2019-04-26, 09:17
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Under succéåren med sex titlar, egentligen sju, 2000-2005 (kanske till och med 2007 då guldchansen fanns i sista omgången) hade DIF fyllt en Tele2-liknande arena, som inte var Råttsunda, i många omgångar.

Detta enbart på sportsliga grunder utan jippo-faktor.

Den ekonomiska boost som fanns inom räckhåll då är på MFF-nivå utan ekonomisk dopning från kommunen.
Inte en chans att vi hade fyllt en arena i den storleksordningen i annat än derbyn och guldmatcher. Vi hade möjligen kunnat snitta kring 20 000 med rätt förutsättningar.
Citera
2019-04-26, 15:41
Medlem
Joelfrogs avatar
Ny sång man kan använda mot AIK?

"Vi vet mycket väl vem ni är, för ni är fotbollsmördare..."
Citera
2019-04-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Inte en chans att vi hade fyllt en arena i den storleksordningen i annat än derbyn och guldmatcher. Vi hade möjligen kunnat snitta kring 20 000 med rätt förutsättningar.

Så det är ingen chans att DIF med landslagsspelare som Källström, Elmander, Isaksson, Adde med flera, som spelade 2-2 borta mot Juve, och vann AS tre gånger på fyra år och cupen lika ofta, kunnat bygga upp sin publikbas med en arena med fler än 6000 OK platser?

Var du född då?

Edit: dubbla negationer
Senast redigerad av Baphometboy 2019-04-26 kl. 16:50.
Citera
2019-04-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Under åren mellan 2003-2007 tror jag mycket väl att vi hade kunnat fylla Tele2. Då var fotbollen glödhet i Stockholm och konkurrensen från hockeyn var i det närmaste obefintlig, plus att Djurgården upplevde en storhetstid utan dess like (ett guld per säsong mellan 2002-2005). Arenorna var dock kassa. Stockholm Stadion hade löpbana och Råsunda och Söderstadion var slitna utan några vidare bekvämligheter. Därför fylldes inte arenorna varje match. Hade vi haft Tele2 och Kamratvallen under dessa år hade vi nog haft ett totalsnitt på drygt 20 000 för alla Stockholmsklubbar.

Men visst. Detta är bara spekulationer.
Citera
2019-04-26, 17:26
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bestämma mig? Något i mitt inlägg du inte förstod dig på?

Jag var glasklar.
Ena stunden vill du ha jippopublik, nästa vill du gå tillbaka mot låga publiksiffror på en arena majoriteten av era supportrar aldrig besökt.
Citera
2019-04-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ena stunden vill du ha jippopublik, nästa vill du gå tillbaka mot låga publiksiffror på en arena majoriteten av era supportrar aldrig besökt.
Gäsp, är Salorm den enda gårdaren som kan föra en dialog på det här forumet utan att spy ut sig om myter, jippon, nybajare och friplåtar?

Märkligt att ni som inte går på våra matcher vet mer om vår publik än vi som går på alla matcherna.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2019-04-26 kl. 18:04.
Citera
2019-04-26, 18:14
Medlem
Citat:
Gäsp, är Salorm den enda gårdaren som kan föra en dialog på det här forumet utan att spy ut sig om myter, jippon, nybajare och friplåtar?

Märkligt att ni som inte går på våra matcher vet mer om vår publik än vi som går på alla matcherna.

Vi ser horder av bönder på Centralen före och efter matcherna.

Alex hånade er till och med i CMORE för att fansen inte hittar i stan.

PS: vad betyder ”Mvh Serieledarna. Från omgång 1 till 30.”
Citera
2019-04-26, 18:52
Medlem
Citat:
Vi ser horder av bönder på Centralen före och efter matcherna.

Alex hånade er till och med i CMORE för att fansen inte hittar i stan.

PS: vad betyder ”Mvh Serieledarna. Från omgång 1 till 30.”
Vad gör alla gårdare på Centralen innan och efter matcherna?

Alex.. Axén? Gnagaren? Okej.

PS. Det betyder att vi leder serien från omgång 1 till 30.
Citera
2019-04-26, 19:05
Medlem
Citat:
Vad gör alla gårdare på Centralen innan och efter matcherna?

Alex.. Axén? Gnagaren? Okej.

PS. Det betyder att vi leder serien från omgång 1 till 30.

Det var horvrak jag syftade på.

Bandy- speedway- och handbollssupportrar från Dalarna och bonnhålor i Mälardalen som låtsas hålla på mytklubben.

PS: vilken sport? Kommer det tröjor?
Citera
2019-04-26, 19:07
Medlem
Citat:
Det var horvrak jag syftade på.

Bandy- speedway- och handbollssupportrar från Dalarna och bonnhålor i Mälardalen som låtsas hålla på mytklubben.

PS: vilken sport? Kommer det tröjor?
Horhorhor, har du tourettes?

Jag frågar igen, vad gör alla gårdare på Centralen innan och efter match som tydligen spottar alla Bajare där?
Citera
2019-04-26, 21:09
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:

Det här är ett diskussionsforum. Du har några alternativ om hur diskussionen ska gå: Jag kom med ett påstående, svara på det med motargument eller skriv massa larv och försök flytta fokus från det jag skrev och visa att jag hade rätt.

Du gjorde det sistnämnda.
Citera
2019-04-26, 22:12
Medlem
Citat:
Horhorhor, har du tourettes?

Jag frågar igen, vad gör alla gårdare på Centralen innan och efter match som tydligen spottar alla Bajare där?

Haha.

Inte ens ett försök till comeback.

Jaja. Ni får säkert nån publiksiffra (dopad av gratisbiljetter, virkande hipsters och IPA-bönder) att jubla åt.

Stockholmare rör sig i Stockholm, de ser vad som händer i stan, även på centralen. Det är inget konstigt för någon som är uppväxt i huvudstaden.

I morgon spelar Sveriges framgångsrikaste förening SM-final i Djurgårdsland (där man spelat sen 1955).

På söndag derby i samma ”defändade” område mot vrak, inflyttade it-bönder och övriga töntar från Dalarna.

PS. Du missade mitt PS. Inom vilken sport leder ni? Kommer det tröjor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in