2019-06-07, 19:53
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Kan det vara Gryningspyromanen 2.0? Ett pojkstreck ala carte om ni fattar?

Sen när var gryningspyromanen ett pojkstreck? Gubben var ju en rättshaverist deluxe
Citera
2019-06-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
https://www.facebook.com/r*bert.m*usa.96

https://mrkoll.se/person/R*bert-M*usa-Adalagatan-1-l-Linkoping/puhQmUxaulaTbTAQmDYuqbTAQmpuhQcYfrkyqRaQdYQamUxaue rA

*=o

Är det han som har blivit utsatt?

Han bor ju på Ådalagatan 1 och har ju inte helt rent mjöl i påsen.

Har jobbat med honom för många år sedan, han blev mystiskt sjukskriven när pengar och mobiler började försvinna...
Citera
2019-06-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Kan du länka uppgiften?
Skulle det vara taket på en källare eller skyddsrum för inte är det vanligt byggnadstekniskt att gjuta betongplattor i marken i anslutning till bostads hus utan orsak.

Jag letade, men av nån obegriplig anledning är inlägget med länken till tweeten borttaget och jag kommer inte ihåg namnet på den twittrande Linköpingsjournalisten. Det går säkert att hitta tweeten för den som har tid att leta men det hinner inte jag nu, sorry.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
En sprängladdning som skickar en chockvåg som känns 14 km därifrån är knappast orsakad av en handgranat. Snarare en bomb i klass med den som Breivik brände av i Oslo.

Man vet att man är långt ifrån värnpliktens dagar när någon pitchar den frågan på PC:n. Sprängverkan från en handgranat är ju i princip ingenting, bara splittret som är farligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
OM det skulle röra sig om ett brott, känns inte tiden för explosionen lite konstig.
Brukar inte kriminella spränga sina bomber nattetid.
Kl 9 känns fel, vi får väl se.

Nja, vad han nu hette Saleh??? Malmö mest ökända blev ju skjuten på morgonen mitt på gatan. Kan ju handlat om att de visste att någon rör sig där på den tidpunkten men inte kan komma åt den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Jag kollade på direktsändningen av rapport 19:30 på ettan, det var första inslaget. Reportern på plats pratade om två smällar. Det går kanske att se på svt play

Garanterat eko, om inte en smäll från något som rasar i backen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Det finns ju ett tydligt epicentrum som visar var detonationen ägde rum. Cykelskjulet har slungats in mot väggen och cykelställena är böjda mot fasaden.

https://i.postimg.cc/mk1zRrpL/Bomb.jpg
Äntligen en högupplöst bild, finns det fler högupplösta bilder?
Citera
2019-06-07, 19:56
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Oavsett om det är organiserad brottslighet eller terrorism, så borde de bestraffas.......... hårt...

Oavsett motiv i det här ärendet så blir resultatet detsamma, det vill säga injaga rädsla och fruktan hos civilbefolkningen.
Citera
2019-06-07, 19:56
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Bor de långt ifrån så kan det bara detonationen och ett efterföljande eko de hörde. Eftersom ingen annan eller tidigare nämnt någonting om att det skulle varit flera explosioner så känns det knappast särskilt troligt.

Exakt. Är nog så det är.
Citera
2019-06-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Det är väl inget konstigt?

Betongplatta har man för att bära något tungt. Ett cykelgarage kan man placera var som helst. Håller för otroligt att uppgifterna om en bortsprängd betongplatta är sanna.
Citera
2019-06-07, 19:57
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Äntligen en högupplöst bild, finns det fler högupplösta bilder?

Inte vad jag vet, men någon som bor där får gärna lägga ut fler.
Citera
2019-06-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Exakt. Är nog så det är.

Det låter absolut rimligt, men har du hört ett eko av en sprängning någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in