2019-04-27, 09:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo, det ligger nog mycket i det du säger. Men då borde nog Rikard Grönborg istället satsa på någon riktigt ung kille, typ i sådär 20-års åldern? Att få träna med Lundkvist och Markström borde vara en dröm för en målvakt i den åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Filip Gustavsson borde dom ta med för att se och lära

Mvh

Aldrig i livet! Skadar sig en målvakt ordentligt blir vi jättekänsliga. Möter vi då Kanada i en slutspelsmatch kan man räkna med 100 påkörningar om dom vet att killen som öppnar båsdörren är ett svagt kort. Nej, det måste vara någon som är redo för det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
William Nylander klar.

Goda nyheter!
Citera
2019-04-27, 09:23
Medlem
Jarvsofakss avatar
Nu avvaktar säkert ledningen större pjäser, men blir det nej tack från Bäckström m.fl. borde MoDo-produkten Victor Olofsson finnas med i beräkningarna. En spelare med potential att bli en av våra bästa som redan producerar på högsta nivå. Vänsterforward bredvid Eichel i Buffalos förstalina.

https://www.eliteprospects.com/player/86308/victor-olofsson
Citera
2019-04-27, 10:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Uppblåsta?? Nej...jag sa inte att Finland är favoriter. Men jag tror att Finland kan vinna. Man ska ju tro på sitt favoritlag. Om du tar så illa upp behöver du inte ens svara på mina kommentarer. Skrällar kan hända i VM, Leicester vann PL också

Vakta din tunga, här blir man uppblåst och idiotförklarad hastigt av trådens Himmler annorstädes. Personligen tror jag att Slovakien eller England vinner. Får Danmark loss Andersen så vinner iofs dom
Citera
2019-04-27, 10:36
Medlem
Hunden007s avatar
Kanske inte denna tråden men är i B-VM en av det bättre på länge?

ser fram emot denna turnering då förra turneringen bjöd på bra matcher förra året.
Citera
2019-04-27, 10:39
Medlem
Hunden007s avatar
Nyllander tackade ja till VM.

är det coachbytet eller nåt annat som får alla tacka ja nu? innan så kunde vi knappt skrapa ihop över 10 nhl spelare.
Citera
2019-04-27, 10:50
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

är det coachbytet eller nåt annat som får alla tacka ja nu? innan så kunde vi knappt skrapa ihop över 10 nhl spelare.

Förra året va väl alla förutom Joel Lundqvist från NHL? Lite imponerad ändå faktiskt av det svenska uppådet nu senaste par tre åren. Vi har ju guldcoachen Jalonen tillbaka men är ju mellanår detta vad främst gäller kontrakt. Vittu synd med Barkov som ju förmodligen hade blivit en ledstjärna. Nåja nästa år och ett world cup snart vore mumma
Citera
2019-04-27, 11:23
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Det är inget nytt, Grönborg är inne på sin tredje säsong som förbundskapten. Han har alltid haft god kontakt med NHL-spelarna.
Citera
2019-04-27, 11:28
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förra året va väl alla förutom Joel Lundqvist från NHL? Lite imponerad ändå faktiskt av det svenska uppådet nu senaste par tre åren. Vi har ju guldcoachen Jalonen tillbaka men är ju mellanår detta vad främst gäller kontrakt. Vittu synd med Barkov som ju förmodligen hade blivit en ledstjärna. Nåja nästa år och ett world cup snart vore mumma

tror vi har haft typ 3-4 icke nhl spelare som då lirade i KHL/NLA. Elias pettersson var en få förra året som inte spela i NHL.
Citera
2019-04-27, 11:29
Medlem
Jarvsofakss avatar
USA får loss Johnny Gaudreau, Noah Hanifin och Derek Ryan från Calgary. Auston Matthews ska göra läkarkontroll innan han får OK från Leafs.

De blir svårslagna.

