2019-05-16, 22:57
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Göteborg har väl flest IS-terrorister, eller IS-resenärer?
Örebro har jag för mig är värre.
Citat:
Blir det utvisning nu?

Man kan ju hoppas - men man skulle ju inte bli förvånad om så inte sker...
Citera
2019-05-16, 22:59
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Man kan ju hoppas - men risken är inte enorm.

Tyvärr så har du nog rätt. Terroristen kommer förmodligen att få skadestånd för att ha blivit frihetsberövad, samt en ny lägenhet, gratis körkort och ett nytt jobb.
Citera
2019-05-16, 23:00
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Vi har inte ministerstyre i Sverige, vilket jag tror SÄPO är medvetna om. Det finns ingen regeringsmedlem som kan beodra dem att släppa ut nån.

Givetvis kan inget statsråd lägga sig i när det gäller myndighetsutövning, men regeringen kan uttrycka sitt ogillande till myndighetschefen vad gäller generella arbetsformer som är "okänsliga för religiös symbolik" och som "bidrar till att skapa konflikter och misstro mot samhällets institutioner" osv, osv. Faktum är att Säpo genom att agera under Ramadan öppnar för att en diverse muslimska råd och föreningar ska börja oja sig i tidningar i genom sina politiska kontakter. Jag tror inte Säpo skulle göra det utan att ha kontaktat ansvarigt statsråd först. Eller åtminstone ha fått ett generellt klartecken i förväg att inte lägga fingrarna emellan.

Säpo: "Vi vill låsa in fem imamer och några av deras kompisar och begära dem utvisade och vi vill göra det under Ramadan för att visa att vi inte daltar med islamistiska salafister. Här är våra bevis."

Löfvén: "Fy fan sådana usla imam-drägg, usch. Lycka till, men citera mig inte."

Eller något liknande...
Citera
2019-05-16, 23:02
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Fick gå in på länken för att läsa om vilken stad det handlar om. Göteborg, är inte förvånad.
Göteborg har väl flest IS-terrorister, eller IS-resenärer?

Blir det utvisning nu?

Osäkert för dom får röra sig fritt i landet så vitt jag vet ... inkl IS resenärer återvändare kan komma hit när det passar och beträda gränserna lite överallt i Sverige har jag fått höra så det är ingen speciell plats, stad dom ska "gränskontrolleras" på sen får väl närmaste kommun ta hand om dom .... så gott det går utan kompetens tills det, ja i väntan till det smäller
Senast redigerad av TraXzman 2019-05-16 kl. 23:05.
Citera
2019-05-16, 23:11
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Osäkert för dom får röra sig fritt i landet så vitt jag vet ... inkl IS resenärer återvändare kan komma hit när det passar och beträda gränserna lite överallt i Sverige har jag fått höra så det är ingen speciell plats, stad dom ska "gränskontrolleras" på sen får väl närmaste kommun ta hand om dom .... så gott det går utan kompetens tills det, ja i väntan till det smäller

Fast nu handlar väl det inte om gränskontroller? Det är väl en skolchef som har blivit häktad, eller hålls i förvar?
Citera
2019-05-16, 23:16
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Fast nu handlar väl det inte om gränskontroller? Det är väl en skolchef som har blivit häktad, eller hålls i förvar?

Jo så äre, men du nämnde is resenärer och då tänkte jag ochså på de som ska komma hit inkl att de kan ju verka i nätverk runt om i Sverige i bara en liten byhåla men det är såklart mest IS terrorister i storstäderna med deras statligt svenska godkända extrem-islam radikala verksamheter att utöva och förvärva och värva medlemmar fritt som vill bomba sönder Sverige
Citera
2019-05-16, 23:17
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Jo så äre, men du nämnde is resenärer och då tänkte jag ochså på de som ska komma hit inkl att de kan ju verka i nätverk runt om i Sverige i bara en liten byhåla men det är såklart mest IS terrorister i storstäderna med deras statligt svenska godkända extrem-islam radikala verksamheter att utöva och förvärva och värva medlemmar fritt som vill bomba sönder Sverige

På det sättet, då förstår jag vad du menar.
Citera
2019-05-16, 23:59
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Fredrik Sjöhult uttrycker oro i Exprrssen:

[i]"Tunga hemligstämplar vilar över fall med terroranklagade som ska utvisas från Sverige.

Inte ens den terrorstämplade har rätt att få information om Säpos anklagelser.

Sverige måste omgående börja utvisa även potentiella terrorister.
Inte enbart de redan radikaliserade.

Politikerna kan inte bara sitta och vänta på att nästa terrorattack ska ske.
Citera
2019-05-17, 00:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Medan Stefan Löfven babblar om högerextremister och hotet från NMR hela dagarna, så agerar SÄPO. Och det är inte högerextremister som de plockar in en efter en. Utan det är personer som är här pga Stefan Löfvens mångkultur.

Stefan Löfven skyddar islamisterna. De är hans kärnväljare.
Citera
2019-05-17, 00:46
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerjocke
Ha ha ha ja Lövin är en rolig figur, i egenskap av miljöminister flyger hon för över 1,5 miljoner varje år och då undantagslöst business class, för hon måste ju få sitta skönt. Dessutom är hon gift med en naprapat som i yrket är tvungen att köra runt på stora stenar vilket givetvis kräver ett fordon som drar 3 liter milen.
HaHaHa hoppas de inte är bara jag som ser de komiska med en napprapat som kör runt med stora stenar på flaket på sin bil

Den välkända bakrutedekalen som gör narr av Lövins dubbelmoral

https://www.vsdekaler.se/dekaler/dekal-det-ar-okej-jag-jobbar-med-valdigt-valdigt-tunga-stenar

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m64lmE/har-stalls-isabella-lovin-till-svars--fragas-ut-om-familjens-bil
Citera
2019-05-17, 01:16
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Medan Stefan Löfven babblar om högerextremister och hotet från NMR hela dagarna, så agerar SÄPO. Och det är inte högerextremister som de plockar in en efter en. Utan det är personer som är här pga Stefan Löfvens mångkultur.

Precis. Man får heller inte glömma att den svenska regeringen aktivt uttryckt att ta tillbaka IS-krigare och deras barn till Sverige. Det är alltså de värsta så kallade extremisterna man tar "hem" hit som mördat oskyldiga i Syrien och annorstädes. Är någon förvånad om det kommer nya terrorattentat i Sverige?
Citera
2019-05-17, 01:17
Medlem
Rufoss avatar
Detta är tredje gripandet den här veckan. De två första är imamer.

Något är på gång, kanske en attack. Kanske flera attacker.

Det är mycket möjligt att svenska folket kommer få sig en läxa snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in