Citat:
Ursprungligen postat av
Netizen
Din närvaro i forumet är helt inriktad på judar i förintelseläger. Din sonderbehandlung är mao hur judar mördas. När tog du upp hur tyskar som satt i KZ-läger avrättades?
Den judiska bloggen är säkert spännande, om man är lagd åt det hållet. Din seriositet haltar inte betänktligt, den krälar i komposten.
Vilka kända etablerade historiker skriver på bloggen?
Min närvaro i forumet har alltid varit att avslöja felaktigheter och lögner som förintelseförnekarna försöker sprida, genom att helt enkelt visa vilka seriösa bekräftade fakta som finns som motbevisar förnekarnas fel och lögner.
Tyskar i kz-läger har tagits upp i forumet det med, för inte så länge sedan heller, använd sökfunktionen.
Du har givit oss några exempel på din egen ”seriositet” sista dygnet nu, där du visar hur du i citat avsiktligt utelämnar fakta som inte passar din agenda. Detta avslöjade jag och du verkar väldigt ointresserad i att ge en seriös kommentar på att din egen wiki-källa klart och tydligt motbevisade dig....
Min seriositet är det inget fel på, jag redovisar seriösa kontrollerbara fakta, och har t ex hela tiden sagt att nazisterna inte hade allt planlagt och klart från start utan att man t ex i Auschwitz ändrade planerna flera gånger under lägrets tid, för att lösa de problem som uppstod p g a hur t ex deportationer utvecklade sig under vissa perioder. T ex så var krematorie 2 och 3 sannolikt inte initialt planlagda som faciliteter med gaskammare för massmord, vilket t ex planlösningar etc visar, men ändrades till det i ett tidigt skede när nazisterna insåg att man skulle få en enormt mycket större belastning av deportationer med betydligt fler icke arbetsföra etc.
Du verkar såga bloggen för den är en blogg, utan att ha satt dig in vad som egentligen skrivs på bloggen, och vilka fakta och bevis de redovisar...? Är det ett seriöst agerande tycker du..?
För mig är det vad som kan uppvisas i form av kontrollerbara fakta och bevis som är intressant och avgörande, inte om det är en blogg eller vad som.
Skulle du kunna tänka dig att återgå till att föra en saklig och seriös diskussion på de punkter i listan som jag länkat, gärna då börja med den första punkten jag lade fram, så kan vi ta de andra vartefter? Istället för att du som nu babblar om en massa annat som om du försöker flytta fokus....
Så, detta var första punkten, kan vi återgå till den..?
Citat:
Letter of 14 July 1941 from the Topf engineer Paul Erdmann to the construction office Mauthausen on a cremation rate of 33 to 40 min per corpse “without overloading” the two-muffle oven
Källa:
http://holocaustcontroversies.blogsp...idence-on.html
Vi vet att dokumentet finns, t o m Mattogno känner till dokumentet, då vi kan se dokumentet om vi klickar på länken i källan. Det finns alltså inga grunder för att tro att det inte existerar, eller att det skulle vara falskt.
Hur kan det då komma sig att utvecklaren av ugnarna uppger en kapacitet på 40min eller mindre per kropp, utan att överbelasta ugnen...? Är det sannolikt att tillverkaren har beräknat och testat detta under utvecklingen så de vet? Eller är det vanligast att tillverkare bara chansar och gissar utan att bry sig om att testa sina alster under utvecklingen? Låter det sannolikt att en välkänd tillverkare som agerat länge på marknaden i sin bransch, inte skulle ha nog med praktiska erfarenheter för att veta deras ugnar har för kapacitet under olika rådande förhållanden?
Och hur blir det med vad som står i detta dokument när det finns andra dokument och vittnesmål från nazisternas egna erfarenheter efter tester, som säger ungefär samma sak...?
Att som förnekarna oftast gör, jämföra med normal civil kyrklig kremering, är ju bara ett bevis på hur lite de förstår i saken, då det för alla som inte är totalt förblindade av nån fanatisk agenda är solklart att det finns extremt stora skillnader mellan kremeringarna i utrotningslägren och normal civil kremering.
Eller så är det ett exempel på hur de på det sättet försöker lura i folk att det skulle finnas märkligheter ang kremeringarna fast det finns fakta som styrker att nazisterna kunde kremera på mycket kort tid/kropp och lågt bränslebehov