2019-05-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Haha, rätt åt snubben. Precis som jag inte skulle ha någon sympati om en arab blev nedslagen av två svenskar för han åkte runt med en isis-flagga så tycker jag inte heller synd om denna kille.

Sen är det också urlöjligt att en svensk kille flaggar "Dixie colors". Uppenbart bara för att försöka få en reaktion, och nu fick han det han ville, en reaktion.

Som uppväxt i en riktig EPA-håla kan jag garantera att, iaf för ca 15 år sedan, typ ingen som har en sydstatsflagga vet dess konnotationer. Det gör kanske inte det hela bättre iochförsig. Menar bara att utbildningsnivån är sjukt låg i vissa hålor och att EPA-pojken kanske inte alls ville provocera.
Citera
2019-05-13, 09:00
Medlem
Av någon anledning ligger denna film kvar på Youtube dock med borttaget ljud !

https://youtu.be/Q-6MdDGjHV4
Citera
2019-05-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Finns många exempel. Har lite tidsbrist just nu, men Rödebyfallet blev rätt uppmärksammat för några år sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/L0aG99/rodebyfallet-skot-sonens-mobbare-slapp-straff

Här är ytterligare en artikel som beskriver förmildrande omständigheter pga kränkningar innan ett annat dåd.
http://www.ystadsallehanda.se/skurup/misshandlad-mobbare-blir-utan-ersattning/

1. Läs på lite om toppdåren Sven Åke Christianson innan du uttalar dig om Rödeby.

2. Förmildrande omständigheter? Pappan dömdes ju för brottet och fick betala ett skadestånd på 7600?
Citera
2019-05-13, 10:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad vill du ha för rättssäkerhet då? Olika för svenskar och invandrare? Eller vill du att invandrare och rektorer inte ska tillåtas vittna i allmänhet?
En gärningsman som säger att han är oskyldig & en kommunist som inte var på plats. Nej, dessa vittnesmål skall man inte ta på allvar.
Citera
2019-05-13, 10:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, men rektorn har vittnat om att dessa ungdomsgrupper har legat i någon form av konflikt sen innan. Därför vet vi inte om gärningen var oprovocerad eller en hämnd för något som har skett tidigare. Vi vet heller inte om de svenska ungdomarna på något sätt har provocerat precis innan händelsen, något som absolut kommer påverka hur hårt MGM döms.

Varför vill ni inte värna om rättssäkerheten och låta processen gå igenom rättsapparaten innan ni dömer?
Varför dillar du om att jag på något vis vill åsidosätta rättssäkerheten? Har jag sagt det?
Jag delar med mig av mina åsikter & uppfattningar, som man ju gör på ett diskussionsforum.

Att du & dina kompisar alltid skall försöka förminska brott mot svenskar är symptomatiskt, varför hatar ni svenskar? Varför är er första reaktion alltid victim-blaming?

För att ta en parallell så har vi haft några omskrivna fall där judiska skolflickor fått "judehora" skrikit efter sig. I det fallet kommer ni aldrig springande & börjar fantisera om att "hon kanske hade sagt neger tidigare" Era insatser sätts enbart in när etniska svenskar råkat ut för brott från MENA-folk. Skäms ni inte?

Däremot är jag övertygad om att vårt impotenta rättssystem kommer att utdela en symboliskt "straff" som blattarna bara skrattar åt, om dom inte helt går fria. Så går det till ständigt i liknande fall.
Citera
2019-05-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En gärningsman som säger att han är oskyldig & en kommunist som inte var på plats. Nej, dessa vittnesmål skall man inte ta på allvar.
Men då passar det perfekt om gärningsman pallrar sig till Sannerudsskolan kl.16.00 idag när protestmötet till stöd för offret hålls, ( i Kil.) Elever, berörda, kanske rektorn? och ALLA andra naturligtvis är välkomna.
Det är väldigt bra att detta oprovocerade våld från utlänningar mot våra ungdomar tas upp, en dag dag kanske detta når våra oerhört trögtänkta politiker och saker börjar hända.. en bra början iallafall och framförallt att den stackars misshandlade killen känner att han har svenska folket med sig, en liten tröst iallafall...
Citera
2019-05-13, 10:53
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Jag vet och direkt när man visar att man ej backar och/eller är beredd på att attackera tillbaka så blir dom snabbt lugna, jag har själv varit med om det flertalet gånger.

Exakt!
Då blir det fram med näven och "kompis, kompis, eyyy skojjade bara"
Citera
2019-05-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Bara för att man systematiserar förtryck behöver det inte betyda att det är bättre snarare betydligt värre.

De flesta människor inser nog att en kodifiering av rätten är bättre än pöbelrättvisa.

