Citat:
Ursprungligen postat av
badis
Och endå inte hunnit lära dig att Panama inte tillhör Sydamerika,,,,
Ja jo det beror på vem du frågar. De vänner jag har i Panama hävdar att Panama är en del av Sydamerika eftersom kulturellt sett är det väldigt lika Colombia och Panama var en del av Colombia, vilket du säkert vet, men rent geografiskt sett ligger Panama i Centralamerika. Panama vill av någon anledning inte tillhöra varken Centralamerika eller Sydamerika vilket gör det hela lite mer komplicerat. Du måste bo här för att begripa. Jag bor för närvarande i Costa Rica vilket ju i min mening är Centralamerika men officiellt sett så är det ju Nordamerika...
”Panama seems like it should be located in South America, but it’s actually part of North America. North America and South America connect at the Isthmus of Panama, and it is the only place where the two continental land masses are connected.
Despite being a definitive part of North America, there is no denying that Panama shares much in common with other countries in South America. It is the only North American country that shares a land border with South America (Colombia).”