Citat:
Ursprungligen postat av
thesys
1998 eller 2003 skulle jag ranka som starkast.
Knappast. Visst, Foppa och Sundin, sådana spelare har vi inte ens nu. Men kolla backarna... Högst en av dom hade platsat i året slag. Och Salo var väl okej, men vi har klart bättre målvakter nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
FNLS
Ganska enkelt för Grönborg att få ihop kedjorna nu. Givet vilka topp 6 spelarna är. Splittra på Landeskog-Hörnqvist samt Pettersson-Nylander, och därmed Wennberg-Lindholm. Mtp att Wennberg-Nylander-Hörnqvist funkade bra sist så får de fortsätta och sedan hamnar Landeskog med Pettersson och Lindholm. Krüger och Lander centrar 3-4 och sedan får resten flankera.
Fem riktigt bra backar, varav 2 rena superbackar, som kan ta 20-24 minuter var om så behövs. Smulorna till Pettersson och Hägg. Och VM:s bästa målvaktstrio på det, någon borde spela riktigt bra.
Sista platsen i truppen är bara att avvakta, endera skador så att man anmäler rätt av back eller forward. Alternativt att Karlsson eller Nyqvist trots allt kommer loss.
Det är långt från enkelt. Jag köper allt du skriver om var folk ska spela, men vem som ska petas är det svåra, och det utelämnar du. Ingen har varit dålig nämligen.
Bratt, Loui och Lander har funkat bra ihop, så det ska vara tredjekedjan tycker jag. Men då har du två bröder Kempe, Rasmussen och Lindblom som slåss om två platser bredvid Krüger. Lindblom känns given, men båda bröderna Kempe har varit bra. Rasmussen känns som en petning.
Citat:
Ursprungligen postat av
appendixxiv
Edler spelade väl knappt den turneringen? Minns det som att han flög över, böt om - ut på isen och tacklade sönder Staal's knä typ det första han gjorde. varpå han blev avstängd resten av turneringen.
Å andra sidan var det inte så lite. Jag tycker synd om Staal på ett personligt plan, men när det gäller Kanada som hockeynation så kan det där vara den bästa individuella aktionen av en svensk i VM-historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carrock
Många. Han är ingen världsstjärna/eller NHL-stjärna. Sluta nu.
"många". Dat argument. Vattenbärare får inte stjärntstatus, men är man en av världens bästa sådana så är man inte medioker. Det är du som ska sluta nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
appendixxiv
Vm 2013:
SÅ-SKA-MAN-JU-GÖRA!! Hålla på o dribbla o ha sig - NYP TILL DEN BARA!
Den kommentaren skulle man nästan klippa in efter Edlers knätackling, vore ett kul klipp att trolla kanadensare med.