2019-04-28, 12:49
Medlem
Kwatos avatar
Denna artikel från Samnytt har säkert redan postats här, men jag har just nu inte möjlighet att läsa hela tråden. Jag bidrar dock gärna med en sammanfattning och hoppas att jag har uppfattat informationen korrekt. Källan är hursomhelst artikeln som ni kan läsa själva. Tidigare i veckan läste jag en annan artikel om samma fynd, och det är möjligt att jag ur minnet har tagit med något därifrån också.

https://samnytt.se/arbetaren-journalist-atalas-for-att-ha-gomt-flera-automatvapen-planerade-starta-krig/

Detta är knappast något som man kan bagatellisera med tanke på vilka vapen det handlar om. Minst tre olika personer kan kan kopplas till containern på olika sätt, genom förfogande, hyra, vittnesmål, med mera. En person med förfogande över containern har kopplingar till Tidningen Arbetaren, AFA, samt IOGT-NTO i Jönköping och beskrivs på myndighetssvenska som en person med starka kopplingar till vänsterextremism. Med det avses förmodlingen våldsam extremism av vänsterkaraktär. Det hålls för sannolikt att personen planerade ett terrordåd i Sverige. Personen har utgett sig för att vara feminist och har uttryckt starkt ogillande mot nazister och sverigedemokrater.

Samma typ av vapen har använts vid terrorattentat utomlands och det kan därför framkomma intressant information när man efterforskar var vapnen kommer ifrån.
Citera
2019-04-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Denna artikel från Samnytt har säkert redan postats här, men jag har just nu inte möjlighet att läsa hela tråden. Jag bidrar dock gärna med en sammanfattning och hoppas att jag har uppfattat informationen korrekt. Källan är hursomhelst artikeln som ni kan läsa själva.
Mycket snurrigt där. Blir ju direkt komiskt när dom skriver "karta över södra Sverige" och visar en bild på en karta från rollspelet Mutant UA.
Eller när de visar utrustningslistor från rollspel med rena fantasi-föremål som bevis för att det planeras terrordåd.

Citat:
Det hålls för sannolikt att personen planerade ett terrordåd i Sverige. Personen har utgett sig för att vara feminist och har uttryckt starkt ogillande mot nazister och sverigedemokrater.
Om det hade varit sannolikt hade han åtalats för förberedelse till terrorbrott. Nu är han åtalad för synnerligen grovt vapenbrott eftersom det inte finns något som pekar på några terror-planer.
Citera
2019-04-28, 13:59
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Mycket snurrigt där. Blir ju direkt komiskt när dom skriver "karta över södra Sverige" och visar en bild på en karta från rollspelet Mutant UA.
Eller när de visar utrustningslistor från rollspel med rena fantasi-föremål som bevis för att det planeras terrordåd.

Om det hade varit sannolikt hade han åtalats för förberedelse till terrorbrott. Nu är han åtalad för synnerligen grovt vapenbrott eftersom det inte finns något som pekar på några terror-planer.
Det handlar om skarpa vapen som kan användas för att döda och personen har kopplingar till organisationer som tidigare har ägnat sig åt att skada och/eller döda meningsmotståndare. Därför kan det hållas som sannolikt att personen hade tänkt använda vapnen i syfte att döda även om utredningen hittills inte har uppdagat några tydliga planer för det.
Citera
2019-04-28, 14:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej. Om det funnits bevis så hade han åtalats även för annat.
Citera
2019-04-28, 14:38
Medlem
lillapaddingtons avatar
Läste på Facebook att GM:s ”inköpslista” innehåller en ”myrkoloni bullet ants”

Från Wikipedia:
Citat:
Myrarten Paraponera clavata har på engelska namnet bullet ant, pistolmyra, vilket anspelar på dess kraftfulla sting. Offer har beskrivit det stick som känns, som ”att träffas av en kula”. Med detta når det 4 på Schmidts smärtindex, vilket är det högsta i skalan 0-4.

Bullet ants har tidigare används vid tortyr och tros var bland den brutalaste tortyrmetod.

Sjuk jävel.

Inköpslista, tredje raden: https://minfil.com/d3vdh9kcnf/3A24DD86-7184-4402-8BD3-BD3CA798D5D3_jpeg
Citera
2019-04-28, 22:24
Bannlyst
5 stycken AR15 jävlar i min låda!

Det är alltså den här modellen https://youtu.be/BSizVpfqFtw?t=141
Senast redigerad av KneeTop 2019-04-28 kl. 22:27.
Citera
2019-04-28, 23:18
Medlem
Citat:
Det handlar om skarpa vapen som kan användas för att döda och personen har kopplingar till organisationer som tidigare har ägnat sig åt att skada och/eller döda meningsmotståndare. Därför kan det hållas som sannolikt att personen hade tänkt använda vapnen i syfte att döda även om utredningen hittills inte har uppdagat några tydliga planer för det.
1) Vilken organisation som han är kopplad till har dödat någon? Det är inte så att du bara hittar på nu?
2) Nej, det kan inte alls hållas för sannolikt, det är bara hysteri från fantasiglada högermuppar.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej. Om det funnits bevis så hade han åtalats även för annat.
Ja, men utan bevis finns det ju ingen anledning att hålla det för sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Läste på Facebook att GM:s ”inköpslista” innehåller en ”myrkoloni bullet ants”

Från Wikipedia:

Bullet ants har tidigare används vid tortyr och tros var bland den brutalaste tortyrmetod.

