2019-04-26, 19:53
Medlem
Det kanske är kravet på ordning som drivit salafisterna på flykt, ingen orätt?
Citera
2019-04-26, 19:54
Medlem
Han kanske inte utvisas, det ska migrationsverket besluta om det är möjligt. Men han kan väl heller inte släppas ut i frihet igen om han utgör ett säkerhetshot.

En persons välbefinnande kan ju inte gå före tusental andras säkerhet. Då kan dom lägga ner Säpo för deras utredning och bedömning spelar ändå ingen roll.
Citera
2019-04-26, 20:14
Medlem
vidrikfittanens avatar
Synd att det inte är sant att utvisningen innebär dödsdom. Och ännu mer synd att mesiga Sverige aldrig kommer verkställa den.

Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
En persons välbefinnande kan ju inte gå före tusental andras säkerhet. Då kan dom lägga ner Säpo för deras utredning och bedömning spelar ändå ingen roll.

Jo, i Sverige.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-04-26 kl. 20:18.
Citera
2019-04-26, 20:38
Medlem
Ördögs avatar
Om någon har inloggningsuppgifterna till GD och Arbetarbladet, kan vederbörande säkert ge oss skapliga referat av innehållet i artiklarna.

Oro bland Gävles muslimer efter beslut att låsa in imamen: "Påminner om en diktatur"

https://www.gd.se/logga-in/oro-bland-gavles-muslimer-efter-beslut-att-lasa-in-imamen-paminner-om-en-diktatur

Starka reaktioner vid fredagsbönen i Gävle moské – manade till lugn efter att imamen förts till förvar
https://www.arbetarbladet.se/logga-in/starka-reaktioner-vid-fredagsbonen-i-gavle-moske-manade-till-lugn-efter-att-imamen-forts-till-forvar

Magnus Sandelin har skrivit en lång artikel, som kan läsas och delas av envar.

Radikal imam tagen i förvar – ”ska utvisas”
https://doku.nu/2019/04/26/radikal-imam-tagen-i-forvar-ska-utvisas/
Citat:
Doku och Expressen kan i dag avslöja att Migrationsverket under torsdagen fattade beslut om att han tillsammans med sin 34-årige son skulle tas i förvar. Senare under torsdagskvällen spred familjemedlemmar en namninsamling på nätet till stöd för Abu Raad och hans son, med en uppmaning om att stoppa utvisningarna av dem. I texten till namninsamlingen stod bland annat:

”Efter hela 23 år i Sverige har det beslutats att Gävle moskés imam Sh. Abo Raad ska utvisas från Sverige tillsammans med sin son. Trots att han aldrig någonsin dömts för brott eller gjort något som bryter mot den svenska lagen. Sh. Abo Raad har spenderat en livstid i Sverige och under den tiden fött barn och fått barnbarn, att utvisa honom och hans son är en garanterad dödsdom. Inga konkreta orsaker till hans utvisning har angivits och det är skandalöst att staten Sverige väljer att utvisa en person som bidragit till samhället och den muslimska communityn i både Gävle lokalt och Sverige i stort.”

Under fredagsmorgonen togs insamlingen bort från nätet.
----
Abu Raad och hans familj flydde från Irak 1991 och bodde en period i Saudiarabien, innan de kom till Sverige. Abu Raad och hans son fick permanent uppehållstillstånd 1998, däremot har deras ansökningar om svenskt medborgarskap avslagits vid upprepade tillfällen. Sonen uppgav under ett inspelat möte hos föreningen Charta 2008 för några år sedan att det är på grund av Säkerhetspolisen. Under mötet berättade han bland annat:

”Med tiden börjar man höra saker och ting om Säkerhetspolisen, för många år sedan. Min pappa får inte svenskt medborgarskap. De har frågat väldigt många människor: ”ja vad vet ni om Abo Raad?” De frågar många ungdomar vad de vet om Abo Raad. (…) Och en vacker dag när jag ansöker fick jag en sån här svart mapp. Säkerhetspolisen har bara svarta drömmar. Hela den här myndigheten går bara på fredliga människor som har en stark tro på sin religion och säger ”min gud är allah”. (…) Då är det alltså så här, jag får inte svenskt medborgarskap, för jag har för stort nätverk och jag kan kombinera mitt arbete med människor. Och de här kontakterna som de frågade om är alltså en säkerhetsrisk.”
Senast redigerad av Ördög 2019-04-26 kl. 20:42.
Citera
2019-04-26, 20:40
Medlem
ja det var på tiden.
några årtionden försenade bara.
Citera
2019-04-26, 20:42
Medlem
lika bra det, han har kopplingar till en muslim-skola som har öppnat i gävle där dom bara talar arabiska.

frågan är hur skolinspektionen låter den här skolan vara öppen när dom inte har svenska eller engelska-undervisning som är ett krav i skolplanen.
Citera
2019-04-26, 20:46
Medlem
På tiden, men vi vet alla att politikerna kommer falla för trycket av vänstermedia.

Vad vänstermedia inte förstår är att detta inte är trädkramare som gjort sig skyldig till att ha kedjat fast sig i något träd i en park. Detta är predikanter som förespråkar bland annat utrotning av väst, judar och andra icke-troende.
Citera
2019-04-26, 20:52
Medlem
DaChiefs avatar
Helt rätt. På tur att utvisas är de extremister som skrivit på namninsamlingen.

Om man frågar vem som helst av dem? Vem bestämmer i Sverige? Gud eller sveriges lagar så kommer de 100% svara gud.

Vilket innebär att de inte kvalificerar sig som svenska medborgare.
Citera
2019-04-26, 21:48
Medlem
Happysmurfs avatar
Migrationsverket verkar ju vara helt genomsyrat av aktivister, troligtvis med rötter i MENA. Man undrar ju hur många "nysvenskar" från MENA som anställs av Migrationsverket för att få dem i arbete. Det skulle inte förvåna mig om de lyckas att stoppa denna utvisning.

Vem har "the final say"? Är det Migrationsverket eller Säpo? Jag antar att det är Migrationsverket. Helt absurt.
Citera
2019-04-26, 21:57
Medlem
Vedträs avatar
Finns det möjlighet att spotta på honom innan han drar?
Citera
2019-04-26, 22:46
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Migrationsverket verkar ju vara helt genomsyrat av aktivister, troligtvis med rötter i MENA. Man undrar ju hur många "nysvenskar" från MENA som anställs av Migrationsverket för att få dem i arbete. Det skulle inte förvåna mig om de lyckas att stoppa denna utvisning.

Vem har "the final say"? Är det Migrationsverket eller Säpo? Jag antar att det är Migrationsverket. Helt absurt.

Troligen Migrationsöverdomstolen som har sista ordet.

Fiffan vilka glädjande nyheter att denna skitgubbe riskerar att kastas ut! Också bra att gubbfan konsekvent nekats svenskt medborgarskap trots sin långa vistelsetid här. Äntligen visar Sverige lite tåga.
Citera
2019-04-26, 22:50
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Elin Ersson blir våt i trosan nu, och här har du chansen igen lilla Elin få lite arab-balle mellan dina bleka skinkor. Skynda Elin, Skynda!

Påheja hon inte nu så hon blir helt i extas och seklandes när hon läser här ... vi ska inte onödigt peppa hon för hennes krodoilltårar, för hon kostar så mycke skattemedel att försena flyg och båt etc som hon vill du och jag ska betala för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in