Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-25, 06:04
  #1
Avstängd
wwrs avatar
Ångpanneföreningens politiska agenda

Det här är några uppgifter jag hört om företaget Ångpanneföreningen. Alla är inte bekräftade. Lägger man samman dem så förefaller dock företaget ha en stark politisk agenda.

* Anställer bara kvinnor under en månad på året.

* Anställer två höga "vänsterpolitiker" som hållbarhetschef. Båda kvinnor med invandrarbakgrund - Alice Bah Kuhnke, Nyamko Sabuni (aktuell nu i valet av L-ledare)

* Hållbarhet får en egen rubrik på Wikisidan.
http://www.snowleopard.info/global/w...ainability.jpg

* En stiftelse är tydligen en av de större ägarna. Det kan antyda att man skulle kunna försöka dölja ägarförhållanden. Jag har dock inte kollat detaljerna i detta.

(Detalj: En gång träffade jag en som jobbade där. Den personen var gay.)

Kan företaget ha som uppgift att sprida politiska värderingar genom att förmedla konsulttjänster?

Topic: Allt som rör företaget och kopplingar till politisk verksamhet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-06-25 kl. 06:15.
Citera
2019-06-25, 07:46
  #2
Medlem
Bra att du hittat de här upgifterna.
Utåt ger ÅF skenet av att vara ett teknikkonsultföretag. Men 16000 anställda. Vad gör alla dessa anställda.
Gissningsvis är en stor del av kunderna kommunala och statliga organisationer.
Får känslan av att ÅF idag är energiteknikens motsvarighet till politikens Stiftelsen EXPO.
Utåt sett ger man intryck av att vara en politiskt neutral grupp experter.
När man sedan anlitas får man därför fritt fram att genomdriva sina politiska ideer.
Vi har sett många exempel på detta rörande Stiftelsen EXPO.
Kan exempelvis se ÅF som en viktig spelare när det gäller de ytterst märkliga besluten att lägga ned svensk kärnkraft i ett läge när Sverige har elbrist.
Varifrån kommer pengarna? Finns det utländska finansiärer?
Citera
2019-06-25, 08:06
  #3
Medlem
raviolos avatar
Trams. Jag jobbar (som konsult) på ÅF så här kommer min ”inside information”:

ÅF är ett av Sveriges största konsultföretag för ingenjörer. Alltså för personer som arbetar med teknik och vetenskap. Totalt ca 16000 anställda.

Stiftelsen kommer sig av att företaget har vuxit fram sedan slutet på 1800-talet med olika ägarförhållanden innan det tillslut landat i ett privat företag. Stiftelsen är ÅForsk och gynnar återigen teknik och vetenskap, läs mer här: https://aforsk.com/ (Det gör dessutom att ÅF är mer långsiktigt i sitt arbete, mindre fokus på kvartalsrapporter i det dagliga arbetet och mer fokus på långsiktig utdelning och stabilitet.)

Sustainability/hållbarhet måste man arbeta med om man har tekniktjänster inom de områden som ÅF är verksamt. Det pågår stora projekt med miljöutredningar, kärnkraftsverksamhet, fabriksbyggen. Självklart behöver man arbeta aktivt med hållbarhet, både av juridiska och marknadsmässiga skäl. (Vi hjälper alltså till för att kärnkraften ska fungera, tvärtemot vad du påstår.)

När det gäller ladies month är det en vattendelare, men det är ett mycket bra sätt att locka kvinnliga ingenjörer och stärka ÅF kompetensmässigt och marknadsmässigt. Antal sökande går upp under månaden. Delade grupper ger (enligt forskning) bättre lönsamhet och är (min åsikt) roligare.

