2019-05-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Bara vid maxstraff 1 år. Skulle dock HR ändra rubriceringen till brott av normalgraden kan ingen fuskare före VT18 åtalas. Osäker på hur det fungerar om det blir tillbakavisat till TR dock, om det innebär att åtalet står kvar men domen rivs upp, eller om åtalet måsten göras om och att preskriptionstiden löpt under tiden.
Verkar rätt snurrigt
Citera
2019-05-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Beror på om de börjar undersöka

Undersöka vad egentligen? De som kom undan har med stor sannolikhet fri väg framför sig nu. Finns nog några i listan som kanske har transaktioner eller annat som stora mängder utdrag osv men sånt kanske inte går att använda mot en då det gått så himla lång tid.
Citera
2019-05-01, 12:01
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
Är det inte nån två årsregel för åtal? Borde va försent att åtala någon nu för vt 17 va?

Citat:
Bara vid maxstraff 1 år. Skulle dock HR ändra rubriceringen till brott av normalgraden kan ingen fuskare före VT18 åtalas. Osäker på hur det fungerar om det blir tillbakavisat till TR dock, om det innebär att åtalet står kvar men domen rivs upp, eller om åtalet måsten göras om och att preskriptionstiden löpt under tiden.

Nej, det är två år vid normalgraden men vid grov osann försäkran som de åtaldes för så är preskriptionstiden 5 år! I teorin kan de åtala alla som gjort provet hittills.
Citera
2019-05-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Nej, det är två år vid normalgraden men vid grov osann försäkran som de åtaldes för så är preskriptionstiden 5 år! I teorin kan de åtala alla som gjort provet hittills.
Har ju gått två år för de som skrev vt 17 nu men de som skrev ht 17 bör ju kunna åtalas isåfall.
Citera
2019-05-01, 12:23
Medlem
Citat:
2 år va?
Citera
2019-05-01, 12:27
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJagarKanin
Undersöka vad egentligen? De som kom undan har med stor sannolikhet fri väg framför sig nu. Finns nog några i listan som kanske har transaktioner eller annat som stora mängder utdrag osv men sånt kanske inte går att använda mot en då det gått så himla lång tid.
En transaktion säger ju inte så mycket om man har en vettig förklaring till den. Såvida den inte är skickad till någon huvudmisstänkt och märkt ”pengar för fusk”..
Det är väl dessutom ganska vanligt att man inte minns varenda transaktion som skett på sitt konto. Jag blev tillfrågad om vad varenda transaktion gällde som jag swishat till min flickvän (utan att dom visade de meddelanden som skrivits i swish) och de verkade förutsätta att jag kom ihåg allt..
Citera
2019-05-01, 12:29
Medlem
Har gemensamma vänner med instagramtjejen hon är inte känd för att vara smart. det är många som undrar hur hon kan läsa kvar på utbildningen men hon fuskar på tentor och får hjälp med resten. Vem vill gå på ett tandläkarbesök till henne sen?
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Jovisst, men här var ju frågan om en fuskare skulle klara sig igenom programmet, och tyvärr är.nog Svaret på den frågan ja. Att de skulle prestera sämre än en intelligent på jobbet är en annan sak
Citera
2019-05-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samer91
Har gemensamma vänner med instagramtjejen hon är inte känd för att vara smart. det är många som undrar hur hon kan läsa kvar på utbildningen men hon fuskar på tentor och får hjälp med resten. Vem vill gå på ett tandläkarbesök till henne sen?

Det kan jag tänka mig. Är hon snygg kanske hon kan attrahera några slemmiga gubbar.
Citera
2019-05-01, 14:26
Medlem
Hybris räcker för att lura sin omgivning gå in på hennes instagram så förstår du __staheri
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Det kan jag tänka mig. Är hon snygg kanske hon kan attrahera några slemmiga gubbar.
Citera
2019-05-01, 14:53
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99

Det var ju precis det jag skrev...
Citera
2019-05-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samer91

Undrar varför denne ändrade namn på sitt konto som tidigare var _samiralin?

Nu när hennes resultat är återkallat, vad kommer hända?
Citera
2019-05-01, 17:30
Medlem
Citat:
Det var ju precis det jag skrev...
Nja du skrev nog 1 år??? Bara vt 18 ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto