2019-06-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej.
Jag gör en högst realistisk bedömning.

Tror du själv att x antal hundra forskare med statligt stöd skulle avstå från att registrera de tester de utfört.
Eller hur.
Din så kallade bedömning saknar substans. Du har presenterat exakt noll och intet som stödjer denna. Att forskare skulle avstå från att upprätta ett regelrätt DNA-register från PKU är högst rimligt, då det saknar lagstöd.
Citat:
Låt mig gissa: du själv tror säkert att Ryssland påverkade valet när Trump vann.
DET är betydligt mer osannolikt.
Ta på dig foliehatten nu! 😁
Din "bedömning" är vad man brukar kalla en konspirationsteori och hör således hemma i avsedd forumavdelning bland övriga dårar som tror på chemtrails, flatearth och små gröna män.
Citera
2019-06-29, 16:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Din så kallade bedömning saknar substans. Du har presenterat exakt noll och intet som stödjer denna. Att forskare skulle avstå från att upprätta ett regelrätt DNA-register från PKU är högst rimligt, då det saknar lagstöd.

Din "bedömning" är vad man brukar kalla en konspirationsteori och hör således hemma i avsedd forumavdelning bland övriga dårar som tror på chemtrails, flatearth och små gröna män.

Tragiskt.
Du tror på allvar att svensk lag stoppar statsanställda från olagligheter. 😨
Behöver jag verkligen påminna om IB-affären,
Transportstyrelse-skandalen eller varför inte hela personen Dan Eliasson.
Citera
2019-06-29, 16:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
Denna tråd är startad av en idiot.
Men först:
Det är idiotiskt ur ett privatekonomiskt perspektiv att köpa tjänsten att få sin DNA läst av företag ja (gjorde det själv innan jag läste på mer vad som händer med sin DNA, ville bara veta vad de kunde läsa och fick veta. Egentligen borde företagen köpt min DNA). Sedan läste jag att de kommer använda den DNA:n för att skapa mediciner jag sedan kan komma att behöva betala för. Däremot kan det anses vara en humanitär tjänst baserat på det beskrivet inom parantesen, att man bidragit till viktig medicinsk forskning i alla fall. Forskning (konsekvensen) som kan hjälpa dig i framtiden.

Att denna tråd är idiotisk är att TS tror man kommer att använda informationen till att kränka din integritet via övervakning. Det har ingen råd eller tid med. Vad man från regeringars perspektiv vill är att förhindra terrorism och upprätthålla en välmående ekonomi. De flesta är inte terrorister.

"One man's freedom figher, another man's terrorist"
Citera
2019-06-29, 16:43
Medlem
Citat:
Tragiskt.
Du tror på allvar att svensk lag stoppar statsanställda från olagligheter. 😨
Behöver jag verkligen påminna om IB-affären,
Transportstyrelse-skandalen eller varför inte hela personen Dan Eliasson.
Något som är tragiskt är väl snarare att sitta och fantisera om diverse konspirationsteorier som saknar all form av rimlighet och substans. Borsett från det enorma arbete och resurser som skulle krävas i det fördolda för att ta fram ett sådant register, så saknas all form av indikationer på att ett sådant system faktiskt används i praktiken. Det råder knappast någon brist på olösta brott där DNA lämnats på platsen som man inte lyckats knyta till en gärningsman.
Citera
2019-06-29, 16:54
Medlem
Bryr mig inte. Ser inte varför man skulle heller.

De lär ju knappast använda det till att lägga ut på en brottsplats och sätta dit dig.
Citera
2019-06-29, 17:27
Medlem
526s avatar
Hur vet de vems DNA som skickas in? Vore enkelt att finta det hela genom att skicka någon annans DNA och säga att det är sitt eget.
Citera
2019-06-29, 17:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Något som är tragiskt är väl snarare att sitta och fantisera om diverse konspirationsteorier som saknar all form av rimlighet och substans. Borsett från det enorma arbete och resurser som skulle krävas i det fördolda för att ta fram ett sådant register, så saknas all form av indikationer på att ett sådant system faktiskt används i praktiken. Det råder knappast någon brist på olösta brott där DNA lämnats på platsen som man inte lyckats knyta till en gärningsman.

De öppnar bara "lådan" om det verkligen behövs.
Å outbildade S-kvinnor har bevisligen företräde.
Citera
2019-06-29, 17:54
Medlem
Citat:
De öppnar bara "lådan" om det verkligen behövs.
Å outbildade S-kvinnor har bevisligen företräde.
Japp det gjorde de och det kan diskuteras, men det handlar fortfarande inte om ett DNA-register. I fallet med Mihajlovic begärde man ut hans blodprov och skapade sedan en DNA-profil av denna som man kan kunde matcha mot brottsplatsen. Helt enkelt ett subsitut för att topsa honom på vanligt vis. I båda fallen måste du dock veta vem du letar efter.
Citera
2019-06-29, 18:04
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
De som lämnar prover, köper en tjänst som i vissa fall löser släktskapsfrågor..

Att nån statsmakt skulle samla allt dna till nåt gigantiskt register håller jag för science fiktion.. det DNA som folk lämnar är bara brus i universum.
Citera
2019-06-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker

Att nån statsmakt skulle samla allt dna till nåt gigantiskt register håller jag för science fiktion.. det DNA som folk lämnar är bara brus i universum.
Detta håller jag helt med om. Däremot så vet vi ju att polismyndigheter runt om i världen använder sig av dessa släktskapsregister i brottsbekämpande syften.
Citera
2019-06-29, 18:21
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker

Ingen trodde på att USA övervakade oskylda medborgare heller, det var ”science fiktion”.

Varför tror du att inga amerikanska myndigheter uttalar sig om denna scam? Jo, för att de står bakom denna genialiska scam. I vanliga fall hade dessa test stoppats, då det är ett bedrägeri.
Citera
2019-06-29, 18:23
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Detta håller jag helt med om. Däremot så vet vi ju att polismyndigheter runt om i världen använder sig av dessa släktskapsregister i brottsbekämpande syften.
Jo det var väl nåt fall som de (polisen ) hittade en släkting till förövaren via DNA och kunde därigenom identifiera förövaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in