Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-24, 12:13
  #1513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vi har uppenbarligen olika fakta? Mina är korrekta, hur är det med dina? Ska vi ta uteslutningsmetoden ligger du illa till.

Trump är nog inte den du ska oroa dig för, det finns däremot nåra i hans närhet som är mer triggerhappy.
Då får du väl presentera dessa "fakta" du anser dig ha. Tills du anger någon trovärdig källa kan ingen bedöma hur korrekta de är, även om du själv uppenbarligen är övertygad om att du har rätt.

Att dessa hökar finns i Trumps närhet beror på att han har utsett dem. Jag blir så trött på denna eviga myt om att kungen/kejsaren/generalsekreteraren är en trevlig prick, han har bara dåliga rådgivare. Du hittar den överallt, genom alla tider. För det mesta helt avsiktligt driven av ledaren som bara själv tar ansvar för populära beslut och låter underlydande få skulden för de impopulära. I Trumps fall kan det dock bero på att han är en viljesvag och halvsenil idiot som inte förmår ta egna beslut.
Citera
2019-06-24, 12:15
  #1514
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ok... jag bara såg dina haranger om judar och sionism, så visst är du en rasist.

Men du ignorerar ju innehållet i det han skriver. Du är trångsynt och vägrar ta in något. Ungefär som ett barn som vägrar ta ansvar för att ha strulat till det gång på gång.

Så fort man ifrågasätter judar och israel så är man antisemit och rasist. Fast det där är ju så urvattnat att ingen egentligen går på det. Även de som "håller med" gör det enbart för att de inte vågar (än) säga emot, men innerst inne tycker vi alla likadant om sånna som dig.


Ni kan inte bara kräva och kräva, ni måste ge något tillbaka också. Finns det inte en gnutta av godhet i ert folk? Seriöst, aldrig sett så hatiskt folk som Judarna.
Citera
2019-06-24, 12:16
  #1515
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du misstar ordet hyckleri med dina fantasier, tyvärr är inte det definitionen av hyckleri.

Sen vägrar din fanatiska hjärna förstå att det är i princip världssamfundet som bestämt att kärnvapen inte ska spridas mer, Sverige ingår där, och Tonga, och Indonesien, fattar du, fanatikern?

Så hur är det med Israels kärnvapen då, ska vi avveckla dem med? ....extremisten
Citera
2019-06-24, 12:18
  #1516
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Då får du väl presentera dessa "fakta" du anser dig ha. Tills du anger någon trovärdig källa kan ingen bedöma hur korrekta de är, även om du själv uppenbarligen är övertygad om att du har rätt.

Att dessa hökar finns i Trumps närhet beror på att han har utsett dem. Jag blir så trött på denna eviga myt om att kungen/kejsaren/generalsekreteraren är en trevlig prick, han har bara dåliga rådgivare. Du hittar den överallt, genom alla tider. För det mesta helt avsiktligt driven av ledaren som bara själv tar ansvar för populära beslut och låter underlydande få skulden för de impopulära. I Trumps fall kan det dock bero på att han är en viljesvag och halvsenil idiot som inte förmår ta egna beslut.

Det är DU som börjar prata om fakta, men du anser det är JAG som ska presentera mina, ja att diskutera med dig verkar ju väldigt givande... eller vad tror du själv?? Gonatt, fanatiker.
Citera
2019-06-24, 12:20
  #1517
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Men du ignorerar ju innehållet i det han skriver. Du är trångsynt och vägrar ta in något. Ungefär som ett barn som vägrar ta ansvar för att ha strulat till det gång på gång.

Så fort man ifrågasätter judar och israel så är man antisemit och rasist. Fast det där är ju så urvattnat att ingen egentligen går på det. Även de som "håller med" gör det enbart för att de inte vågar (än) säga emot, men innerst inne tycker vi alla likadant om sånna som dig.


Ni kan inte bara kräva och kräva, ni måste ge något tillbaka också. Finns det inte en gnutta av godhet i ert folk? Seriöst, aldrig sett så hatiskt folk som Judarna.


Ja, du och andra, ifrågasätter Israel för att ni verkar vara nojade,en diagnos helt enkelt, inte för att det är relevant, jag trodde ämnet var Irrans eventuella kärnvapentillverkning?
Sök terapi.

Vilka "ni" tror du jag är? du bara gräver dig djupare och djupare ner i en brunn av dårskap, have a nice day...
Citera
2019-06-24, 12:27
  #1518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det är DU som börjar prata om fakta, men du anser det är JAG som ska presentera mina, ja att diskutera med dig verkar ju väldigt givande... eller vad tror du själv?? Gonatt, fanatiker.
Du hävdade "Iran ska sluta med försöken att tillverka atomvapen."

Eftersom tillgänglig expertis hävdar att Iran inte haft något aktivt kärnvapenprogram sedan 2003 undrar jag vad du har för belägg för att de försöker tillverka sådana och hur de skall kunna övertyga Trump om att de inte gör det. Uppenbarligen har du dock inga belägg utan anklagar istället mig för att vara fanatiker för att jag inte tror på dig rakt upp och ned.

Sen kan man ju undra var du bor för att kunna säga "gonatt" vid den här tiden. Knappast Sverige i alla fall. Ett ryskt troll, måhända?
Citera
2019-06-24, 12:29
  #1519
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ok... jag bara såg dina haranger om judar och sionism, så visst är du en rasist.

Nej. Jag är snarare konsekvent i min anti-rasism till skillnad från dig som kryper inför en etnosupremasistisk terror-stat.
Citera
2019-06-24, 12:30
  #1520
Medlem
CalzoneItalias avatar
När Trump snackar om att utplåna Iran hur menar han då? Skall han släppa atombomber?
Citera
2019-06-24, 12:31
  #1521
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nej. Jag är snarare konsekvent i min anti-rasism till skillnad från dig som kryper inför en etnosupremasistisk terror-stat.

Du är ju lika blind för dina egna skrivningar som en cyklop med ögonlapp.
Citera
2019-06-24, 12:42
  #1522
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Då får du väl presentera dessa "fakta" du anser dig ha. Tills du anger någon trovärdig källa kan ingen bedöma hur korrekta de är, även om du själv uppenbarligen är övertygad om att du har rätt.
Vänta. Du tror alltså inte att Iran har försökt "skapa" kärnvapen? Att det bara handlar om kärnenergi?

Vad tror du då Iranavtalet handlade om?
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Att dessa hökar finns i Trumps närhet beror på att han har utsett dem. Jag blir så trött på denna eviga myt om att kungen/kejsaren/generalsekreteraren är en trevlig prick, han har bara dåliga rådgivare. Du hittar den överallt, genom alla tider. För det mesta helt avsiktligt driven av ledaren som bara själv tar ansvar för populära beslut och låter underlydande få skulden för de impopulära. I Trumps fall kan det dock bero på att han är en viljesvag och halvsenil idiot som inte förmår ta egna beslut.

Så du är trött på "eviga" myten som du själv aktivt sprider?
Trump valde dem eftersom han menar allvar. Vilka impopulära beslut lät Trump de underlydande att få skulden för? Om det inte vara nu en myt...
Citera
2019-06-24, 12:48
  #1523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vänta. Du tror alltså inte att Iran har försökt "skapa" kärnvapen? Att det bara handlar om kärnenergi?

Vad tror du då Iranavtalet handlade om?
Avtalet handlade om att omvärlden vill vara 100% säkra på att Iran inte ens är i närheten att kunna bygga kärnvapen ens om de skulle vilja. Detta lyckades man även med tills Trump bröt mot avtalet. Nu kan Iran göra lite som de vill. Det finns inga belägg för att de försöker bygga kärnvapen, men det är svårare att kontrollera.

De hade ett aktivt program på den tiden USA insisterade på att Saddam var nära kärnvapen, men det handlade om lokal MAD mot Irak, inte något hot mot världsfreden.
Citera
2019-06-24, 12:50
  #1524
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag skrev "Eftersom tillgänglig expertis hävdar att Iran inte haft något aktivt kärnvapenprogram sedan 2003 undrar jag vad du har för belägg för att de försöker tillverka sådana och hur de skall kunna övertyga Trump om att de inte gör det. " Var det bristen på frågetecken i slutet som förvirrade dig? Var är dina belägg för att Iran har ett aktivt kärnvapenprogram? Vad skall Iran göra för att övertyga Trump om att de inte har det?

Avtalet gäller mycker mer än så, läs på lite fakta,kärnvapenprogram innehåller hela kjedjan, råämne, reaktorer, vapensystem, teknik, osv.

Du är lika irriterande som en 4-åring som frågar efter glass....och lika okunnig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback