2019-05-02, 14:16
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
De väntar nog ut andra slutspelsrundan innan det är dags för nästa påfyllning från NHL.

ok. såg att nyquist hade blivit pappa, så han kommer nog inte om sharks åker men det finns ju andra i sharks och i andra lag
Senast redigerad av appendixxiv 2019-05-02 kl. 14:19.
Citera
2019-05-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
De väntar nog ut andra slutspelsrundan innan det är dags för nästa påfyllning från NHL.

Jag tror inte de kommer kontakta spelare som man inte hört av sej till i NHL igen. Utan man kommer köra på de namnen man har nu och när det kommer nya NHL-spelare plockar man bort namn. Man kommer inte höra av sej till grundström utan har bett honom ta semester istället.
Citera
2019-05-02, 15:10
Avslutad
Har Pääjärvi lämnat något besked?
Citera
2019-05-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Har Pääjärvi lämnat något besked?

Ja han kommer inte.
Citera
2019-05-02, 17:07
Medlem
Vågar ni tippa vilka 2 som blir assisterande kaptener till Ekman Larsson? Av de som är klara alltså.

Mitt tips:
Ekholm
L.Eriksson

Bubblare:
A.Larsson
Hörnqvist
A.Lander
Citera
2019-05-02, 17:35
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vågar ni tippa vilka 2 som blir assisterande kaptener till Ekman Larsson? Av de som är klara alltså.

Mitt tips:
Ekholm
L.Eriksson

Bubblare:
A.Larsson
Hörnqvist
A.Lander

Inte tre backar som kaptener så A på Hörnqvist och Ekholm tippar jag.
Citera
2019-05-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Inte tre backar som kaptener så A på Hörnqvist och Ekholm tippar jag.

L.Eriksson är inte back.
Citera
2019-05-02, 17:49
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
L.Eriksson är inte back.
Nej nej, men det är därför jag tror Bengan går före Adam.
Citera
2019-05-02, 18:31
Medlem
Blir lite tjatigt när media bara tjatar om EP hela tiden. Bäst på isen igår mot Ryssland va iaf Adam Larsson som inte gjorde ett enda misstag va jag kunde se. Han va ju en kompakt mur förra VM också och kanske den turneringens bästa spelare enligt mig. Bådar väldigt gott för kommande Slovakien-tripp. OEL gjorde också en mycket stabil insats som alltid. Vilket jävla backpar vi har där. Som nummer tre skulle jag nämna Loui Eriksson, riktigt kul att han fått en bra start och han är väl alltid bra i såna här sammanhang?

Många slarviga passningar bland forwards, men å andra sidan har dom ju bara spelat ihop i typ två dagar, så det bådar riktigt gott ändå när man spöar ryssen trots det.

Om inte Kovalchuk gör bättre ifrån sig än såhär nästa gång så blir det nog inga större problem o vinna igen.
Senast redigerad av y8t3 2019-05-02 kl. 18:41.
Citera
2019-05-02, 19:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Lite oroväckande att släppa in 4 mål mot Ryssland. Kändes dock som vi alltid var steget före Ryssland, så om de hade gjort 6 mål hade vi gjort 8. Nä, Ryssland kommer få det tufft i VM, deras stjärnspelare riskerar att bli kaka-på-kaka precis som i OS 2014. Ett fullspäckat Ryssland med superstjärnor, men som inte fick spelet att fungera. Åkte ut mot finnarna i kvarten.

Sverige och Schweiz kommer dock gå långt.
Citera
2019-05-02, 22:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Mitt tips:
Ekholm
L.Eriksson

Bubblare:
A.Larsson
Hörnqvist
A.Lander

För mig borde det vara Adam Larsson i första hand. Sen ska det vara en forward och där ser jag Hörnqvist eller Loui, om inte Landeskog skulle dyka upp som gubben i lådan innan turneringen startar. Men när han kommer så sent är han ändå inte självskriven.

Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Blir lite tjatigt när media bara tjatar om EP hela tiden. Bäst på isen igår mot Ryssland va iaf Adam Larsson som inte gjorde ett enda misstag va jag kunde se. Han va ju en kompakt mur förra VM också och kanske den turneringens bästa spelare enligt mig. Bådar väldigt gott för kommande Slovakien-tripp. OEL gjorde också en mycket stabil insats som alltid. Vilket jävla backpar vi har där. Som nummer tre skulle jag nämna Loui Eriksson, riktigt kul att han fått en bra start och han är väl alltid bra i såna här sammanhang?

Kan bara hålla med om att Adam var fantastisk i VM sist. Jag blev riktigt glad när han tackade ja.

Citat:
Många slarviga passningar bland forwards, men å andra sidan har dom ju bara spelat ihop i typ två dagar, så det bådar riktigt gott ändå när man spöar ryssen trots det.

Precis, det brukar ju vara lite si och så första matcherna i gruppspelet också.

Citat:
Om inte Kovalchuk gör bättre ifrån sig än såhär nästa gång så blir det nog inga större problem o vinna igen.

Det var inte bara Kovaltjuk utan hela Ryssland som var som Ryssland brukar kunna vara ibland. I en final tror jag att dom är ett helt annat lag. Om dom tar sig dit, då...

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Lite oroväckande att släppa in 4 mål mot Ryssland. Kändes dock som vi alltid var steget före Ryssland, så om de hade gjort 6 mål hade vi gjort 8. Nä, Ryssland kommer få det tufft i VM, deras stjärnspelare riskerar att bli kaka-på-kaka precis som i OS 2014. Ett fullspäckat Ryssland med superstjärnor, men som inte fick spelet att fungera. Åkte ut mot finnarna i kvarten.

Sverige och Schweiz kommer dock gå långt.

Jag tänkte också på det. Ryssland gör en usel match och får ändå in pucken fyra gånger. Sen är det ju lite sådär med sådana som Kutjerov och Malkin att dom kan blixtra till när som helst, men det var ju inte stjärnorna som gjorde dom flesta av målen.
Citera
2019-05-02, 23:15
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:

Mitt tips:
Ekholm
L.Eriksson

Bubblare:
A.Larsson
Hörnqvist
A.Lander

I nuläget:
Ekholm känns given som assisterande.
Tror du har rätt i att Loui får ett A också.

Kommer Landeskog blir det "A" på Ekholm och Landeskog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in