2019-07-01, 10:46
Medlem
xposures avatar
Gjorde mig genuint ledsen av att få veta.
Är uppvuxen med hans musik.
Rip..
Citera
2019-07-01, 11:32
Medlem
Snaidistens avatar
Läste på Reddit att han skulle ha stött på, alternativt ha knullat någon kartellmedlems flickvän.
Detta hade inte uppskattats och killen hade skickat efter sin narcos crew som mejade ner Perplex i båset under ett set.
Citera
2019-07-01, 13:46
Medlem
Brahmss avatar
Har varit i Mexiko och spelat flertalet ggr, liftat i Mexico city, umgåtts med suspekt folk och festat HÅRT där utan att något hänt. Det enda jag höjde på ögonbrynen över var att en polare hade ett hagelgevär direkt innanför dörren.

Här hemma i trygga, världsledande, klimatsmartaste och överlägsna Sverige har jag däremot:

Blivit nedslagen av invandrade
Haft en kniv mot halsen av en invandrare
Nästan blivit rånad av en..

Ang perplex florerar rykten att han varit på fel tjej och blivit avrättad. Men det är rykten det.
Citera
2019-07-01, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Åker man till Mexico så får man fan skylla sig själv. Det är farligt på ett eller annat sätt mer eller mindre i hela det skitlandet. Med mindre farligt så är det att jämföra med att en svensk åker till Angered, Husby eller liknande ensam mitt i natten.

När skall man ta detta med Mexico på allvar? Förstår att dom flesta amerikaner vill ha en mur till det skitlandet.

Jag har förövrigt en vän som kände den där dj'en lite grann. Nu blir det inga mer spelningar i alla fall.

Lärdomen av att tusentals oskyldiga människor mördas i Mexico varje år är väl att man skall ge fan i att åka dit om man vill slippa dö på ett ganska onödigt sätt.

Herregud, grow some balls och bilda inte din uppfattning om hela länder efter saker du läser om i media/ser på nätet. Jag har rest runt själv i hela latinamerika många år nu, inklusive Mexiko, och inte haft ett enda problem. Folk överlag är hur vänliga som helst. Och jag har inte direkt levt i skyddade turistområden utan åkt runt överallt och levt ganska vilt.

Visst, det är mycket gängkriminallitet men så länge du ej är involverad i det, samt är lite streetsmart, så har du inget att oroa dig för som utlänning.

Risken att bli dödad såhär av misstag är självklart oerhört sällsynt om man jämför antalet turister till Mexiko med hur ofta sådant här händer.
Senast redigerad av Utspilld 2019-07-01 kl. 18:02.
Citera
2019-07-01, 17:55
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Darwin ringde och.. äh nevermind. Vissa straffar gud på direkten.
Erm i så fall borde väl gud/darwin straffat flickvännen, inte den hon knullat. Han är ju oskyldig. Du har shit for brains, bara så du vet.
Citera
2019-07-01, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Erm i så fall borde väl gud/darwin straffat flickvännen, inte den hon knullat. Han är ju oskyldig. Du har shit for brains, bara så du vet.
Ger man hajen lillfingret tar hajen hela överkroppen, jag begär dock inte att du ska förstå orsak och verkan. För övrigt vet vi inte vad som hände flickvännen, hon kanske i bästa fall har ett nyhugget pac man-leende att locka framtida puckade snubbar med? Dock ointressant, män ska inte stoppa kuken i saker de inte kan hantera. Punkt slut.
Citera
2019-07-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Du har inte rest runt så mycket i världen va? Reser man till sydamerika måste man vara streetsmart,då klarar man sig oftast utan problem.

Jag reste ensam till Mexico i fem veckor 2013 och ingenting hände mig.Människorna var hur trevliga som helst,maten underbart god.Och kvinnorna sanslöst vackra.

Ta och vidga dina vyer istället för att låsa in dig hemma.

Vänta nu lite stopp stopp stopp , kvinnorna vackra ? Du blandar garanterat ihop mexico med ngt annat land.
Citera
2019-07-01, 20:44
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Vänta nu lite stopp stopp stopp , kvinnorna vackra ? Du blandar garanterat ihop mexico med ngt annat land.

I mina ögon var dom väldigt vackra,men smaken e ju som baken eller hur?
Citera
2019-07-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
I mina ögon var dom väldigt vackra,men smaken e ju som baken eller hur?

Tydligen ! ! !
Citera
2019-07-02, 06:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeSchool
Kollat lite mycket på gore forumet nu eller? Tror det är dags för dig att ge dig ut och se värden och lämna din ekokammare. Ska vi straffa och försvåra livet ännu mer för miljontals oskyldiga mexikaner för att kartellerna förstör? Dags för amerikanerna att sluta köpa kartellernas varor då eller legalisera.

Bara för att du gör den analysen, så behöver du ju knappast förlöjliga honom?

Någonstans gör man ju aktiva val, och ditt synsätt om att ”förstöra för miljontals” blir ju supersubjektivt.
Citera
2019-07-05, 12:55
Hört att den enda som blev skjuten på festen var han och att han blev skjuten i huvudet flera gånger. Någon som kan bekräfta? I så fall låter det personligt och som att han var en måltavla vilket gör att medias beskrivning av att han råkade hamna i en kartelluppgörelse troligtvis inte stämmer.
Citera
2019-11-23, 07:17
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Och endå inte hunnit lära dig att Panama inte tillhör Sydamerika,,,,

Ja jo det beror på vem du frågar. De vänner jag har i Panama hävdar att Panama är en del av Sydamerika eftersom kulturellt sett är det väldigt lika Colombia och Panama var en del av Colombia, vilket du säkert vet, men rent geografiskt sett ligger Panama i Centralamerika. Panama vill av någon anledning inte tillhöra varken Centralamerika eller Sydamerika vilket gör det hela lite mer komplicerat. Du måste bo här för att begripa. Jag bor för närvarande i Costa Rica vilket ju i min mening är Centralamerika men officiellt sett så är det ju Nordamerika...

”Panama seems like it should be located in South America, but it’s actually part of North America. North America and South America connect at the Isthmus of Panama, and it is the only place where the two continental land masses are connected.

Despite being a definitive part of North America, there is no denying that Panama shares much in common with other countries in South America. It is the only North American country that shares a land border with South America (Colombia).”
Senast redigerad av leo68 2019-11-23 kl. 07:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in