Sjuk jävel.

Inköpslista, tredje raden: https://minfil.com/d3vdh9kcnf/3A24DD86-7184-4402-8BD3-BD3CA798D5D3_jpeg
Ja, det är alltså uppenbart inte en riktig inköpslista, utan en utrustningslista i något rollspel.
Du kan ju inte på fullaste allvar tro att det är en risk att någon skulle försöka göra statskupp med hjälp av giftiga myror?
Citera
2019-04-28, 23:21
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
1) Vilken organisation som han är kopplad till har dödat någon? Det är inte så att du bara hittar på nu?
2) Nej, det kan inte alls hållas för sannolikt, det är bara hysteri från fantasiglada högermuppar.
Vänsterextrema har dödat i politiskt syfte. Vilka organisationer det gäller har jag inga utförliga uppgifter på men dels spelar det ingen roll eftersom personen är starkt kopplad till vänsterextremism, och i övrigt så gör du dig bara dum som inte förstår att vapen som kan döda är en allvarlig sak.
Citera
2019-04-29, 00:18
Medlem
Citat:
Vänsterextrema har dödat i politiskt syfte. Vilka organisationer det gäller har jag inga utförliga uppgifter på men dels spelar det ingen roll eftersom personen är starkt kopplad till vänsterextremism, och i övrigt så gör du dig bara dum som inte förstår att vapen som kan döda är en allvarlig sak.
Låt mig vara tydlig: Det är klart att det är en extremt allvarlig sak, man kan inte bortförklara de vapen och vapendelar som beslagtagits. Det är så allvarlig att han antagligen kommer sitta flera år i fängelse för vapenbrott.
Däremot är vapenbrott inte samma sak som förberedelse till terrorism, bevis på uppsåt att mörda etc. etc.

Och det motiverar inte att du sitter och hittar på saker som inte stämmer (alltså ljuger):
Att GM är kopplad till en organisation som har dödat någon är falskt.
Citera
2019-04-29, 00:32
Medlem
Rasistiska kommunister skyller på invandrare och varandra.
Så varför är kommunister rasister gång på gång och projicerar sitt skit på vanligt folk och kallar dem rasister och nazister? De har så jävla många fel i skallen så det är ett under att de kan gå utan att ramla.

"När det gäller containern berättar 32-åringen att han satt upp annons på anslagstavla. En okänd invandrare vid namn ”Ahmed” påstås hyra den nu. 32-åringen uppger att denne talar bruten svenska och bär svarta träningsbyxor med vita revär på sidorna. Det automatvapen och de vapendelar som har påträffats i containern är därmed ”Ahmeds”."

https://samnytt.se/arbetaren-journalist-atalas-for-att-ha-gomt-flera-automatvapen-planerade-starta-krig/?fbclid=IwAR0EJQQ9hQ7QVBM1bzdJfnu33boi9tEyZU5BO3qH WOwWeP663UXAWKRjFoA
Citera
2019-04-29, 06:42
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng

https://samnytt.se/arbetaren-journalist-atalas-for-att-ha-gomt-flera-automatvapen-planerade-starta-krig/?fbclid=IwAR0EJQQ9hQ7QVBM1bzdJfnu33boi9tEyZU5BO3qH WOwWeP663UXAWKRjFoA

Samnytts artikel ovan sammanfattar det hela väldigt bra. Mycket tyder på att han planerade ett terrordåd i framtiden, eller som han själv beskriver det - ett maktövertagande.

Citat:
lägenheten påträffas även flera inramade bilder från vänsterdemonstrationer som alla visar maskerade demonstranter.

Ett flertal märken hittas, bland annat ett som visar ett automatvapen och texten RAF. Det är förkortning för Röda armé-fraktionen som även var känt som Baader-Meinhof-ligan, den mest aktiva av 1970-talets vänsterextrema terroristorganisationer. Bland märkena fanns också sådana för SAC Syndikalisterna och ett med texten ”Öcalan”, vilket hänvisar till terrorstämplade PKK:s tidigare ledare Abdullah Öcalan.

Väldigt imponerande om han lyckats styra upp allt detta själv, något som inte känns särskilt troligt. Jag gissar på att det är Kurder som hjälpt honom med vapnen. Läser man artikeln från Samnytt så verkar han ha haft starka band med dessa nere i Syrien.
Citera
2019-04-29, 07:10
Medlem
Kan någon posta FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här