2019-07-15, 21:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Men stämmer det verkligen? Enligt presskonferensen förr -80 denna tjej är född -93

"En kvinna i 25-årsåldern från Haparanda finns bland de omkomna, det bekräftas av anhöriga till kvinnan som vi har varit i kontakt med. Hon var dock inte den enda norrbottningen ombord. En kvinna i 40-årsåldern från Piteå var också med på planet vilket Piteå-Tidningen har rapporterat om.

De avlidna har ännu inte identifierats."

Edit: Det verkar alltså vara Piteåkvinnan som var född på 80-talet. Inte Haparandakvinnan.
Citera
2019-07-15, 21:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Det är just det jag menar. Psyket spelar ett spratt. Varken ett ansikte eller en arm, men jag förstör att folk granskar bilder i hopp om att hitta något som inte finns.
Men nu var det ju inte det du skrev..
Citera
2019-07-15, 21:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Piloten tappade medvetandet, blev hastigt sjuk, initierade ofrivilligt en brant dykning.
Men planet har ju tappat en vinge skriver media..
Citera
2019-07-15, 21:05
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Hur ser liken ut?
hela och rena? eller smulor?
Citera
2019-07-15, 21:05
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Piloten tappade medvetandet, blev hastigt sjuk, initierade ofrivilligt en brant dykning.

Man är ganska kort tid över 3000m, så risken för hypoxia är inte speciellt stor.
Kan naturligtvis vara en faktor ändå.
Citera
2019-07-15, 21:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Den kan slitas av på grund av för stor påfrestning till följd av att piloten tappar kontrollen över planet. Går inte att säga att det måste vara ett mekaniskt fel, bara för att vingen fattas i luften. Det kan vara en konsekvens av insjuknad pilot. Även om jag inte tror på det, så är det en möjlighet iallafall.
Citera
2019-07-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det tog 60 s från drygt 4000 m till kraschen. Så det gick definitivt fort.

Blir de medvetslösa redan i luften under rådande omständigheter?
Citera
2019-07-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"En kvinna i 25-årsåldern från Haparanda finns bland de omkomna, det bekräftas av anhöriga till kvinnan som vi har varit i kontakt med. Hon var dock inte den enda norrbottningen ombord. En kvinna i 40-årsåldern från Piteå var också med på planet vilket Piteå-Tidningen har rapporterat om.

Edit: Det verkar alltså vara Piteåkvinnan som var född på 80-talet. Inte Haparandakvinnan.

S*ina kommer från Piteå men bor i Umeå, var butikschef för Axfood snabbgross i Umeå som hade stängt idag.
Citera
2019-07-15, 21:09
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillington
Återigen, ingen fallskärm trycks ut på något sätt vilket du påstått flera gånger nu. Du har helt enkelt för dålig koll för att uttala dig.

Det enda en aad gör är att klippa av ett litet snöre.

Ja det finns sådana också. Vet du hur många hopp de hade gjort och vad de hade för utrustning? För om du för det så kan du ju skingra röken genom att redogöra för hur det ligger till istället för att vara en viktigpetter. Min poäng är att JAG tror att det är mer sannolikt att ngn form av skärmhaveri orsakade detta. Jag har inga belägg för det men planen sköts ofta minutiöst och jag bedömer att teorin om att vingen föll av eller liknande är mindre sannolik. Incidenten inträffade strax efter att klartecken för hoppning givits. Givet att planet var i rätt läge innebär det att dörren öppnas och att 8 personer börjar ställa sig i ett mkt trångt utrymme. Jag har gjort 4 hopp för ganska länge sedan (kalott plus Sentinel-utlöst (krutdriven) reservskärm) så jag vet mkt lite om ny teknik men jag vet vilket bök det är i planet inför ett hopp om det är fullt. Vet även hur det är att landa i hög hastighet och att knappt kunna styra skärmen, lite annorlunda idag.
Citera
2019-07-15, 21:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Man är ganska kort tid över 3000m, så risken för hypoxia är inte speciellt stor.
Kan naturligtvis vara en faktor ändå.
En kraftig stroke eller att en stor åder brister. Bara en spekulation givetvis.
Citera
2019-07-15, 21:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

ä

St*na Häggl*f född 1978 är från Piteå men bor i Umeå. Uppenbart är det hon enligt hennes FB
Citera
2019-07-15, 21:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Fast läser du vad piloter i tråden skriver så verkar vingen suttit kvar ned till ca 2000 m. Sen slets den av och planet faller rakt ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in