2019-06-17, 22:30
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan någon lägga FUP:en på förstasidan så man slipper bläddra igenom alla för att hitta den?
Tack på förhand.

Detta + Att rubriken för tråden bör ändras lite.
Citera
2019-06-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigfOring
Detta + Att rubriken för tråden bör ändras lite.

Vad menas med "hemliga tvångsmedel har förekommit under förundersökningen"?
Citera
2019-06-17, 23:00
Medlem
Jag är väl medveten om att det inte finns något som heter ”planerat självförsvar”, men i mina ögon faller detta snarare under självförsvar än under mord, då Daniel förmodligen inte hade levt idag om Samir fått fortsätta.

Samir som person kanske inte var speciellt hotfull, men han hade kontakter som var desto mer hotfulla. Håller man på med knark- och vapenhandel får man ett kriminellt nätverk och många av dem han kände var inte att leka med. Det var inte så att Samir ensam stod ute och väntade på Daniel, utan han hade med sig folk. Och det var som sagt folk som lever ett kriminellt liv och inte drar sig för att gå över gränsen.
Citera
2019-06-17, 23:10
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Vad menas med "hemliga tvångsmedel har förekommit under förundersökningen"?

Telefonavlyssning / Rumsavlyssning / Kamera.
Citera
2019-06-17, 23:21
Medlem
"Inspektör Voltaire" XD
Citera
2019-06-17, 23:22
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiChiChiquita
Jag är väl medveten om att det inte finns något som heter ”planerat självförsvar”, men i mina ögon faller detta snarare under självförsvar än under mord, då Daniel förmodligen inte hade levt idag om Samir fått fortsätta.

Samir som person kanske inte var speciellt hotfull, men han hade kontakter som var desto mer hotfulla. Håller man på med knark- och vapenhandel får man ett kriminellt nätverk och många av dem han kände var inte att leka med. Det var inte så att Samir ensam stod ute och väntade på Daniel, utan han hade med sig folk. Och det var som sagt folk som lever ett kriminellt liv och inte drar sig för att gå över gränsen.

Tack för info. Visste inte det var så pass. Men om man vänder på det nu? Finns det inte en väldigt stor risk att folk vill hämnas Samirs död nu? För inte tror jag att Samirs kontakter nöjer sig med så här låga straff för mordet på sin "bror". Om jag var vän med Samir skulle jag vara hämndlysten. Så dessa herrar bör kanske ligga lite lågt om de inte vill ha mera problem?
Förresten Samir skulle ha tänkt på att skydda sig själv bättre, även om han litade på Simon.
Citera
2019-06-17, 23:22
Medlem
Citat:
Telefonavlyssning / Rumsavlyssning / Kamera.

Tack för klargörandet.
Citera
2019-06-17, 23:27
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
"Inspektör Voltaire" XD

Ja, det där är lite lustigt. Finns mycket info i FUP. Jag finns faktiskt med i FUP. Men inte som vittne eller anhörig, mer säger jag inte.
Citera
2019-06-17, 23:41
Medlem
Vad är den där Thomas för en toffel undrar jag? Slå din bror på käften och visa honom vart skåpet ska stå för fan!
Citera
2019-06-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ja, det där är lite lustigt. Finns mycket info i FUP. Jag finns faktiskt med i FUP. Men inte som vittne eller anhörig, mer säger jag inte.

Finns du kanske med som misstänkt eller kan du avfärda det?
Citera
2019-06-17, 23:43
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Finns du kanske med som misstänkt eller kan du avfärda det?
Avfärdar såklart. Du får en ledtråd, svart sprayfärg.
Citera
2019-06-17, 23:46
Medlem
Är detta white-trash personer vi har att göra med här? Thomas är inte välkommen att hälsa på sin mamma efter att ha angett sin bror, han tror dock att mamman har känt till det hela. Jävla kärring helt enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in