Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-04, 16:31
  #31249
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Ni som kommer in och kallar AfS för en dagslända, att energin gått ur etc. hur mycket insyn har ni? Vad baserar ni dessa uttalanden på?

Jag är själv aktivist i en del av landet och här är vi fler aktivister inför EU-valet än vad vi var inför riksdagsvalet. Om det visar på något så är det att de som röstar på AfS har inget att återvända till, exempelvis SD. Inte heller hoppar folk av, höstens valresultat till trots.

Jag har ingen anledning att klaga allt för mycket på AFS. Kan bara konstatera att det här med hög energi bara är nåt som tillfredsställer de redan frälsta. Utifrån så tycks det nog vara ett ganska märkligt spektakel.

Man har inte vald samma riktlinje som UKIP eller Brexit party med Nigel Farage i spetsen.
Citera
2019-05-04, 16:44
  #31250
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Det finns inget i det du säger som behöver bemötas, eftersom du endast spyr ut ditt hat mot AFS här i tråden. Det är väl ok, men inget som övertygar de som anser att AFS är bättre än SD. När det gäller intelligenta SD:are så har jag omvänt ett par i vänkretsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Så AFS är altså ärligare än SD?

Själv föredrar jag ett parti som är öppna med vad de vill göra...

Handlar inte om ärlighet Du erkänner med andra ord att du helt enkelt inte fixar att tänka utanför lådan. Vi kan väl avrunda här. Ha det gott.
Citera
2019-05-04, 17:02
  #31251
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Jag är själv aktivist i en del av landet och här är vi fler aktivister inför EU-valet än vad vi var inför riksdagsvalet. Om det visar på något så är det att de som röstar på AfS har inget att återvända till, exempelvis SD. Inte heller hoppar folk av, höstens valresultat till trots.
Härligt att höra att ni är fler nu än till riksdagsvalet! Jag var orolig inför detta val att luften skulle ha gått ur helt efter valresultatet i fjol men det tycks inte vara så.

Såg att man nu nått 350 000 visningar på Frihetsturnén (Facebook, Twitter och Youtube).
Citera
2019-05-04, 17:52
  #31252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Härligt att höra att ni är fler nu än till riksdagsvalet! Jag var orolig inför detta val att luften skulle ha gått ur helt efter valresultatet i fjol men det tycks inte vara så.

Såg att man nu nått 350 000 visningar på Frihetsturnén (Facebook, Twitter och Youtube).

Hur många visningar var det per väljare till valet 2018?

Hade varit spännande om man kunde korrelera de 2 faktorerna mot varandra nämligen!

Edit: Enligt mina kalkyler (runt 700 000 visningar av återvandringsturnén ställt mot 20 000 röster) så är 35 visningar värda 1 röst. Vilket betyder att AFS just nu ser ut att få omkring 8500 röster! Hög energi!
__________________
Senast redigerad av Obotlig 2019-05-04 kl. 18:21.
Citera
2019-05-04, 19:34
  #31253
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Härligt att höra att ni är fler nu än till riksdagsvalet! Jag var orolig inför detta val att luften skulle ha gått ur helt efter valresultatet i fjol men det tycks inte vara så.
Det är möjligt att den kommun jag är engagerad i är ett undantag, just därför jag skulle vilja ha lite "bevisföring" från belackarna i tråden.
Citera
2019-05-04, 19:35
  #31254
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Handlar inte om ärlighet Du erkänner med andra ord att du helt enkelt inte fixar att tänka utanför lådan. Vi kan väl avrunda här. Ha det gott.

Ha det gott själv.

Vi vill ju båda Sverige väl, så varför bråka över vilket parti som är bäst. Jag ser inget problem med två nationalistiska partier, där det ena är mindre och radikalare. Detta är definitivt inget problem för SD. Så ser det dessutom redan ut i en del länder.
Citera
2019-05-04, 20:01
  #31255
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Din debattnivå ligger på rena fjanteriet, du bemöter ingenting varken sakligt eller av intresse. Du kommer inte att övertyga en enda sverigedemokrat med ditt triviala trams till bemötande, vilket borde vara alarmerande för er eftersom hela eran existense hänger på att agera blodigel på SD. Det är ju dock rätt så fastställt att hela afs projektet har som utgångspunkt att kassselstrand ska minnsan visa åkesson att han också kan.

För övrigt så hade även kasselstrand hemliga möten med Expo back in the dayz
Märkligt argument med blodigeln - det var ju precis vad SD var på andra partier, inte minst M, under många år. Helt naturligt och inget att förakta. Politik handlar, bland annat, om att vinna över väljare genom att erbjuda dem ett bättre alternativ. Att AfS riktar in sig på SD-väljare blir naturligt med tanke på att man delar invandringskritiken. Jag har däremot viss förståelse för kritik av typen Kasselstrands vendetta mot SD, men det är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Ni som kommer in och kallar AfS för en dagslända, att energin gått ur etc. hur mycket insyn har ni? Vad baserar ni dessa uttalanden på?

Jag är själv aktivist i en del av landet och här är vi fler aktivister inför EU-valet än vad vi var inför riksdagsvalet. Om det visar på något så är det att de som röstar på AfS har inget att återvända till, exempelvis SD. Inte heller hoppar folk av, höstens valresultat till trots.
(Min fetning.) Så är det, i alla fall för min del. Ser SD som bättre än de övriga sju partierna i vissa avseenden men känner inte för att ge dem min röst igen. Valresultatet senast blev inte vad jag hoppats på som AfS-röstare men mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. AfS är fortfarande det intressantaste partiet i mina ögon.
Citera
2019-05-04, 21:41
  #31256
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Jeff Ahl är verkligen som en ung Thoralf Alfsson. För korkade för att inte vara ideologiska sverigedemokrater, men för oborstade för att vara praktiserande sverigedemokrater. De här människorna är de absolut första man bör hålla borta från AfS.


Just dessa två är lite speciella. Helt omedvetna om sig själva på något vis. Korkade eldsjälar skulle jag kalla dem.
Citera
2019-05-04, 21:43
  #31257
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Detta är ett uppenbart felaktigt påstående. Det var ungefär nio ggr fler personer som röstade på AFS.

Har NMR någonsin uppnått ett resultat ens i närheten?

Ja, AfS snodde ju mer än 90% av NMR:s väljare.
Citera
2019-05-04, 21:56
  #31258
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Ha det gott själv.

Vi vill ju båda Sverige väl, så varför bråka över vilket parti som är bäst. Jag ser inget problem med två nationalistiska partier, där det ena är mindre och radikalare. Detta är definitivt inget problem för SD. Så ser det dessutom redan ut i en del länder.

Fast den sortens splittring har bara lett till problem.

Det främsta exemplet är Österrike. Där de två nationalistiska partierna slösade bort 8 år på att bråka sinsemellan om samma väljare istället för att åstadkomma något öht. Det var först när det mindre partiet åkte ur parlamentet som en verklig förändring i Österrike kunde börja ske.

Det är bättre att hålla sig till ett stort parti (trots dess brister) och sedan trycka på för reformer inom partiet via opinionsbildning.
Citera
2019-05-05, 10:19
  #31259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fast den sortens splittring har bara lett till problem.

Det främsta exemplet är Österrike. Där de två nationalistiska partierna slösade bort 8 år på att bråka sinsemellan om samma väljare istället för att åstadkomma något öht. Det var först när det mindre partiet åkte ur parlamentet som en verklig förändring i Österrike kunde börja ske.

Det är bättre att hålla sig till ett stort parti (trots dess brister) och sedan trycka på för reformer inom partiet via opinionsbildning.
Både FPÖ och BZÖ har suttit i Österrikes regering förut, så där har du bara fel.

Italien är ett annat exempel, som redan hade MSI/Nationella alliansen (idag Italiens bröder) före Lega. Faktum är att det normala för västeuropeiska länder är att ha minst två invandringskritiska partier i sina parlament. Ibland ännu fler i mer okonventionella varianter, som Femstjärnerörelsen i Italien eller pensionärspartiet i Nederländerna (utöver Frihetspartiet och Forum för demokrati). Schweiz har två stora (Schweiziska folkpartiet och MCG) och ett litet lokalbetonat (Lega dei Ticinesi). Tyskland har både AfD och bayerska CSU. De som sticker ut är Norden (snart minus Danmark om Stram Kurs kommer in), Spanien och länderna med enmansvalkretsar.
Citera
2019-05-05, 11:21
  #31260
Medlem
Jag tror inte att partiet blöder särskilt många väljare eller håller på att gå i graven. Tvärtom har jag på partiets torgmöten mött nya väljare och medlemmar. Snarare beror det på att EU-valrörelsen ges mindre fokus i MSM, och att folk jobbar och är uppe i pluggande. Det är vår, inte sommar och semester. Folk orkar/har inte möjlighet till samma engagemang som i förra valrörelsen. Hur detta påverkar röstantalet kan ingen säkert säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback