Citat:
Jag ifrågasätter inte det. Och gjorde inte det heller i mitt förra inlägg. Det jag ifrågasätter är att loislois så tvärsäkert sa att den omkomne piloten flög den där rutten nästan varje dag.
Vet vi verkligen att han flög den sträckan nästan varje dag? Eller var det istället då och då alternativt en gång i veckan?
Likaså vet vi säkert att han då brukar vara ensam pilot eller brukar han mest var co-pilot?
Det är dumt att påstå saker om pilotens flygvana utan att ha bevis för det. Det blir fort en trådsanning.
Vet vi verkligen att han flög den sträckan nästan varje dag? Eller var det istället då och då alternativt en gång i veckan?
Likaså vet vi säkert att han då brukar vara ensam pilot eller brukar han mest var co-pilot?
Det är dumt att påstå saker om pilotens flygvana utan att ha bevis för det. Det blir fort en trådsanning.
Jag har aldrig suttit i en lift med en (andre pilot) Co-pilot. Den högerstolen har inte ens funnits i något av de plan som jag suttit i. Min erfarenhet, som inte går att generalisera, är att det finns ett begränsat antal hopp-piloter som flyger groteskt mycket inom ett mycket begränsat område. Det räcker med att de får syn på ett hustak och en grusväg så vet de precis var de är.
Har man sett typ en kvadrat mil uppifrån några gånger så kan man orientera sig ganska snabbt än om man inte har hela 'kartan'.
Detta behöver dock inte betyda att så är fallet i detta fall.
Det kan vara som så att co-piloten endast rattat MES 10-20 gånger och fortfarande inte hittade i området. Vad värre är om han inte hade IFR och lik förbannat gick upp när det var molnigt.
Obegripligt att inte hoppledaren stoppade detta.
Jag håller med dig om trådsanningarna. Det finns tyvärr en hel hoper just nu så det är väldigt svårt att få ihop ett möjligt och begriplig händelseförlopp som inte innefattar ufo, ryska jaktplan samt fan och hans moster.