Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-26, 10:46
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det vanligt att man blir mindre sugen på alkohol om man tränar ofta? Jag har tränat nästan varje dag i en månad och jag har inte blivit sugen på en flaska rött eller öl någon gång. Betyder det att kroppen bygger muskler och att hjärnan signalerar att kroppen inte vill ha alkohol?
Nej, brukar vara tvärtom faktiskt. Kan bli väldigt sugen på en öl på väg hem från gymmet. Antar att kroppen ”vet” att den vill ha snabba kalorier.

Fast visst, är man inne i en bra period så är fokuset mer på träningen och då kantat bli osugen på att förstöra flowet genom att sitta ute på krogen med polarna.
Citera
2019-06-26, 11:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nej, brukar vara tvärtom faktiskt. Kan bli väldigt sugen på en öl på väg hem från gymmet. Antar att kroppen ”vet” att den vill ha snabba kalorier.

Fast visst, är man inne i en bra period så är fokuset mer på träningen och då kantat bli osugen på att förstöra flowet genom att sitta ute på krogen med polarna.

Fast jag känner inget osug till att dricka vin eller öl. Jag känner inget sug över huvud taget. Det verkar som att musklerna signalerar till hjärnan genom att säga "vi vill inte ha alkohol, vi vill ha proteiner" och då blir det inget sug. Inget osug heller.

Regelbundet träning kan alltså bota alkoholism eller folk som tycker sig ha problem med regelbundet alkoholkonsumtion. Jag har hittat botemedlet!
Citera
2019-06-26, 11:47
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Fast jag känner inget osug till att dricka vin eller öl. Jag känner inget sug över huvud taget. Det verkar som att musklerna signalerar till hjärnan genom att säga "vi vill inte ha alkohol, vi vill ha proteiner" och då blir det inget sug. Inget osug heller.

Regelbundet träning kan alltså bota alkoholism eller folk som tycker sig ha problem med regelbundet alkoholkonsumtion. Jag har hittat botemedlet!
Du drar nog lite felaktiga slutsatser här. Visst är det positivt att du minskat alkoholkonsumtionen, men att säga det botar alkoholism är Inkorrekt.
Citera
2019-06-26, 12:59
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:

Tror inte du bör hävda att du hittat något botemedel baserat på dina egna känslor, men good for you.
Citera
2019-07-02, 11:32
Medlem
JustZlatans avatar
Försvinner sötsug om man går ut och springer när godissuget dyker upp?
Citera
2019-07-02, 12:16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Försvinner sötsug om man går ut och springer när godissuget dyker upp?
Kanske har en aptitdämpande effekt för vissa. Men nej, inte per automatik.
Citera
2019-07-02, 19:04
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Kanske har en aptitdämpande effekt för vissa. Men nej, inte per automatik.

Ska prova det nästa gång jag blir godissugen.

Om jag tränar samma muskelgrupper 6 dagar i veckan, kommer jag se resultat om ett halvår? I vinter planerar jag att åka till playan på kanarieöarna och spänna musklerna!
Citera
2019-07-02, 19:13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ska prova det nästa gång jag blir godissugen.

Om jag tränar samma muskelgrupper 6 dagar i veckan, kommer jag se resultat om ett halvår? I vinter planerar jag att åka till playan på kanarieöarna och spänna musklerna!
Du lär ju förhoppningsvis se mer resultat än om du inte tränat 6 månader innan. Kör hårt.
Citera
2019-07-03, 21:22
Medlem
Blev redigt paffad när jag sökte på vilka vikter folk startade med i knäböj marklyft och bänk. Alltså 50-70kg första gången knäböj hur!? börjar fundera på om jag är för feg och egentligen kan lyfta bra mycket mer (40x5 knäböj men kan lätt dra 50x10 benpress) och därigenom slösat veckor med 2.5 ökningar. Dock är det en jävla kamp att dra upp arslet från golvet, resten går relativt lätt.
Senast redigerad av Losnut 2019-07-03 kl. 21:37.
Citera
2019-07-04, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Blev redigt paffad när jag sökte på vilka vikter folk startade med i knäböj marklyft och bänk. Alltså 50-70kg första gången knäböj hur!? börjar fundera på om jag är för feg och egentligen kan lyfta bra mycket mer (40x5 knäböj men kan lätt dra 50x10 benpress) och därigenom slösat veckor med 2.5 ökningar. Dock är det en jävla kamp att dra upp arslet från golvet, resten går relativt lätt.

Nejdå. Det bästa är att börja med stången och höja 2.5 kg så som du gjort. Då lär man sig övningen bäst tycker iaf jag.
Citera
2019-07-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nejdå. Det bästa är att börja med stången och höja 2.5 kg så som du gjort. Då lär man sig övningen bäst tycker iaf jag.
Tack, kul att man inte är helt ute och cyklar. Noterat att de flesta kör knäböj parallellt, är de extra musklerna man tränar med djupa knäböj värda besvären?
Citera
2019-07-04, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Tack, kul att man inte är helt ute och cyklar. Noterat att de flesta kör knäböj parallellt, är de extra musklerna man tränar med djupa knäböj värda besvären?

För att ge dig kött på benen så kan du läsa i beskrivningen till tex Stronglifts att man ska börja med stången eller lätt i basövningarna och höja 2.5/5kg per pass beroende på övning.

Ang knäböj så vet jag tyvärr inte. Jag tycker inte jag har så mycket till väl utan formen blir efter hur min kropp är konstruerad.
När jag kör parallellt så känns det som jag får ett bra tryck och utan risk för skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in