Väldigt få länder i världen har endast Sharia. De flesta länder har en blandning av olika rättstraditioner

I 21 muslimska länder; Albanien, Azerbajdzjan, Bosnien och Hercegovina, Kamerun, Tchad, Gabon, Guinea-Bissau, Guinea, Kazakstan, Kirgizistan, Mali, Moçambique, Niger, Senegal, Sierra Leone, Tadzjikistan, Turkmenistan, Turkiet, Tunisien, Togo och Uzbekistan, har förklarat att lagen enligt deras konstitutioner är "helt sekulär" i naturen, och sharia har ingen roll i rättsprocessen.

Ett "dubbelt rättssystem" där regeringen tillämpar sekulär lag, men att öva muslimer kan fortfarande välja att ta med familjerättsliga och ekonomiska tvister till sharia domstolar för upplösning. Medan denna metod praktiseras i de flesta muslimska länder varierar den exakta räckvidden av sharia domstolarnas jurisdiktion varierande från land till land. Typiskt omfattar dock lagen omfattande vanligtvis äktenskap, skilsmässa, arv och förmyndarskap. De ungefär trettiotvå länderna som utövar denna form är bl.a Algeriet, Komorerna, Djibouti, Gambia,
Libyen, Marocko, Somalia, Bahrain, Bangladesh, Brunei*, Gazastriben, Jordanien, Kuwait, Libanon, Malaysia, Oman och Syrien

*Brunei har numera ändrat sig så även vissa har kriminaliserats och döms efter Sharia.

Muslimska länder där islam är den officiella religionen och sharialagen har förklarats vara en källa, eller till och med den enda källan till lagen, utövar ett "klassiskt sharia" system som skapar en slags "regering under gud". De femton 15) länder som implementerar denna form av sharialagstiftning är: Afghanistan, Egypten, Iran, Irak, vissa regioner (Aceh) i Indonesien, Maldiverna, Malaysia (Blandning), Mauretanien Vissa regioner - Nigeria, Pakistan, Qatar, Saudiarabien, Sudan, Förenade Arabemiraten och Jemen. I dessa länder har sharialagen hög grad av inflytande på hela rättssystemet, inklusive områdena familjeliv och straffrätt. I Pakistan, Iran och Irak är det också förbjudet att anta lagstiftning som är antitetisk mot islam

För att krångla till det så delas Sharia in i flera skolor: Till ex Hanbali anses ofta vara den mest konservativa skolan, och praktiseras i Saudiarabien och av talibanerna medan Hanafi är känd för att vara den mest liberala och dominerar i Centralasien, Egypten, Pakistan, Indien, Kina, Turkiet, Balkan och Kaukasus.
Citera
2019-05-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Som uppväxt i en riktig EPA-håla kan jag garantera att, iaf för ca 15 år sedan, typ ingen som har en sydstatsflagga vet dess konnotationer. Det gör kanske inte det hela bättre iochförsig. Menar bara att utbildningsnivån är sjukt låg i vissa hålor och att EPA-pojken kanske inte alls ville provocera.
Håller med, folk vet inte riktigt vad de är för flagga förutom just att det är en Sydstats flagga som anses lite ball i Raggarkretsar.
Citera
2019-05-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Och i den hypotetiska situationen så är det okej med misshandel? Får man gå vidare till grov misshandel eller mord också? Eller är det kanske bara ringa misshandel som är okej i den situationen? Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att det nog finns en ursäktande anledning och att killen inte bör dömas alls.
Jag tycker ingenting, mer än att vi ska invänta rättegången innan vi skriker utvisning och blattejävlar.
Citera
2019-05-13, 12:09
Medlem
Citat:
Givetvis ska alla vittnesmål beaktas. Sanningen kommer oftast fram.

Är man automatiskt kommunist för att man är rektor?
Citera
2019-05-13, 12:13
Medlem
Citat:
Varför dillar du om att jag på något vis vill åsidosätta rättssäkerheten? Har jag sagt det?
Jag delar med mig av mina åsikter & uppfattningar, som man ju gör på ett diskussionsforum.

Att du & dina kompisar alltid skall försöka förminska brott mot svenskar är symptomatiskt, varför hatar ni svenskar? Varför är er första reaktion alltid victim-blaming?

För att ta en parallell så har vi haft några omskrivna fall där judiska skolflickor fått "judehora" skrikit efter sig. I det fallet kommer ni aldrig springande & börjar fantisera om att "hon kanske hade sagt neger tidigare" Era insatser sätts enbart in när etniska svenskar råkat ut för brott från MENA-folk. Skäms ni inte?

Däremot är jag övertygad om att vårt impotenta rättssystem kommer att utdela en symboliskt "straff" som blattarna bara skrattar åt, om dom inte helt går fria. Så går det till ständigt i liknande fall.

En del motsägningar i ditt första stycke och ditt sista.

Jag förminskar inga brott, jag säger bara att vi ska invänta rättegång innan vi skriker utvisning eftersom vi inte vet vad som har hänt innan filmen. Jag är gärna med och kräver ett hårt straff + utvisning, men inte innan åtminstone förundersökningen är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in