2019-05-23, 14:18
Medlem
Ska om inte alltför lång tid köpa mig en ny soffa har jag tänkt.
Har tittat på diverse sidor som tex IKEA, MIO, Jysk osv vad dem har för utbud och priser.
Har tänkt åka till en butik när det väl är dags att välja och köpa.
Ni som köpt soffa främst då men även andra möbler, vilket varhus/affär tycker ni var bäst?
Är det någon affär man ska akta sig för?
Har ett par krav
1 De ska erbjuda hemkörning och inbärning i lägenheten
2 Soffan ska inte kosta en förmögenhet, har tänkt mig runt 5000 kr -/+ 1000 kr ungefär
3 En fördel men inget krav är om de kan ta med en gammal soffa
4 Soffan ska hålla flera år

Har köpt en säng på Jysk för något år sedan som verkligen inte var bra, den började knarra och låta väldigt mycket efter några veckor. Senare gick det inte heller att skruva fast 1 ben utan det lossnade helt.
Tycker jag använde den ganska normalt, varken jag eller någon annan hoppade i sängen, ingen över 75 kilo låg i den.
En person jag känner köpte en extrasäng på Jysk också, den höll 1 natt. Sen vek sig benen
Citera
2019-05-23, 14:28
Medlem
Enligt dina tidigare trådstarter bor du i Gävle, då kan du titta på Valbo Möbeloutlet också, dom har en facebooksida där dom lägger ut när dom har extra bra priser. Hemsida: http://mobeloutlet.info/
Citera
2019-05-23, 14:33
Medlem
Mio är okej tycker jag. Slå till när de har rea.
Citera
2019-05-23, 14:52
Medlem
Köpte soffa på Mio nyligen.
Betalade 695kr extra för att få den hemkörd och inburen. Vet dock inte om de tar med ens gamla soffa eller inte, men vet att Ikea har den tjänsten.
Jysk-möbler är enligt mig totalt värdelösa, hellre lägga till pengar och köpa på Ikea eller Mio, det blir inte stor skillnad.
Citera
2019-05-23, 15:23
Medlem
Mio de 2 senaste gånger a då de tar med den gamla soffan
Citera
2019-06-03, 21:42
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Har tittat på diverse sidor som tex IKEA, MIO, Jysk osv vad dem har för utbud och priser.
Ni som köpt soffa främst då men även andra möbler, vilket varhus/affär tycker ni var bäst?
Har ett par krav
2 Soffan ska inte kosta en förmögenhet, har tänkt mig runt 5000 kr -/+ 1000 kr ungefär

Har köpt en säng på Jysk för något år sedan som verkligen inte var bra, den började knarra och låta väldigt mycket efter några veckor. Senare gick det inte heller att skruva fast 1 ben utan det lossnade helt.
Tycker jag använde den ganska normalt, varken jag eller någon annan hoppade i sängen, ingen över 75 kilo låg i den.
En person jag känner köpte en extrasäng på Jysk också, den höll 1 natt. Sen vek sig benen
Oftast får man ju tyvärr det man betalar för. Det finns alltid en anledning till varför saker och möbler tillverkas billigt, och billigt innebär oftast dålig kvalité. Hade en kompis som köpte en märk IKEA-soffa i tyg och den var som en damm- och hårmagnet. Såg INTE kul ut och hon fick rolla den varje dag....
Citera
2019-06-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Har ett par krav

Jysk ska man undvika om det inte rör sig om slit och släng produkter.

Mio är helt okej men överprissatta. Säg att de har lite bättre kvalitet än Ikea men tar nästan dubbelt betalt.

Svenska hem har bra kvalitet, även Bolia m.fl.

Mitt råd är att undvika Ikea och Jysk och vänta in rea från ett varuhus med bättre kvalitet.

Se också till så att du får ett slitstarkt tyg till soffan som är smutsavvisande. Tyget bör även vara avtagbart. Bra om du behöver tvätta tyget i framtiden eller om du behöver extravadda kuddarna.
Senast redigerad av Mafia 2019-06-07 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in