Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-09, 21:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tycker alltid Samir Yosufi låter helt ecstasy-påverkad på måndagarna, när han spelar all drutt-blipp. I.o.f. gillar jag musiken o han kanske är helt inne i programmet så han uttrycker sig med känsla...
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=5047

Han har en meningsbyggnad och uttal som låter... speciellt.

Citera
2018-04-09, 21:22
Medlem
Ratads avatar
Å andra sidan låter Mats Nileskär också speciell. Det är kanske en grej att som musiknörd låta lite kufisk?

Däremot låter hela gänget i P3 Star som ett dagcenter. Helknasigt.
Citera
2018-04-09, 21:31
Medlem
Man hör knappt någon skillnad på P3 eller Rix fm t.ex. längre.
Märks att P3 måste vara en del av alla dravel kanaler för att överleva
Citera
2018-04-09, 21:35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-urban
P3 går ju sedan flera år tillbaka inte att lyssna på. Det är P1 som gäller, den enda seriösa radiokanalen.

Ja, det verkar som att P1 fortfarande använder de naturliga pronomen "Han" resp "Hon". Dom som jobbar på P1är väl intelligentare än personalen på dom övrga statskanalerna, är väl en utav förklaringarna.
Citera
2018-04-11, 16:53
Medlem
bananfodrals avatar
Jag blir lite ledsen av att lyssna på p3. För bara några år sedan kände jag att humorn, musiken och satiren höll en relativt hög klass. Det här var i och för sig innan podcastboomen. Deluxe, mammas nya kille, hej domstol, Pang Prego är bara några exempel på radioproduktioner som jag verkligen gillade och en av mina drömmar var att jobba på kanalen. Men vad har hänt egentligen? Det senaste tillägget i tablån heter ”feeden”, en riktig jävla tågkrasch att lyssna på. Inslagen påminner om slappa, halvhjärtade skoluppgifter och programledarna känns otroligt dåligt pålästa och kasst förberedda. Dessutom upprepas nyheter och annat som andra program redan tagit upp tidigare under dagen. Tyvärr känns det symptomatiskt för resten av kanalens utbud där de värsta syndarna är den rolighetsdammsugna ”tankesmedjan” som brukade vara kul innan alla programledare med ett uns personlighet och integritet kickades och ”p3 med” som bara är helt bananas dåligt med undantag för ett par programledare. Kanalen har, med ett fåtal undantag blivit ett skämt. Och jag för min del skrattar inte.
Citera
2018-06-19, 07:04
Medlem
Kom att tänka på en grej som hände för kanske 3 somrar sen.
Jag och tjejen var på någon slags tillställning och tjejen ber mig slå lite musik.
Nu är inte jag något fan av sån typ av musik så känner ju i princip inte till en endast artist, tänkte slå på Avicii men tänkte att jag skulle bli utskrattad då han är såpass mainstream, men sen slog det mig, ”jag slår på den där låten jag hörde på P3! Den måste ju vara lite underground men samtidigt bra om den får radiotid!...”

Jag slog på låten och såg allas ”vafanärdettaförskit-ansiktsuttryck.”
Tjejen kommer fram och frågar vad fan jag har slagit på, ”nä hörde den på radion, den är ju som najs...”. Tjejen bytte låt och jag cringade över vad jag hade gjort, cringar ännu när jag tänker på den incidenten.
Citera
2018-06-19, 07:32
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottarosie
Kom att tänka på en grej som hände för kanske 3 somrar sen.
Jag och tjejen var på någon slags tillställning och tjejen ber mig slå lite musik.
Nu är inte jag något fan av sån typ av musik så känner ju i princip inte till en endast artist, tänkte slå på Avicii men tänkte att jag skulle bli utskrattad då han är såpass mainstream, men sen slog det mig, ”jag slår på den där låten jag hörde på P3! Den måste ju vara lite underground men samtidigt bra om den får radiotid!...”

Jag slog på låten och såg allas ”vafanärdettaförskit-ansiktsuttryck.”
Tjejen kommer fram och frågar vad fan jag har slagit på, ”nä hörde den på radion, den är ju som najs...”. Tjejen bytte låt och jag cringade över vad jag hade gjort, cringar ännu när jag tänker på den incidenten.

åh fy fan sånt bajsnödigt sällskap det där måste vara, och även din tjej.

"- åh guuuud sån mainstream-låt han slår på... "
Citera
2018-06-19, 20:34
Medlem
Detta är P3 anno 2000
https://www.youtube.com/watch?v=lF02x1A5j4A

Har hänt en del sedan dess tydligen.
Citera
2019-04-30, 22:36
Medlem
Ingen som reflekterade över att Helle under gårdagens sändning av PP3 kastade ur sig "Mongo" som ett skällsord till kassörska i diskussioner ang plast och plastpåsar?

Hur går det ihop med politiskt korrekta P3 och deras värdegrundssnack!?

Hade man orkat borde man försökt gjort en grej av det och frågat dom öppet om det,kanske dra ett mejl till kvällsblaskorna...
Citera
2019-05-01, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av percee
På riktigt, säger dom "hen" på radion?
Är det överlag eller bara vissa programledare?
Tyvärr förekommer detta oskick även i P1. Jag antar att de vill uppfostra svenska folket till att inte kunna se skillnad på män och kvinnor...?
Citera
2019-05-01, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Så här är det.

Jag har lyssnat på P3 sedan 11-12 år tillbaka. P3 var enligt mig den bästa kanalen då det var mycket bra program. Alla vi som är trogna lyssnare kommer ihåg morgonpasset med Kjell Eriksson och "Kjell ger igen"

Vi kommer ihåg Pippirull och Önska i P3 med nyblivne pedofilen Pontuz Enhörning.

Med andra ord, det var bra radio på den tiden.
Sen har det gått utför.
Det enda jag hör nuförtiden är programledare för nyheterna som knappt pratar svenska. Jag hör ordet HEN!? som om det var ett ord?!

Allt är Politiskt Korrekt!!!

Dagligen påtvingas vi att tycka att feminismen är en självklarhet. Jag tvingas höra hur homosexuella berättar vad de gör med sina partners.
Jag tvingas att höra att vara hetero är i stort sätt patetiskt och omöjligt att vara då jag inte testat något annat.

När vi har programledare i morgonpasset som är öppen feminist och ingen diskuterar emot och ingen säger emot, då blir jag förbannad.

Nu säger jag

Det får vara nog P3. Ni kommer att tappa en hel generation av lyssnare

Någon som har förslag på andra bra radiokanaler som inte är Sveriges Radio, där det inte bara är musik?
Antagligen beror det på gubbgnäll det var bättre förr
Citera
2019-05-06, 13:25
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Ingen som reflekterade över att Helle under gårdagens sändning av PP3 kastade ur sig "Mongo" som ett skällsord till kassörska i diskussioner ang plast och plastpåsar?

Går det att hitta en mer degenererad person och urtyp för dagens samhälle? Människan största intressen verkar vara Paradise hotel, Kardashians och annat löst kändisskvaller. Hon blandar engelska ord och uttryck i svenskan i var och varannan mening, pratar snabbare än någon som går på tjack, samt slänger ur sig internetslang till höger och vänster. Skulle hon berätta för nån random tjomme på stan att hon jobbar på P3 skulle polletten trilla ner för vederbörande och personen skulle omedelbart förstå "wHaT ThE FuSs IS All AbOuT" och varför Åkesson vill lägga ner skiten.
Senast redigerad av vegege 2019-05-06 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in