Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-12, 23:51
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jag är uppväxt i Älta och flyttade för ett år sen. Det huset representerar hela Älta menar du?

Det är ju det här som är din missuppfattning. Vi talar om den invandrartätaste delen av Älta och ändå bor det ungefär hälften svenskar där. Resten av Älta är helt annorlunda och det vet du mycket väl.

Du verkar totalt oinformerad om exakt hur många invandrare det bor i Stockholm. Förutom Stensö är det under 15% i resten av Älta. Det är lågt, lågt, lågt för att vara 2019.
Citera
2019-06-13, 00:11
Medlem
Gavins-Friends avatar
Ej bekräftat så ta med en nypa salt tills vidare: någon ska ha ramlat ut från balkongen på 7e våningen påstås det. BO kanske?
Citera
2019-06-13, 00:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ej bekräftat så ta med en nypa salt tills vidare: någon ska ha ramlat ut från balkongen på 7e våningen påstås det. BO kanske?

Utöver han som sköts och bars ut på bår?
Citera
2019-06-13, 00:37
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Utöver han som sköts och bars ut på bår?
Det vet jag inte. Konstig slump om det inte skulle hänga ihop. Vet inte om personen som bars ut på bår var den som åkte ut från balkongen som det påstås. Tyckte det såg ut som båren kom inifrån huset, såg ju båren men inte exakt var den kom ifrån, tyckte det såg ut som porten. Rör sig ju dock inte om ett självmord (inte enbart iaf.) då polisen jagade någon och var pistolskott innan. Men jag såg en bår, inte två men jag vet såklart inte exakt vad som hänt.

Tydligen var det inbrott där i helgen också och kom ambulans(?)

Konstigt att inget står i media än.
Citera
2019-06-13, 00:38
Medlem
Gammaray68s avatar
Skjutning eller balkongflygning? Någon?
Citera
2019-06-13, 00:55
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Skjutning eller balkongflygning? Någon?
Möjligtvis båda. Är flera som säger det om balkongen nu. Jag hörde vad som lät precis som ett pistolskott och det lät som det kom från det huset/hållet.
Citera
2019-06-13, 07:17
Medlem
Älta måste anses vara ganska lugnt men trenden accelererar snabbt även åt det hållet självklart lätt att göra inbrott där osv...
Citera
2019-06-13, 07:44
Medlem
Citat:
Möjligtvis båda. Är flera som säger det om balkongen nu. Jag hörde vad som lät precis som ett pistolskott och det lät som det kom från det huset/hållet.

Du bor i stan och ser vad som händer i Stensövägen 11 i Älta? Förklara, tack!
Senast redigerad av cactaceae 2019-06-13 kl. 07:45. Anledning: Fel
Citera
2019-06-13, 13:32
Medlem
Älta är i princip ett stort tyst villaområde bortsett från Stensö/Älta Centrum området. Mycket låginkomsttagare där men egentligen endast ett måttligt stökigt område, mest kids som hänger runt sent på natten. Är uppvuxen där och antalet skottlossningar går nog att räkna på en hand.

Inget i NVP om detta heller.
Citera
2019-06-13, 14:32
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du bor i stan och ser vad som händer i Stensövägen 11 i Älta? Förklara, tack!
Det är möjligt att vara på ett annat ställe än sitt hem om du inte visste det.

Då det inte står ett skit i media lutar det ju åt självmord ändå. Frågan är vad poliserna jagade efter.
Citera
2019-06-13, 14:37
Medlem
Hur många skott? Någon som insett att civilisationen nått sin höjdpunkt och hädanefter bara kommer gå utför, och därför prydde taket med innehållet i sitt huvud? Självmord rapporteras inte i media.
Citera
2019-06-13, 16:11
Medlem
Kanske mod ska ändra rubriken, det var ingen skottlossning utan ett fall från balkong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in