2019-06-21, 09:24
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
2019-06-21, 09:40
Medlem
Doomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Vad är det du anser jag påstått som jag kommer ha fel om inom tio år?

Tror han menar att du kanske kommer se en massutvandring av svenskar. Det har hänt förr, det kan hända igen.
Så högt missnöje i det politiska systemet är sällan skådat i vår tid.

Kom tillbaka om 10-20 år så får du se. Om denna utveckling i missnöje fortsätter på samma nivå som den gjort.
2019-06-21, 09:57
Avstängd
dacks avatar
En parameter man skall väga in är utflyttning av etniska svenskar som utgör 37 % av utvandrarna följt av finländare danskar norskar polacker och övriga euruper några kineser och indier men väldigt få utvandrade till mellanöstern och Nordafrika.

Undantaget är dom 400 vandrande pinnar som utvandrade till Somalia 2017 men det är marginellt då många fler nya somalier har vandrat in till sverige.

2018 så utvandrade 47,000 och denna trenden är ständigt ökande med ck 1400 personer om året.
2019-06-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Vad är det du anser jag påstått som jag kommer ha fel om inom tio år?

Ditt inlägg anger att det inte innebär något särskilt för landet Sverige när svenskarna hamnar i minoritet.

T.ex:
Citat:
det blir hyckleri att ställa en grupp mot alla andra grupper för att bevisa något. I så fall är alla i minoritet

Jag påstår att det är något synnerligen särskilt när ett lands ursprungsbefolkning är på väg att hamna i minoritet.
2019-06-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
Att vara för EU, Är att vara för Sveriges undergång.
Sverige har totalt 3% inflyttande i Bryssel.
Så om sd hade fått 100% utav alla röster i EU valet, Så hade de fått totalt 3% inflyttande i Bryssel. De hade skrivit under i stort sätt alla avtal som de andra riksdagspartierna hade gjort.
Med de 3% menar sd att de ska ändra hela det korrupta EU systemet.
Man måste vara lagom naiv för att tro de är möjligt.

Alla partier i vår riksdag är identiska, Med hjälp utav media och storfinansen vill de få oss att tro något annat. Är bara en massa skådespelare till politiker som spelar teater för feta löner.

De vet till och med om det själva.
Politik är inget man ska kunna göra karriär på. Politik är något som man engagerar sig i gratis,
på kvällar och helger för man tror på något och vill samhällets bästa.

Dogmatism är Mycket farligt.

Innebär inte att vi vet vad SD i regeringsställning eller med regeringsinflytande (som L och C idag) kan åstadkomma. Det jag far efter är att den som på allvar är bekymrad över demografin bör rösta på SD eftersom de är det enda parti som kan få reellt inflytande inom överskådlig tid. Sedan, när de väl har inflytande får man ta det därifrån, rösta på AfS eller om SD ändrar inriktning.

Delar dock din EU-skepticism, men det känns inte som den mest centrala frågan just nu.
2019-06-21, 11:09
Medlem
[quote=Krumelurmaskinen|67904971]
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777

Naj källor om du argumenterar för att jag har fel måste du presentera bevis. ETt bevis krävs!

Men jag fattar inte???? vaddå känner du inte till befolkningsutbytes agendan??? politikerna säger ju helt öppet att sådant är fallet....jag förstår inte vad jag ska bevisa, Europeerna föder för lite barn och därför måste det skeppas in utomEuropeer i miljoner.. i Sverige talas det om 20 miljoner till eftersom att Sverige är stort till ytan så får det plats många miljoner..det finns hur mycket fakta som helst om du bara kan slita dig från Expo.. det är komplicerat med MÅNGA infallsvinklar ...du får ge det tid och forska ordentligt...här har du en länk där befolkningsutbytet beskrivs;

https://www.un.org/press/en/2000/20000317.dev2234.doc.html

resten får du ta reda på själv! jag kan inte rå för att du är hjärndöd, jag är inte din slav,ok
2019-06-21, 11:11
Medlem
jay.simpsons avatar
Eftersom Expo är källan Expos egna Hübinette. Antar att expos Hübinette är en ljugande rasist?

Citat:
Ursprungligen postat av Tobias Hübinette
1, Det är ett faktum att Sverige på rekordtid har gått från att ha varit ett av västvärldens allra mest rasligt homogena länder sett till befolkningssammansättningen till att idag vara i raslig paritet med de allra mest rasligt heterogena västländerna såsom Storbritannien, Frankrike, Nederländerna, Kanada och Australien. Så sent som 1980 var exempelvis knappt 1% av den svenska totalbefolkningen född i Afrika, Asien eller Sydamerika och antagligen var en tredjedel av desamma dessutom utlandsadopterade.

https://tobiashubinette.wordpress.com/2019/06/17/det-nya-sverige-ras-icke-vita-mangfald-demografi-2/
2019-06-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Innebär inte att vi vet vad SD i regeringsställning eller med regeringsinflytande (som L och C idag) kan åstadkomma. Det jag far efter är att den som på allvar är bekymrad över demografin bör rösta på SD eftersom de är det enda parti som kan få reellt inflytande inom överskådlig tid. Sedan, när de väl har inflytande får man ta det därifrån, rösta på AfS eller om SD ändrar inriktning.

Delar dock din EU-skepticism, men det känns inte som den mest centrala frågan just nu.

Man måste förstå att EU ligger bakom de politisk korrekta system vi lever i idag.
Junker och hans icke folkvalda vänner i Bryssel ligger bakom Europas massinvandring. Hälften utav alla beslut som fattas i Sverige klubbas i Bryssel först.
Nästa steg är väl att krossa våran krona ännu mer! så vi kommer böna och be att få gå över till euron.
Så vi sitter än mer i klorna på diktaturen EU.
Är man för EU är man för folkutbytet. Politiker i Sd vet om det här men de är nyttiga idioter, som värderar eget kapital före folket.
Afs är en reaktion på att sd har sålt sig till storfinansen.
Senast redigerad av Thegodlight 2019-06-21 kl. 12:34.
2019-06-21, 12:35
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Eftersom Expo är källan Expos egna Hübinette. Antar att expos Hübinette är en ljugande rasist?

https://tobiashubinette.wordpress.com/2019/06/17/det-nya-sverige-ras-icke-vita-mangfald-demografi-2/

Ja, den nu infogade trolltråden var solklart trams från det nu avstängda trollet.

Men inte ens Expos egen grundartikel var vettig, för den innehöll de flesta viktiga och korrekta siffrorna, men lät bli att dra konsekvenserna av dem. Och hur man utan att darra på manschetten kan framhålla det som OK och inte det minsta oroande att 20% av befolkningen är födda utomlands, är helt obegripligt. Är Expo så här dumma?
2019-06-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
Man måste förstå att EU ligger bakom de politisk korrekta system vi lever i idag.
Junker och hans icke folkvalda vänner i Bryssel ligger bakom Europas massinvandring. Hälften utav alla beslut som fattas i Sverige klubbas i Bryssel först.
Nästa steg är väl att krossa våran krona ännu mer! så vi kommer böna och be att få gå över till euron.
Så vi sitter än mer i klorna på diktaturen EU.
Är man för EU är man för folkutbytet. Politiker i Sd vet om det här men de är nyttiga idioter, som värderar eget kapital före folket.
Afs är en reaktion på att sd har sålt sig till storfinansen.

Nja massimmigrationen började innan vi gick med i EU och grundlagsändringen för multikultur kom redan 1975. Långt innan några som helst planer på medlemsskap existerade.

Dessutom har vi EU-länder med i princip noll immigration så EU-medlemsskapet i sig kan uppenbarligen inte tvinga oss. Däremot använder vår regim det som förevändning, numer dessutom med twisten att de andra EU-länderna måste ta sitt ansvar.

Med det sagt är jag trots detta principiellt emot att vi är med i EU, främst på grund av de demokratiska bristerna. Samarbeta kan vi göra utan överstatlighet. Men jag bedömer inte frågan som avgörande för att stoppa massimmigrationen, titta på Danmark och Finland, även nordiska EU-medlemmar kan föra en helt annan immigrationspolitik än den svenska.
2019-06-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nja massimmigrationen började innan vi gick med i EU och grundlagsändringen för multikultur kom redan 1975. Långt innan några som helst planer på medlemsskap existerade.

Dessutom har vi EU-länder med i princip noll immigration så EU-medlemsskapet i sig kan uppenbarligen inte tvinga oss. Däremot använder vår regim det som förevändning, numer dessutom med twisten att de andra EU-länderna måste ta sitt ansvar.

Med det sagt är jag trots detta principiellt emot att vi är med i EU, främst på grund av de demokratiska bristerna. Samarbeta kan vi göra utan överstatlighet. Men jag bedömer inte frågan som avgörande för att stoppa massimmigrationen, titta på Danmark och Finland, även nordiska EU-medlemmar kan föra en helt annan immigrationspolitik än den svenska.

Det började på 70 talet helt rätt då EU skrev på Barcelona avtalet skickar länk om det längst ner. Sverige var planerat att gå med i EU redan då. Därför man släppte kronan flyttande och skapade krisen på 90talet.
För att Svenskar skulle få en lösning det vill säga EU.

Efter 90 talet fram tills nu har vår invandring varit brutal i kvantitet och kvalitet i jämförelse från 70talet fram till 90talet.

Danmark och Finland bedriver också mångkultur. Men inte i samma skala som Sverige.

Varför går det så bra för Schweiz?
Varför tycker alla EU länder utom polen att Ungern är nazister?
Det är en sekt utav byråkrater som är styrda utav olja, banker och storföretag.

Man kan ligga på sitt rosa moln och tro att sd ska förändra EU men det kommer aldrig hända.
Sd är köpta. Det finns bara ett alternativ och det är alternativ för Sverige.
Bara att surfa in på youtube och kolla när UKs Nigel Farage argumenterar mot byråkraterna i Bryssel det är skrattretande.

https://rosatraktor.com/2017/09/28/har-du-nagonsin-undrat-varfor-eu-har-oppnat-sina-yttre-granser-vidoppna-sa-att-horder-av-muslimska-f lyktingar-kan-floda-fritt-over-vara-granser/
Senast redigerad av Thegodlight 2019-06-21 kl. 16:35.
2019-06-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det är ju alltid nåt.

Du talade om svenskar. Nu använder du ett annat ord, vilket jag ej vet vad det betyder.

Okej. Ja, jag vet ju inte vad du har för bekantskapskrets.

Troligen lider du av något slags dyslexi gällande ansikten. Eller så vill du helt enkelt inte uppfatta oss svenskar. Då är det någon form av ideologi som orsakar ditt problem.

Ser att jag skrivit helt tokigt där i början 😂 kan ju se om någon är vit eller inte, men inte om denne vita är ariskt svensk (antar att jag vet vad det betyder... Tror dock att de är få), men jag kan väl inte se om dessa är nödvändigtvis svenskar som i att de har svenskar i släkten flera generationrr bakåt eller inte).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in