Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Vågar ni tippa vilka 2 som blir assisterande kaptener till Ekman Larsson? Av de som är klara alltså.
Mitt tips:
Ekholm
L.Eriksson
Bubblare:
A.Larsson
Hörnqvist
A.Lander
För mig borde det vara Adam Larsson i första hand. Sen ska det vara en forward och där ser jag Hörnqvist eller Loui, om inte Landeskog skulle dyka upp som gubben i lådan innan turneringen startar. Men när han kommer så sent är han ändå inte självskriven.
Citat:
Ursprungligen postat av
y8t3
Blir lite tjatigt när media bara tjatar om EP hela tiden. Bäst på isen igår mot Ryssland va iaf Adam Larsson som inte gjorde ett enda misstag va jag kunde se. Han va ju en kompakt mur förra VM också och kanske den turneringens bästa spelare enligt mig. Bådar väldigt gott för kommande Slovakien-tripp. OEL gjorde också en mycket stabil insats som alltid. Vilket jävla backpar vi har där. Som nummer tre skulle jag nämna Loui Eriksson, riktigt kul att han fått en bra start och han är väl alltid bra i såna här sammanhang?
Kan bara hålla med om att Adam var fantastisk i VM sist. Jag blev riktigt glad när han tackade ja.
Citat:
Många slarviga passningar bland forwards, men å andra sidan har dom ju bara spelat ihop i typ två dagar, så det bådar riktigt gott ändå när man spöar ryssen trots det.
Precis, det brukar ju vara lite si och så första matcherna i gruppspelet också.
Citat:
Om inte Kovalchuk gör bättre ifrån sig än såhär nästa gång så blir det nog inga större problem o vinna igen.
Det var inte bara Kovaltjuk utan hela Ryssland som var som Ryssland brukar kunna vara ibland. I en final tror jag att dom är ett helt annat lag. Om dom tar sig dit, då...
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Lite oroväckande att släppa in 4 mål mot Ryssland. Kändes dock som vi alltid var steget före Ryssland, så om de hade gjort 6 mål hade vi gjort 8. Nä, Ryssland kommer få det tufft i VM, deras stjärnspelare riskerar att bli kaka-på-kaka precis som i OS 2014. Ett fullspäckat Ryssland med superstjärnor, men som inte fick spelet att fungera. Åkte ut mot finnarna i kvarten.
Sverige och Schweiz kommer dock gå långt.
Jag tänkte också på det. Ryssland gör en usel match och får ändå in pucken fyra gånger. Sen är det ju lite sådär med sådana som Kutjerov och Malkin att dom kan blixtra till när som helst, men det var ju inte stjärnorna som gjorde dom flesta av målen.