För att ge vatten på din kvarn kan jag ge ytterligare ett exempel på socialt ansvar: Julgåvan varje år som tidigare gavs till de anställda går nu istället som gåva till barncancerfonden. Alla nöjda! Det är helt enkelt ett företag som jobbar mycket med CSR:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Corp...responsibility

Edit: Lite ytterligare läsning kring vad som görs på kärnkraftsfronten, inklusive nybyggnation: https://www.afconsult.com/sv/gor-aff...aft/karnkraft/

Nu ska jag börja jobba för dagen och lämnar detta ämne, så ni kommer inte se fler inlägg från mig.
__________________
Senast redigerad av raviolo 2019-06-25 kl. 08:21.
Citera
2019-06-25, 08:09
  #4
Medlem
Intressant!
Kan säga att många och ibland riktigt stora företag i Sverige kan ha en politisk agenda där anställda Vänster-Politiker ser till förverkliga sin dröm om ett nytt DDR!
Du får oförklarliga mycket närgångna frågor av människor med koppling till ledningen. Behöver inte vara företagsledning utan kan vara ledningen för en avdelning.
Efteråt får du förklaring att man ville kontrollera att du inte var "Nazist". Då pratar vi om saker långt ifrån att arbeta med invandrare!
Helt klart tror delar av Sveriges näringsliv att de har ett ansvar att "straffa" anställda som man på mycket lösa grunder tror sig veta är "Nazister"!
Exempel på sånt man tror är "lite Nazistisk" är att vara intresserad av Historia, att träna styrketräning, hålla på med friluftsliv, att inte tro blint på CO2- Hysterin.
Kan även gälla helt andra saker!
Jag vet en som blev avskedad då han med nedsatt hörsel inte alltid hörde vad en invandrare med dålig Svenska sa!
Då var det "Rasism" och "Nazistiskt"...
En gång för riktigt länge sen hamnade jag i dispyt med en inkvoterad "Broilerpolitiker" (S) från Stockholm huruvida de Baltiska Staterna hade rätt att vara fria eller var en "Rättmätig del" av Sovjet! Efter ett halvår kom pampen och avsatte mig från mitt ansvar i jobbet! Han hade inte med det att göra, men hade lyckats att få mandat för det ändå!
Ännu ett halvår senare fick jag Pris i pengar, diplom och uppmärksamhet från Koncernledningen i ett annat land för det jobbet jag gjort !
Det är tragiskt att denna sjuka hjärntvätt leder till att Sverige måste återigen skapa ett korrupt slags DDR.

Gissar att många företag tror att de har diverse statliga favörer att vänta om de på lösa boliner börjar med politiskt kartläggning av anställda?
Vidare bestraffningar av de "misstänkta Nazisterna"..
I andra länder har i regel Chefer en god allmänbildning, i Sverige finns många "Aftonbladet-Religiösa" som är totalt pling-plong!
Citera
2019-06-25, 08:29
  #5
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raviolo
Trams. Jag jobbar (som konsult) på ÅF så här kommer min ”inside information”:

ÅF är ett av Sveriges största konsultföretag för ingenjörer. Alltså för personer som arbetar med teknik och vetenskap. Totalt ca 16000 anställda.

Stiftelsen kommer sig av att företaget har vuxit fram sedan slutet på 1800-talet med olika ägarförhållanden innan det tillslut landat i ett privat företag. Stiftelsen är ÅForsk och gynnar återigen teknik och vetenskap, läs mer här: https://aforsk.com/ (Det gör dessutom att ÅF är mer långsiktigt i sitt arbete, mindre fokus på kvartalsrapporter i det dagliga arbetet och mer fokus på långsiktig utdelning och stabilitet.)

Sustainability/hållbarhet måste man arbeta med om man har tekniktjänster inom de områden som ÅF är verksamt. Det pågår stora projekt med miljöutredningar, kärnkraftsverksamhet, fabriksbyggen. Självklart behöver man arbeta aktivt med hållbarhet, både av juridiska och marknadsmässiga skäl. (Vi hjälper alltså till för att kärnkraften ska fungera, tvärtemot vad du påstår.)

När det gäller ladies month är det en vattendelare, men det är ett mycket bra sätt att locka kvinnliga ingenjörer och stärka ÅF kompetensmässigt och marknadsmässigt. Antal sökande går upp under månaden. Delade grupper ger (enligt forskning) bättre lönsamhet och är (min åsikt) roligare.

För att ge vatten på din kvarn kan jag ge ytterligare ett exempel på socialt ansvar: Julgåvan varje år som tidigare gavs till de anställda går nu istället som gåva till barncancerfonden. Alla nöjda! Det är helt enkelt ett företag som jobbar mycket med CSR:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Corp...responsibility

Edit: Lite ytterligare läsning kring vad som görs på kärnkraftsfronten, inklusive nybyggnation: https://www.afconsult.com/sv/gor-aff...aft/karnkraft/

Nu ska jag börja jobba för dagen och lämnar detta ämne, så ni kommer inte se fler inlägg från mig.
Barncancerfonden 😂

Är det inte de som festar upp 9 av 10 donerade kronor?

Den typen av pk symbolhandlingar utgör närmast bevis för NWO-agenda. Inte motsatsen.
Citera
2019-06-25, 08:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Barncancerfonden 😂

Är det inte de som festar upp 9 av 10 donerade kronor?

Den typen av pk symbolhandlingar utgör närmast bevis för NWO-agenda. Inte motsatsen.


Tänkte exakt samma

Fan va osmidiga dem är. Men skönt att veta att ens motståndare är inkompetent.
Citera
2019-06-25, 09:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raviolo
Trams. Jag jobbar (som konsult) på ÅF så här kommer min ”inside information”:

ÅF är ett av Sveriges största konsultföretag för ingenjörer. Alltså för personer som arbetar med teknik och vetenskap. Totalt ca 16000 anställda.

Stiftelsen kommer sig av att företaget har vuxit fram sedan slutet på 1800-talet med olika ägarförhållanden innan det tillslut landat i ett privat företag. Stiftelsen är ÅForsk och gynnar återigen teknik och vetenskap, läs mer här: https://aforsk.com/ (Det gör dessutom att ÅF är mer långsiktigt i sitt arbete, mindre fokus på kvartalsrapporter i det dagliga arbetet och mer fokus på långsiktig utdelning och stabilitet.)

Sustainability/hållbarhet måste man arbeta med om man har tekniktjänster inom de områden som ÅF är verksamt. Det pågår stora projekt med miljöutredningar, kärnkraftsverksamhet, fabriksbyggen. Självklart behöver man arbeta aktivt med hållbarhet, både av juridiska och marknadsmässiga skäl. (Vi hjälper alltså till för att kärnkraften ska fungera, tvärtemot vad du påstår.)

När det gäller ladies month är det en vattendelare, men det är ett mycket bra sätt att locka kvinnliga ingenjörer och stärka ÅF kompetensmässigt och marknadsmässigt. Antal sökande går upp under månaden. Delade grupper ger (enligt forskning) bättre lönsamhet och är (min åsikt) roligare.

För att ge vatten på din kvarn kan jag ge ytterligare ett exempel på socialt ansvar: Julgåvan varje år som tidigare gavs till de anställda går nu istället som gåva till barncancerfonden. Alla nöjda! Det är helt enkelt ett företag som jobbar mycket med CSR:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Corp...responsibility

Edit: Lite ytterligare läsning kring vad som görs på kärnkraftsfronten, inklusive nybyggnation: https://www.afconsult.com/sv/gor-aff...aft/karnkraft/

Nu ska jag börja jobba för dagen och lämnar detta ämne, så ni kommer inte se fler inlägg från mig.

Fast du förklarade inte ts påstående om att han har insider info om att det jobbar en kille där som är gay.

Skämt å sido, tack för att du delade med dig av en välformulerad verklighetsbeskrivning som på alla sätt bär sanningens prägel. Flashback när det är som bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Anställer två höga "vänsterpolitiker"

MP & L

Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller

Den typen av pk symbolhandlingar utgör närmast bevis för NWO-agenda. Inte motsatsen.

Vad tänker du behövs för bevis? 10% av vinsten på swich rakt av till NMR?
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-06-25 kl. 09:41.
Citera
2019-06-25, 09:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raviolo
Trams. Jag jobbar (som konsult) på ÅF så här kommer min ”inside information”:

Ditt långa inlägg förklarade ju inte varför ett företag med högutbildare tekniker anser sig behöva anställa den tekninkt och politiskt helt obildade Alice Bah Kunke med vana att visa tuttarna för gubbar när hon inte fick sin vilja fram och den kanske mer bildade Nyamko Sabuni.

Ett annat exempel på sådan här subversiv agendainriktad "konsultverksamhet" är när den politiska extremisten Maria Wetterstrand ledde en skattebetald "utredning" som kom fram till resultatet att man skulle tillverka flygbränsle av träråvaror som sågspån och kutterspån. Samtidigt ägde hon 650000 aktier i bolaget Cortus som skulle framställa flygbränslet.https://samnytt.se/avslojar-maria-we...producera-det/

Nu hör det till saken att det råder mycket stor brist på skogsråvaror som sågspån och kutterspån.
Pelletseldning i villor som fick statligt installationsbidrag år 2006 är nu i stor kris. Ransonering hos återförsäljarna och chockhöjda priser bekymrar villaägarna och allt beror på råvarubrist.
En pelletspåse på 16kg kostade tidigare normalt ca. 35 kr. Nu ligger de billigaste priserna kring 48-50 kr.
https://www.landskogsbruk.se/skog/ny...r-producenter/
Att blåsa politiker på pengar till ett absolut dödfött projekt är Wetterstrands ide här.

Har projekten som läggs ut på den könsdiskriminerande ångpanneföreningen samma möjligheter att göra stora pengar till sina konsulter behöver verksamheten genomlysas.
Citera
2019-06-25, 09:44
  #9
Avstängd
wwrs avatar
Jag antar att kontrollen ligger hos de som tillsätter styrelsen?
Vilka personer är ansvariga för att tillsätta styrelsen?
Citat:
Stiftelsen är den största aktieägaren i börsnoterade ÅF AB. De anslag som delas ut kommer från aktieutdelning från bolaget. Styrelsen består av ledamöter från stiftarna - Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA, Skogsindustrierna, Energiföretagen Sverige samt ÅF AB.
https://aforsk.com/
Citera
2019-06-25, 09:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec

Nu hör det till saken att det råder mycket stor brist på skogsråvaror som sågspån och kutterspån.

Det hör också till saken att det råder stor brist på den typ av konsulter Ångpanneföreningen knyter till sig och att få av dom känner sig tvingade att jobba där.

Så med din pellets-logik hade nog ångpannan varit ganska sparsamt eldad vid det här laget om det man erbjuder personal och uppdragsgivare inte varit till belåtenhet.
Citera
2019-06-25, 10:01
  #11
Medlem
Antivalents avatar
ÅF är ett megabolag med alla för och nackdelar ett megabolag har. Ledningen behöver inte vara kompetent utan dra in kunder/bygga image.

Hört att det går lite segt för åf och att de inte expanderar i samma takt som ex PE. Ni som jobbar där, hur har det blivit mwd ihopslagningen med Pöyry?
Citera
2019-06-25, 10:11
  #12
Medlem
Den typ av konsulter som ÅF knyter till sig kanske har sin utbildning på Södertörns Högskola och knappast är internationellt gångbara. Vi måste skilja på riktig forskning och flummforskning.
Att anställa en tant för "hållbarhetsforskning" som visar tuttarna när hon inte får sin vilja fram låter inte särskilt hållbart.
Wetterstrands agerande kan nog falla under allmänt åtal. Att medvetet ljuga om att sågsån och kutterspån är en överskottsvara till dem som skjuter till pengar till Cortus Energy där samma Wetterstrand har 615000 aktier mot en bakgrund att det råder kris och råvarubrist hos pelletstillverkare med behov av samma råvara kallas bondfångeri.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback