Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Expressenaetikeln sätter verkligen igång flödet hos mig... Satan vad man jobbar hårt på rasistvinkeln och försöker kränga offerkoftan på kaozblattarna!
Men gör man det? Jag skulle nog säga att Expressen låter intervjuobjekten måla ganska fritt själva. Brodern till GM1 citeras exvis "Han är inte inblandad. Han har inte slagit någon." när hela grejen är att det finns en film på just detta. Det är ganska mycket arrogans att uppenbart ljuga men Expressen släpper ändå fram det. Pappan till BO får också berätta om hur någon av GM i ett senare skede ska ha tagit av sig sitt bälte och viftat med, uppenbart fortsatt sugen på att slåss.
Slutligen förklarar kammaråklagare att frisläppandet efter förhör beror på GMs ålder och inget annat. Annars hade de blivit häktade som sig bör med folk som sparkar huvud. Jag vet inte om jag är färgad av min kulturellt kodade rasism men jag tycker nog inte att det är mycket offerkofta i artikeln. De utmålas, inte minst av sig själva, som ytterst klandervärda.
Edit: Förutsatt att du menar den andra artikeln där någon utom rektorn fått uttala sig. Den första var märklig med en hel del ovidkommande floskler och man faktiskt undra över värdet i att publicera ett sådant ingenting.