Citat:
Ursprungligen postat av
millan8950
Ska om inte alltför lång tid köpa mig en ny soffa har jag tänkt.
Har tittat på diverse sidor som tex IKEA, MIO, Jysk osv vad dem har för utbud och priser.
Har tänkt åka till en butik när det väl är dags att välja och köpa.
Ni som köpt soffa främst då men även andra möbler, vilket varhus/affär tycker ni var bäst?
Är det någon affär man ska akta sig för?
Har ett par krav
1 De ska erbjuda hemkörning och inbärning i lägenheten
2 Soffan ska inte kosta en förmögenhet, har tänkt mig runt 5000 kr -/+ 1000 kr ungefär
3 En fördel men inget krav är om de kan ta med en gammal soffa
4 Soffan ska hålla flera år
Har köpt en säng på Jysk för något år sedan som verkligen inte var bra, den började knarra och låta väldigt mycket efter några veckor. Senare gick det inte heller att skruva fast 1 ben utan det lossnade helt.
Tycker jag använde den ganska normalt, varken jag eller någon annan hoppade i sängen, ingen över 75 kilo låg i den.
En person jag känner köpte en extrasäng på Jysk också, den höll 1 natt. Sen vek sig benen
Jysk ska man undvika om det inte rör sig om slit och släng produkter.
Mio är helt okej men överprissatta. Säg att de har lite bättre kvalitet än Ikea men tar nästan dubbelt betalt.
Svenska hem har bra kvalitet, även Bolia m.fl.
Mitt råd är att undvika Ikea och Jysk och vänta in rea från ett varuhus med bättre kvalitet.
Se också till så att du får ett slitstarkt tyg till soffan som är smutsavvisande. Tyget bör även vara avtagbart. Bra om du behöver tvätta tyget i framtiden eller om du behöver extravadda kuddarna.