan. Här gör han sig bara till åtlöje.
Citera
2019-07-19, 18:11
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Med betoning på det fetade ordet, nej. Hade han haft en relation med Slobodan hade jag funnit det mer intressant.

Slobban känns nästan som ett stildrag gentemot den s k Liberace-åklagaren.
Denna tråd: (FB) Skvaller om gangster advokaten Slobodan Jovicic ger inte så mycket ytterligare info än att han är noga med att ta sig fram med märkesbilar och hålla tiden med märkesklockor.
Citera
2019-07-19, 18:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du måste vara mer än lovligt puckad. Den ena var åklagare och den andra försvarare samtidigt, under samma rättsprocess.

Ja? Hur fan kan jag veta att ingen knullar med någon i en rättsal? Visst det blir bra drama i tv-serier och dyligt men det verkar vara fantasier.

Hittills är källan en Flashbackmedlem, som skriver "jag hörde ett rykte". Förstår du mitt svala intresse?

Eller har jag missat ett bekräftande av detta någonstans?
Citera
2019-07-19, 18:12
Avslutad
Rättsapparaten har kukat ur! Rätten ska spegla det allmännas rättsuppfattning vilket inte sker nu.

Hur i helvete har vi fått såna idioter till åklagare? Jag börjar tycka de är orsaken till de symptom som nu kommit till ytan när polisen griper yrkeskriminella på löpande band som måste släppas för att inga åklagare orkar bry sig. Bara att läsa tråden Aktuella brott och kriminalfall för att få exempel.

Men om någon gammal farbror skriver något som kan tolkas som hets mot folkgrupp på facebook går åklagarna upp i falsett.
Citera
2019-07-19, 18:14
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Rättsapparaten har kukat ur! Rätten ska spegla det allmännas rättsuppfattning vilket inte sker nu.

Hur i helvete har vi fått såna idioter till åklagare? Jag börjar tycka de är orsaken till de symptom som nu kommit till ytan när polisen griper yrkeskriminella på löpande band som måste släppas för att inga åklagare orkar bry sig. Bara att läsa tråden Aktuella brott och kriminalfall för att få exempel.

Men om någon gammal farbror skriver något som kan tolkas som hets mot folkgrupp på facebook går åklagarna upp i falsett.

Nej är du född igår eller? Rätten skall döma efter lagboken din pajas inte efter vad allmänheten tycker hur fan skulle det se ut?
Citera
2019-07-19, 18:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
All löper på en enligt plan. Ingen borde lyfta på ögonbrynet.

Men om vi vänder på perspektivet. ”Rockys” är svensk artist som avser att uppträda i New York. Jaa, då hade det hela löst sig väldigt smidigt eftersom USA inte tar in knarkhandlare i landet och särskilt inte om även misshandel ingår i brottsregistret.

Ett annat perspektiv är att se hur USA (Florida) nyligen behandlade en 86-år ung (halvsenil) ostraffad svensk där man hotade med 20-års fängelse för något, som om det varit sant, maximalt skulle lett till max ett par dagsböter i Sverige.

Trots den tvivelaktiga "äran", så gör USA:s biträdande utrikesminister klokt i att åka hem och gråta ut på hemmaplan. Här gör han sig bara till åtlöje.
Så att tafsa på småpojkar är inget emot att i självförsvar klappa till en angripare?
Citera
2019-07-19, 18:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Är HOL homo? har han inte fru/sambo + barn. Låter lite som ett elakt rykte som typ en PR-byrå skulle skapa att han skulle ha ihop det med åklagaren i fallet.

Han bor med sambo (kvinna) och barn ja.
Citera
2019-07-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är inte så det fungerar att bara för att en misstänkt säger något så måste det motbevisas haha?

I Sverige är man dömd tills bevisad oskyldig, även om lagen säger tvärtom.

Som sagt, det är svårt att förklara för nån som inte begriper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in