Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-22, 07:34
  #133
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Inget annat än att få statliga subventioner. Ligger rätt i tiden hela västvärlden pekar på miljöpåverkan! Att 2-5% i Europa ska åka i små atomkraftverk kommer inte hindra resterande världen att köra med traditionella bränslen! Att det på något sett påverkar klimatet globalt är påfängt ! Den här cirkusen kommer fortsätta tills några/någon forskare har kommit på något annat att fokusera på!
Jag väntar med spänning när onda ögon tittar på de gigantiska fraktfartygen från tredje världen som kör på dieseldrivna motorer!

Du kanske borde gå ut i världen lite. Kina kör väldigt mycket elbilar. Alla tag i bilar är i princip elbilar. Indien är påväg åt samma håll
Citera
2019-05-22, 07:37
  #134
Medlem
Norge kan köpa Tesla och subventionera det med inkomsterna från oljeexporten. Och visa världen hur duktiga och miljömedvetna de är när alla kör elbil.
Citera
2019-05-22, 07:46
  #135
Medlem
cece123s avatar
Elon är före sin tid,han kan komma att sluta som en bitter fattig man.
Eventuellt har han varit smart nog att lägga undan pengar åt sig själv.
Antingen blir det konkurs eller uppköp tror jag, elbilar kommer nog inte få ett riktigt genomslag förrän om ett antal år och då kan det ha hunnit kommit fram ett andra alternativ.
Citera
2019-05-22, 09:06
  #136
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Elon må vara ett geni men han är också bevisat gång efter annan ett svin som behandlar folk som skit. Sånt kan straffa sig i längden oavsett hur rik och bra man nu är.......
Citera
2019-05-22, 09:17
  #137
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Byt ut "fossila bränslen" till förbränningsmotor.
Fossilfria bränslen kan vi gärna köra på.
Du menar typ e85 som Koenigsegg kör på? Jo det kan jag hålla med om
Citera
2019-05-22, 09:20
  #138
Medlem
evenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality
Oväntad nyhet med tanke på att man verkar se en tesla runt varje hörn numera..

På Östermalm kanske
Citera
2019-05-22, 09:24
  #139
Medlem
SickSickSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Elon är före sin tid,han kan komma att sluta som en bitter fattig man.
Eventuellt har han varit smart nog att lägga undan pengar åt sig själv.
Antingen blir det konkurs eller uppköp tror jag, elbilar kommer nog inte få ett riktigt genomslag förrän om ett antal år och då kan det ha hunnit kommit fram ett andra alternativ.
Ungefär som Nikola Tesla alltså? Det verkar hänga en förbannelse över namnet. 😊
Citera
2019-05-22, 10:01
  #140
Medlem
Kommer ihåg när jag bodde i Oslo för cirka 2 år sen och där körde varannan person Tesla. Har dock aldrig sett en Tesla i Sverige eller i något annat land.
Citera
2019-05-22, 10:50
  #141
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Överdrivet, bor du i ett finare kvarter eller.
Jag bor i Göteborg man ser typ max 2-3 tesla per dag av hundratals bilar.
Bor också i Gbg och ser Teslor överallt, förvånandsvärt många måste jag säga, var i Gbg bor du om du lyckats att inte se dem?

Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Kommer ihåg när jag bodde i Oslo för cirka 2 år sen och där körde varannan person Tesla. Har dock aldrig sett en Tesla i Sverige eller i något annat land.
Så då har du aldrig varit i sverige alternativt att du bor i en koja i urskogen.

OnT: Det bästa för Tesla vore om Musk fråntogs rätten att styra företaget och att det i stället anställdes en kompetent VD som kan driva det affärsmässigt.
Citera
2019-05-22, 11:21
  #142
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Du menar typ e85 som Koenigsegg kör på? Jo det kan jag hålla med om

Nej, jag menar inte e85.

Jag syftar på fossilfri (syntetisk) diesel och bensin.
Citera
2019-05-22, 11:26
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onestone
Världen behöver Tesla!

Om 20 - 30 år kan man inte tillgodose behovet av olja om vi inte gör oss mindre beroende.
Givetvis kan man det, oljan kommer aldrig ta slut. Med stigande pris så pressas konsumtionen.
Citera
2019-05-22, 11:29
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
I Sverige och på våra breddgrader är det extremt ineffektivt. Vindkraft kan fungera på en ö ute i haven där det i princip ständigt blåser.

Du underskattar våra breddgraders sommarmånader.
Att kalla tekniken urgammal är som att kalla kvantmekanik föråldrad teknik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback