2019-06-21, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Ehh, nej, det kom inte 1-2 miljoner under 2014-2015. Vad yrar du om?

Jo, det kom nästan 2 miljoner personer (alla svarta).
2019-06-21, 18:20
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzz111
Paranoid?

Vad gör ni åt det då mer än att skapa trådar där ni ryggdunkar varandra? Skärp till er för helvete, det har gått till den gränsen att jag skäms över att läsa trådar i denna avdelning.

Är det så jävla svårt att tåga i Sthlm eller var ni nu finner det mest lönsamt att sprida ert budskap eller vad är problemet? Svara gärna på allt men framförallt... VAD GÖR DU ÅT DET? Fattar ni inte att det är samma folk som läser trådarna hela tiden eller du lever i en värld där du botar problemen genom ett anonymt inlägg? Fan vilken stake alltså.

Och vad gör du själv utöver att skriva upprörda inlägg om andras oro över hur svenskarna utrotas av de svenska politikerna?
2019-06-21, 18:25
Medlem
Doomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Och vad gör du själv utöver att skriva upprörda inlägg om andras oro över hur svenskarna utrotas av de svenska politikerna?
Lek inte smart. Han har en bra poäng. Om något så var hans syfte att få oss att röra på arslet. Bara bra
2019-06-21, 21:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
När blev Expo en seriös källa? Tidningen består fd straff fångar och andra kräk. Expo spridning av alternativ fakta är bara bullshit.
Tror du missuppfattade mig, jag var ironisk.
2019-06-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomie
Tror han menar att du kanske kommer se en massutvandring av svenskar. Det har hänt förr, det kan hända igen.
Så högt missnöje i det politiska systemet är sällan skådat i vår tid.

Kom tillbaka om 10-20 år så får du se. Om denna utveckling i missnöje fortsätter på samma nivå som den gjort.

Jo, nog kan vi till viss del vara överens om att SD är ett missnöjesparti för div. tjutfärdiga snöflingor som är allmänt missnöjda med sin tillvaro och vill ha något att skylla på och samlas bakom.
Fast tycks inte detta tjutande ha stagnerat något runt dagens siffror?
Om nu alla dessa tjutfärdiga snöflingor utvandrar och själva blir invandrare, tror du då att de blir lyckliga?

Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ditt inlägg anger att det inte innebär något särskilt för landet Sverige när svenskarna hamnar i minoritet.
T.ex:
Jag påstår att det är något synnerligen särskilt när ett lands ursprungsbefolkning är på väg att hamna i minoritet.

Var i mitt inlägg anger jag det?

Är det att norrmän, finnar, danskar och andra européer gör oss till en "minoritet" du tycker är jobbigt eller bara saken i sig?
Vad innebär detta synnerligen särskilda enligt dig?
2019-06-22, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Ser att jag skrivit helt tokigt där i början 😂 kan ju se om någon är vit eller inte, men inte om denne vita är ariskt svensk (antar att jag vet vad det betyder... Tror dock att de är få), men jag kan väl inte se om dessa är nödvändigtvis svenskar som i att de har svenskar i släkten flera generationrr bakåt eller inte).
Du menar alltså om de endast har svenskar i släkten. Nej, det kan man förstås inte se.
2019-06-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Du menar alltså om de endast har svenskar i släkten. Nej, det kan man förstås inte se.

Exakt.
Borde vara det som är etnisk svensk, och det är väldigt svårt att se bara så där.
2019-06-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
Det började på 70 talet helt rätt då EU skrev på Barcelona avtalet skickar länk om det längst ner. Sverige var planerat att gå med i EU redan då. Därför man släppte kronan flyttande och skapade krisen på 90talet.
För att Svenskar skulle få en lösning det vill säga EU.

Efter 90 talet fram tills nu har vår invandring varit brutal i kvantitet och kvalitet i jämförelse från 70talet fram till 90talet.

Danmark och Finland bedriver också mångkultur. Men inte i samma skala som Sverige.

Varför går det så bra för Schweiz?
Varför tycker alla EU länder utom polen att Ungern är nazister?
Det är en sekt utav byråkrater som är styrda utav olja, banker och storföretag.

Man kan ligga på sitt rosa moln och tro att sd ska förändra EU men det kommer aldrig hända.
Sd är köpta. Det finns bara ett alternativ och det är alternativ för Sverige.
Bara att surfa in på youtube och kolla när UKs Nigel Farage argumenterar mot byråkraterna i Bryssel det är skrattretande.

https://rosatraktor.com/2017/09/28/har-du-nagonsin-undrat-varfor-eu-har-oppnat-sina-yttre-granser-vidoppna-sa-att-horder-av-muslimska-f lyktingar-kan-floda-fritt-over-vara-granser/

Din version på historien. Det är naturligtvis öppet för olika tolkningar om bevekelsegrunder och hemliga planer. Din kronologi har jag inga invändningar mot men orsakssambanden går att beskriva annorlunda.

Att SD skall förändra EU har jag inte skrivit, jag tror huvudskälet för dem är rent strategiskt. Den centrala frågan är inte EU och det finns risk att förlora väljare genom att driva den nu.

Vem har "köpt" SD? Är det judeparanoja som vanligt eller menar du storfinansen generellt? Varför skulle de "köpa" SD, ett parti som nästan inte har något reellt inflytande?

Även Schweiz har hög andel immigranter ("mångkultur), mycket mer än t.ex. Spanien/Portugal så sambandet EU => immigration är inte sant. Det är inte där problemet sitter egentligen även om det som sagt av vissa svenska politiker används som svepskäl och irrbloss (de andra kommer snart och lättar bördan, det skall vi se till via EU).

Det finns helt klart krafter i EU som vill ha hög immigration däremot, men de har inte kommit långt med Visegradländerna trots idogt arbete så makten är, lyckligtvis, begränsad än så länge.
2019-06-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Var i mitt inlägg anger jag det?

Är det att norrmän, finnar, danskar och andra européer gör oss till en "minoritet" du tycker är jobbigt eller bara saken i sig?
Vad innebär detta synnerligen särskilda enligt dig?

Jag har redan citerat var jag ansåg att du antydde detta. Det känns mest som du kör semantiska dribblingsförsök för att slippa tala klarspråk.

Men vi vänder på frågan istället så kan du få chansen att verkligen berätta din syn på saken så att andra förstår:

1. Tror du svenskar (kulturellt/språkligt/etnigskt) kan komma att hamna i minoritet innan 2100?

2a. Om ja, när tror du det inträffar.
2b. Om nej, varför tror du inte det inträffar?

3 Om ja, vad tycker du om en sådan händelse?
- Är den historiskt signifikant för Sverige?
- Är den politiskt signifikant för Sverige?
- Hur ser du på saken folkrättsligt om man tänker i termer av ursprungsfolks rättigheter?

4. Hur tror du själv grovt ungefär proportionerna mellan följande folkgrupper kommer se ut 2050:
a) Västeuropéer inkl svenskar, nordbor och människor från västländer utanför Europa (alltså kulturellt kristna européer i princip).
b) Muslimer från MENA och Centralasien och övriga Afrika.
c) Övriga: Latinamerikaner, östasiater, ej muslimska afrikaner, kristna/judar m.m. från MENA (om du vill kan du dela upp denna lista).
2019-06-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jo, nog kan vi till viss del vara överens om att SD är ett missnöjesparti för div. tjutfärdiga snöflingor som är allmänt missnöjda med sin tillvaro och vill ha något att skylla på och samlas bakom.
Fast tycks inte detta tjutande ha stagnerat något runt dagens siffror?
Om nu alla dessa tjutfärdiga snöflingor utvandrar och själva blir invandrare, tror du då att de blir lyckliga?...

Svenskar som emigrerar är inte SD:are i särskilt stor utsträckning.
2019-06-23, 11:22
Avstängd
dacks avatar
Det här med att bestämma hur man är svensk rent etnisk är ju svårt.
Exempelvis om vi tittar på 16, 17, och 1800 talet och kungahuset samt adeln då det är dom som bestämt över medborgarna i hundratals år.

Tittar vi på Karl X II så ser vi att fadern härstammar ifrån Gustav vasa ätten och hans mor Eleonora härstammar ifrån Danmark och Ulrika Eleonora af Danmark var av den 14 generationen av den ätten.

Så totalt blir det en blandning mellen Fransmän Tyskar Danskar som avlat ihop sig och är nu svenskar.
2019-06-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Eftersom Expo är källan Expos egna Hübinette. Antar att expos Hübinette är en ljugande rasist?

https://tobiashubinette.wordpress.co...d-demografi-2/
Ja, den nu infogade trolltråden var solklart trams från det nu avstängda trollet.

Men inte ens Expos egen grundartikel var vettig, för den innehöll de flesta viktiga och korrekta siffrorna, men lät bli att dra konsekvenserna av dem. Och hur man utan att darra på manschetten kan framhålla det som OK och inte det minsta oroande att 20% av befolkningen är födda utomlands, är helt obegripligt. Är Expo så här dumma?

Ja, jag tror faktiskt de är så dumma. Precis som många i gammelmedia. De har inte riktigt begripit vad en stor demografisk driven (= oåterkallelig) förändring av kulturen kommer att betyda.

Inte minst är det nästan lite näpet när en person med östasiatiskt ursprung som Tobias Hübinette tror att han har något att vinna på utvecklingen. Han och eventuella barn han skaffar kommer att bli minst lika marginaliserade och på sikt diskriminerade som svenskar. Den svenska majoritetskulturen är den som gett honom alla möjligheter, när den försvinner försvinner allt han byggt sin karriär på. Skrattet från hans skadeglädje kommer fastna i halsen garanterat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in