EDIT:

Officiellt klara:

Målvakter
Cory Schneider, NJ
Cayden Primeau, AHL (Laval)
Thatcher Demko, VAN

Backar
Noah Hanifin, CGY
Quinn Hughes, VAN
Alec Martinez, LAK
Brady Skjei, NYR
Ryan Suter, MIN

Forwards
Alex DeBrincat, CHI
Jack Eichel, BUF
Johnny Gaudreau, CGY
Luke Glendening, DET
Patrick Kane, CHI
Clayton Keller, ARI
Chris Kreider, NYR
Dylan Larkin, DET
Derek Ryan, CGY
James van Riemsdyk, PHI
Frank Vatrano, FLA
Colin White, OTT
Senast redigerad av Jarvsofaks 2019-04-27 kl. 11:33.
Citera
2019-04-27, 11:41
Medlem
Citat:
USA får loss Johnny Gaudreau, Noah Hanifin och Derek Ryan från Calgary. Auston Matthews ska göra läkarkontroll innan han får OK från Leafs.

De blir svårslagna.

EDIT:

Officiellt klara:

Målvakter
Cory Schneider, NJ
Thatcher Demko, VAN

Backar
Noah Hanifin, CGY
Quinn Hughes, VAN
Alec Martinez, LAK
Brady Skjei, NYR
Ryan Suter, MIN

Forwards
Alex DeBrincat, CHI
Jack Eichel, BUF
Johnny Gaudreau, CGY
Luke Glendening, DET
Patrick Kane, CHI
Clayton Keller, ARI
Chris Kreider, NYR
Dylan Larkin, DET
Derek Ryan, CGY
James van Riemsdyk, PHI
Frank Vatrano, FLA
Colin White, OTT

Gaudreu chokade i slutspelet men annars så är det en jätte förstärkning. Tänk om dom får Matthews med

Vi ställer princip upp med ett Liiga-allstar lag, så mina förväntningar är låga. Jag tror att vi tar oss till kvartsfinal, och där så hoppas jag att vi gör en respektabel insats bara.

Vad är era förväntningar på det Svenska laget?
Senast redigerad av Pol9gif 2019-04-27 kl. 11:44.
Citera
2019-04-27, 11:49
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Gaudreu chokade i slutspelet men annars så är det en jätte förstärkning. Tänk om dom får Matthews med

Vi ställer princip upp med ett Liiga-allstar lag, så mina förväntningar är låga. Jag tror att vi tar oss till kvartsfinal, och där så hoppas jag att vi gör en respektabel insats bara.

Vad är era förväntningar på det Svenska laget?

Tror det blir mycket svårt att ta guld, USA och Ryssland ser bra ut. Kanada får nog ihop ett riktigt bra lag också nu med Tavares som draghjälp. Sen ska det väldigt mycket till för att ta tre VM-guld på raken.

Tror vi ryker i semi.
Citera
2019-04-27, 11:54
Bannlyst
Citat:

De blir svårslagna.

EDIT:

Officiellt klara:

Målvakter
Cory Schneider, NJ
Thatcher Demko, VAN

Backar
Noah Hanifin, CGY
Quinn Hughes, VAN
Alec Martinez, LAK
Brady Skjei, NYR
Ryan Suter, MIN

Forwards
Alex DeBrincat, CHI
Jack Eichel, BUF
Johnny Gaudreau, CGY
Luke Glendening, DET
Patrick Kane, CHI
Clayton Keller, ARI
Chris Kreider, NYR
Dylan Larkin, DET
Derek Ryan, CGY
James van Riemsdyk, PHI
Frank Vatrano, FLA
Colin White, OTT
Inget dåligt lag naturligtvis, men USA är inget lag som skrämmer mig. De slutar fyra, bakom Kanada, Ryssland och Sverige.

Yes.. Nylander klar.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/3J1OKe/uppgifter-tre-kronors-drombesked-till-vm

"Senast William Nylander spelade VM slutade det med dundersuccé. Tre Kronor vann guld i Köln för två år sedan och Nylander och Nicklas Bäckström var det stora radarparet.

Den högerfattade forwarden svarade för 14 poäng (7+7) på tio matcher och slutade med det etta i skytteligan och trea i poängligan. Nylander utsågs också till hela turneringens MVP, mest värdefulla spelare.

En extremt stark offensiv förstärkning. I NHL: 0.5 poäng/match senaste säsongen och säsongen innan så gjorde han ~0,72 poäng/match.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2019-04-27 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in