Citat:
Jag kan inte se detta. Jag kommer inte att tänka på ett enda exempel på effektiv propaganda och du har heller inte nämnt något. Vad skulle det kunna vara?
"Pensionsräddare"?
"Kulturberikare"?
Dessa ord är skämt och har varit det länge.
Gräven om SD inför valen? Dessa har haft måttlig effekt.
"Pensionsräddare"?
"Kulturberikare"?
Dessa ord är skämt och har varit det länge.
Gräven om SD inför valen? Dessa har haft måttlig effekt.
Ser att vår kroknäbbade expert är tillbaka från semestern i Tel-Aviv.
Klart du inte kan se det, något skymmer din sikt, eller så ljuger du (jag lutar åt en kombination av de båda).
Det går givetvis att diskutera hur stor effekt propagandan kring mångkulturen och folkutbytet haft på det svenska folket. Det vi vet är att den varit massiv, från statligt håll, från media, från näringsliv, från kyrkan, skola och akademi - kort sagt har propagandan under decennier varit institutionaliserad.
Hur många svenskar har lurats av juden Sarnecki och hans skitprat om att "invandringen inte påverkar brottsligheten", har du någon skattning på hur många svenskar som förts bakom ljuset av Sarnecki och Brå? Hur många godtrogna svenskar har inte förstått orsakssambanden vad gäller den ökade brottsligheten pga lögnerna som Sarnecki och myndigheten Brå pådyvlat svenskarna, en skattning bäste expert?
Jag stöter fortfarande på både politiker, dumskallar och välutbildade svenskar som lever kvar i Sarneckis lögnvärld, det är bekymmersamt och ett kvitto på att propagandan fungerat effektivt på ett antal svenskar.
Invandringen räddar pensionerna, kompetensregn från Syrien, invandrarna behövs i vården etc osv blablabla - några exempel på hur en del av den systematiska propagandan kring folkutbytets välgörande ekonomiska effekter låter. Dessa lögner upprepas fortfarande dagligen av både hjärntvättade svenskar och lögnaktiga politiker.
Mitt favoritexempel på effektiv folkutbytespropaganda är dock den lilla drunknade kurdiske pojken Alan, som förhudslös media - och annan media - mycket skickligt använde sig av för att skapa ett närmast psykotiskt tillstånd hos stora delar av det svenska folket. En tour de force i hur propaganda används för att skapa politisk legitimitet för politik som är direkt ondskefull och som skadar den duperade massa som faller offer för spelet på känslosträngarna.
Citat:
Här kan vi passa på att nämna att ordet "folkutbyte" är ett ord som den "alternativa högern" försökt med i åratal utan någon framgång. Ett riktigt praktfiasko.
Det är inte som om det är okänt för folk att det bor få svenskar i de så kallade utsatta områdena. Nästan alla vet detta, i synnerhet alla deltagare i debatten vet detta. Vad det landar i är i stället att det värdelösa ordet används som ett vapen av sådana som Lars Lindström. På sätt och vis bra för om någon nämner "folkubyte" så vet man att denna person kan man inte ta särskilt seriöst.
Det är inte som om det är okänt för folk att det bor få svenskar i de så kallade utsatta områdena. Nästan alla vet detta, i synnerhet alla deltagare i debatten vet detta. Vad det landar i är i stället att det värdelösa ordet används som ett vapen av sådana som Lars Lindström. På sätt och vis bra för om någon nämner "folkubyte" så vet man att denna person kan man inte ta särskilt seriöst.
Folkutbyte är en adekvat benämning på den faktiska konsekvensen av den massinvandringspolitik som mot folkflertalets vilja allt jämnt förs av vår "elit". Att kroknäbbar och journalister inte gillar ordet är ett gott betyg och ett incitament för att öka användningen av sagda ord:
Folkutbyte
Folkutbyte
Folkutbyte
Dessutom har folkutbyte använts av bekymrade medborgare långt innan den "alternativa högern".
Om du anstränger dig käre expert, och inte så tydligt visar din hasbarahand, så ska jag försöka ta dig seriöst. Just nu påminner du lite om en kippabärande åsiktskorridor på glashalt golv. Nästan som en reflektion av den gamla skatan Marteus:
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan Marteus
Minnet är förrädiskt, men jag tror att min korridorbyggarkarriär började på allvar 2002, i samband med FP:s krav på språktest.
Samtidigt började SD att synas på kartan. Bara tanken att Sverige skulle kunna få ett så vedervärdigt parti i riksdagen var outhärdlig. Och därtill förolämpande. Sverige var ju Sverige, det exceptionella undantaget, den humanitära stormakten.
Uppdraget för mig som korridorarbetare var tvåfalt. För det första att varna för SD och skälla ut alla de bonnläppar som funderade på att rösta på partiet. För det andra att slå ner stenhårt på debattörer som använde uttryck som på något sätt kunde normalisera SD:s problembeskrivning; attackera varenda jävel som använde ord eller fakta som på något sätt kunde tolkas som rasism eller glidningar mot rasism. Eller eventuella förstadier till glidningar mot rasism. Här ingick alla texter som ifrågasatte Sveriges förmåga att klara stor invandring på kort tid.
[...]
Kanske hjälpte åsiktskorridoren. Men priset blev högt: självcensur på bred front, rädsla för att undersöka verkligheten förbehållslöst, minskad tilltro till argumentens makt. Och som resultat en fördummad offentlighet, moralfebriga politiker och samhällsproblem som borde ha uppmärksammats och åtgärdats för länge sedan.
Det blev en dyr korridor.
Samtidigt började SD att synas på kartan. Bara tanken att Sverige skulle kunna få ett så vedervärdigt parti i riksdagen var outhärdlig. Och därtill förolämpande. Sverige var ju Sverige, det exceptionella undantaget, den humanitära stormakten.
Uppdraget för mig som korridorarbetare var tvåfalt. För det första att varna för SD och skälla ut alla de bonnläppar som funderade på att rösta på partiet. För det andra att slå ner stenhårt på debattörer som använde uttryck som på något sätt kunde normalisera SD:s problembeskrivning; attackera varenda jävel som använde ord eller fakta som på något sätt kunde tolkas som rasism eller glidningar mot rasism. Eller eventuella förstadier till glidningar mot rasism. Här ingick alla texter som ifrågasatte Sveriges förmåga att klara stor invandring på kort tid.
[...]
Kanske hjälpte åsiktskorridoren. Men priset blev högt: självcensur på bred front, rädsla för att undersöka verkligheten förbehållslöst, minskad tilltro till argumentens makt. Och som resultat en fördummad offentlighet, moralfebriga politiker och samhällsproblem som borde ha uppmärksammats och åtgärdats för länge sedan.
Det blev en dyr korridor.
Länk till Skatan Marteus biktning: https://www.expressen.se/ledare/ann-...ktskorridoren/
Åsiktskorridorer och propaganda. Att du monomant sitter och förnekar fakta i trådjäveln visar vilket litet uselt kräk du är. Shalom!