2019-04-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Var hittar man IS nyhetskanal där de tar på sig alla möjliga terror brott? Låter otroligt att de hann med alla förberedelser på 5 veckor efter christchurch.

Men tänk efter lite. Naturligtvis förbereddes inte allt på fem veckor. Muslimska terrorgrupper förbereder hela tiden attentat och bunkrar upp med vapen och sprängmedel. Detta händer även i Sverige. Christchuch vara bara en utlösande faktor. Men självklart har det funnits planer och för terror länge. Dessutom så fick ju den lokala terrorgruppen i SL hjälp utifrån av riktiga experter.
Ytterligare en sak som har hjälpt till verkar vara att myndigheterna har anat vad som skulle hända men inte agerat. SL styrs huvudsakligen av buddhister och de har nog inget emot om kristna och muslimer har ihjäl varandra.
Citera
2019-04-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men tänk efter lite. Naturligtvis förbereddes inte allt på fem veckor. Muslimska terrorgrupper förbereder hela tiden attentat och bunkrar upp med vapen och sprängmedel. Detta händer även i Sverige. Christchuch vara bara en utlösande faktor. Men självklart har det funnits planer och för terror länge. Dessutom så fick ju den lokala terrorgruppen i SL hjälp utifrån av riktiga experter.
Ytterligare en sak som har hjälpt till verkar vara att myndigheterna har anat vad som skulle hända men inte agerat. SL styrs huvudsakligen av buddhister och de har nog inget emot om kristna och muslimer har ihjäl varandra.

Men mitt i alltihop så brann notre Dame pga olycka.
Kristendomens stora symbol.
Förbannat konstigt sammanträffande
Citera
2019-04-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det var fan det dummaste jag har läst.
Att muslimer utför terrordåd mot andra muslimska grupper talar väl för motsatsen ganska rejält?
Det dummaste jag har läst är att islam är fredens religion.

Senast jag läste så var det just muslimer som utförde bombningarna på Sri Lanka. Som var riktade mot kristna. Men du verkar ha kommit fram till någonting annat.
Citera
2019-04-23, 15:44
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Det dummaste jag har läst är att islam är fredens religion.

Senast jag läste så var det just muslimer som utförde bombningarna på Sri Lanka. Som var riktade mot kristna. Men du verkar ha kommit fram till någonting annat.
Är du helt efterbliven?
Jag skrev att det är trams att det inte finns olika inriktningar inom islam då dom utför dåd mot varandra och då skriver du tillbaka den där smörjan som helt går emot vad jag skrev?
Citera
2019-04-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Men mitt i alltihop så brann notre Dame pga olycka.
Kristendomens stora symbol.
Förbannat konstigt sammanträffande

Branden i Notre Dame var också anlagd och detta kan man se på övervakningskameror. En man i svarta kläder springer på taket precis innan branden startar och sedan ser man en ljusblixt precis vid honom. Ingen vet vem mannen var eller vad han gjorde där. Någon naturlig förklaring till branden har inte kunnat ges. Dessutom var denna brand bara en i en rad bränder i franska kyrkor senaste tiden. Det är inte särskilt långsökt att anta att också detta har koppling till Christchurch.
Citera
2019-04-23, 16:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Jag litar oändligt mycket mer på Erdogan än på dig i detta specifika fallet. En muslim är en muslim.

vilket innebär att turkiet är lika säkert för västerlänningar som Raqqa var när det drevs av IS?

No more tourism for turkey then.. How disappointing for all the vendors in Alanya and Antalya. They just lost their livelyhood...
Citera
2019-04-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahls
Mhm, men det låter som drömmar eller fantasier.

Som sagt killen har fuck you money, dvs han kan nå dom flesta männiksor på jorden och ingen kan röra honom för det. Speciellt några ghetto arab råttor i våra orter
Citera
2019-04-23, 16:11
Medlem
New Zealand Prime Minister Jacinda Ardern's office said that has "not yet seen" any intelligence reports linking Sri Lanka attacks and Christchurch mosque massacre.

"We understand the Sri Lankan investigation into the attack is in its early stages," the spokesperson said. "New Zealand has not yet seen any intelligence upon which such an assessment might be based."

https://sputniknews.com/asia/201904231074374642-sri-lanka-opposition/
Citera
2019-04-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Så buddhister hämnas Christchurchattacken?

Jaa... och de elaka Buddhisterna har nu lurat IS till att ta på sig dådet. Jävla sittfetton..
Citera
2019-04-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Har ISIS självmordsbombare på lager? Christchurch ägde rum den 15 mars. Och redan den 21 april så har man fullt coachade självmordsbombare i Sri Lanka.

Du antar att folket i Sri Lanka behövde IS för att coacha självmordsbombare, vilket är fel.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liberation_Tigers_of_Tamil_Eelam

Tamil Tigers krigade med regeringen i 30 år och var just kända för självmordsattacker.

Citat:
According to the information published by the LTTE, the Black Tigers carried out 378 suicide attacks between 5 July 1987, and 20 November 2008.[84] Out of the deceased, 274 were male and 104 were female.

De skickade alltså in kvinnor med självmordsvästar och hade liknande syn på martyrer som islamister har.

Summa sumarum: Folket i Sri Lanka behöver inte IS för någonting, de har all kompetens och resurser i landet helt själva. Det enda som krävs är en person villig att utföra dådet.

Läs hela suicide attacks-delen på wikin, den är ganska intressant. Tamil Tigers hade inte heller någon koppling till islam.
Citera
2019-04-23, 16:52
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
IS tar väl på sig alla dåd mellan himmel och jord? Att det är islamister är ju naturligtvis klarlagt sen långt tillbaka men hur pass mycket IS faktiskt har varit involverade tar jag tills vidare med en stor nypa salt.
Citera
2019-04-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Branden i Notre Dame var också anlagd och detta kan man se på övervakningskameror. En man i svarta kläder springer på taket precis innan branden startar och sedan ser man en ljusblixt precis vid honom. Ingen vet vem mannen var eller vad han gjorde där. Någon naturlig förklaring till branden har inte kunnat ges. Dessutom var denna brand bara en i en rad bränder i franska kyrkor senaste tiden. Det är inte särskilt långsökt att anta att också detta har koppling till Christchurch.

Konspirationsteorier. Ingen vet vad blixten är, det kan ha varit vad som helst.

Nu är det OT här men viktigt att dessa infowars konspirationsteorier bekämpas.

Tills utredarna kommer till slutsatser lägger jag ingen vikt på något som sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in