2019-07-19, 16:55
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hörde på presskonferensen att den stackars misshandlade personen lämnat Sverige. Där kan man tala om flyktrisk. Förefaller också oerhört märkligt att denne person inte blivit häktad då även han utreds för brott.

Någon som vet något mer om detta, ja att han skulle ha lämnat landet alltså?

Vill också veta mer, vilket media hörde/såg du detta i , länk ?
Citera
2019-07-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Fast nu anhålls/häktas han för flyktrisken och safe to say att släpps han försvinner han. Speciellt när Trump har sagt att han vill få tillbaka honom. Eller har du missat hur politikerna i USA talar om Sverige. Garanterat att de kommer ta med honom på privatplanet hem med secret service eskort så fort han släpps.
Sverige har utlämningsavtal med USA?
Citera
2019-07-19, 17:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Så du menar att rika ska ha lättare att undvika häktning än fattiga?

Häktningen är en sak. Inkomstförlusten är en annan.

Anne Ramberg går ut med kritik om orsaken till häktning i förhållande till flyktrisk. Hon tycker inte de kan försvara den, genom att säga att han är utländsk medborgare. De som har beslutat om häktning bör dels ha tagit hänsyn till att någon som honom, som är världsstjärna inte kommer att ta sitt straff om det utmäts.

Dessutom så står häktningen inte i proportion till brottet. Jag anser att de svenska advokater och jurister som säger detta har rätt.

Och förutom det har han ju betalat böterna 100 gånger om i förhållande till inkomstförlusten.

Man kan ju lika gärna vända på steken, är det rättvist att en rik person ska straffas med miljonförluster medan en fattig inte ska få känna på det straffet.

Ja, jag tycker att böter för ett brott bör relateras till de enorma inkomstförluster en person som sitter häktad kan ha. Jag tycker inte det är ett rättvist rättssystem om sådant kan komma på köpet.
Citera
2019-07-19, 17:01
Medlem
Rättsväsendet (som rent väsentligt är politiker på den socialdemokratiska-borgerliga kanten) gör ett exempel av honom nu. Rör våra "barn" och du kommer bli straffad!
Citera
2019-07-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Provokation ses som en förmildrande omständighet.
https://www.aklagare.se/ordlista/f/formildrande-omstandigheter/

Att afghanen följer efter Rocky, slår livvakten i huvudet så han börjar blöda och vägrar lyssna är bevis nog för att afghanen provocerat fram hela händelsen. Rocky eller hans entourage kan således inte dömas för grov misshandel.

Fast afghaner är ju en del av statens ockupationsstyrka så de åtnjuter särskilda rättigheter som vi alla vet. Typ PUT utan anledning, strafflättnader, gratis körkort och lägenheter samt lön från staten så de kan få jobb överallt till skillnad från svenskar.

Afghanen kommer undan som alltid och han som gjorde rätt straffas. Sverige levererar verkligen när vi har världens ögon på oss.

Utomlands är svenskar inte lika stolta längre. Se efter själva, ni som vet hur det var förr.
Citera
2019-07-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Sverige har utlämningsavtal med USA?

Nej men hur hindrar det USA från att ta honom ut ur landet. De kommer branda det som RESCUE OPERATION OF OUR PROUD AMERICAN FORCES.

I princip varenda högt uppsatt amerikan har sagt att asap bör släppas och hålls "fånge" i Sverige.
Citera
2019-07-19, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Vill också veta mer, vilket media hörde/såg du detta i , länk ?

Nån journalist frågade Rockys advokat om det stämde att BO lämnat landet.
Advokaten sa att inte hört talas om det, hade så varit fallet borde dom nämnt det under häktesförhandlingarna i dag sa Rockys advokat.
Citera
2019-07-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Anne Ramberg går ut med kritik om orsaken till häktning i förhållande till flyktrisk. Hon tycker inte de kan försvara den, genom att säga att han är utländsk medborgare. De som har beslutat om häktning bör dels ha tagit hänsyn till att någon som honom, som är världsstjärna inte kommer att ta sitt straff om det utmäts.

Dessutom så står häktningen inte i proportion till brottet. Jag anser att de svenska advokater och jurister som säger detta har rätt.

Och förutom det har han ju betalat böterna 100 gånger om i förhållande till inkomstförlusten.

Man kan ju lika gärna vända på steken, är det rättvist att en rik person ska straffas med miljonförluster medan en fattig inte ska få känna på det straffet.

Ja, jag tycker att böter för ett brott bör relateras till de enorma inkomstförluster en person som sitter häktad kan ha. Jag tycker inte det är ett rättvist rättssystem om sådant kan komma på köpet.

Han har inte betalat ett piss än, om han blir friad blir vi skyldiga honom 17 miljoner. Åtalas han och sen friad ja då ja.. Då jävlar lär väl notan hamna på 30 miljoner då han har massa konserter i Augusti.
Citera
2019-07-19, 17:06
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Precis som du skriver i ovanstående, och exakt vad jag påstått sedan starten.
Häktningen är rättsvidrig.
I mina ögon är ASAP Rocky rapgud och hjälte men i just det här fallet är han också en stackars gästarbetare som råkar ha ett sommarjobb som kräver att han reser runt i europeiska unionen på musikfestivaler. Det finns ingen rättvisa i att han som i de sundas ögon inte har gjort något fel straffas med uteblivna inkomster på tiotals miljoner, dessutom isolerad i tre dygn i en smutsig cell för att därefter bli inspärrad med begränsade rättigheter och helt utan det han själv kallat det livsnödvändigaste - PMW.
Citera
2019-07-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
fel,fel,fel

Fungerar inte så. Om du går på stan med ditt kompisgäng och en kille slår till kompis Uffe så får inte du och de andra slå ner killen och sparka på honom då han ligger ned. Det fungerar inte så.

Det fungerar inte som du tror heller. Det kan visst vara försvarbart att sparka på en som ligger, om han tex. har en pistol i handen och skriker att han ska skjuta alla i det gänget eller, för att ta ett mera närliggande exempel eftersom till och med knivöverfall på en polis har skett i stan av en migrant för inte så länge sen, om han säger att han tänker hugga ner dem alla bara han kommer upp. Då får du oskadliggöra honom, om det är vad som krävs för att du själv inte ska bli skadad.
Citera
2019-07-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Precis som du skriver i ovanstående, och exakt vad jag påstått sedan starten.
Häktningen är rättsvidrig.
I mina ögon är ASAP Rocky rapgud och hjälte men i det här fallet han är också en stackars gästarbetare som råkar ha ett sommarjobb som kräver att han reser runt i europeiska unionen på musikfestivaler. Det finns ingen rättvisa i att han som i de sundas ögon inte har gjort något fel straffas med uteblivna inkomster på tiotals miljoner, dessutom isolerad i tre dygn i en smutsig cell för att därefter bli inspärrad med begränsade rättigheter och helt utan det han själv kallat det livsnödvändigaste - PMW.

Vad grinar du om? Varenda öre får han tillbaka om han frias.
Citera
2019-07-19, 17:09
Medlem
Blankts avatar
TMZ gör allt för att skapa en fientlig Sverige bild

A$AP ROCKY
TREATED WAY DIFFERENTLY THAN WHITE RAPPER
https://www.tmz.com/2019/07/19/asap-rocky-g-eazy-swedish-prison-white-rapper/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto