Citat:
Ursprungligen postat av
ChiChiChiquita
Jag är väl medveten om att det inte finns något som heter ”planerat självförsvar”, men i mina ögon faller detta snarare under självförsvar än under mord, då Daniel förmodligen inte hade levt idag om Samir fått fortsätta.
Samir som person kanske inte var speciellt hotfull, men han hade kontakter som var desto mer hotfulla. Håller man på med knark- och vapenhandel får man ett kriminellt nätverk och många av dem han kände var inte att leka med. Det var inte så att Samir ensam stod ute och väntade på Daniel, utan han hade med sig folk. Och det var som sagt folk som lever ett kriminellt liv och inte drar sig för att gå över gränsen.
Tack för info. Visste inte det var så pass. Men om man vänder på det nu? Finns det inte en väldigt stor risk att folk vill hämnas Samirs död nu? För inte tror jag att Samirs kontakter nöjer sig med så här låga straff för mordet på sin "bror". Om jag var vän med Samir skulle jag vara hämndlysten. Så dessa herrar bör kanske ligga lite lågt om de inte vill ha mera problem?
Förresten Samir skulle ha tänkt på att skydda sig själv bättre, även om han litade på Simon.