2019-04-20, 02:58
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Men herregud ls och frst, jag har tagit ut med dessa kort och dessa automater tidigare, kanske du som ska lsa p, ex prova att ta ut p en Automat nsta gng du har pengar p kontot ,vilket troligtvis r mer sllan

Skandia vet jag inte men de vriga tror jag inte att ngot av dem fungerar fr det du vill gra nej. Du fr helt enkelt skaffa dig ett automatkort hos en av storbankerna om du vill ha den tjnsten i sverige.

Jag skall testa att ta ut lite euro bara fr att f detta bekrftat, jag tror nmligen att ditt urval av kort frn sm aktrer r problemet.

Edit: "Idag r fljande kortutgivare anslutna: Danske Bank, Handelsbanken, Lnsfrskringar, Marginalen Bank, Nordea, Resurs Bank, SEB, Skandiabanken, Sparbanken Syd, Swedbank med Sparbankerna, Volvofinans. ven American Express och Diners Club har avtal med Bankomat."

frn bankomat.se hemsida, att de har avtal innebr dock inte att alla tjnster kpts vilket innebr att det fortfarande kan vara strul med eurouttag.
Senast redigerad av sucuk 2019-04-20 kl. 03:09.
Citera
2019-04-20, 23:17
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Skandia vet jag inte men de vriga tror jag inte att ngot av dem fungerar fr det du vill gra nej. Du fr helt enkelt skaffa dig ett automatkort hos en av storbankerna om du vill ha den tjnsten i sverige.

Jag skall testa att ta ut lite euro bara fr att f detta bekrftat, jag tror nmligen att ditt urval av kort frn sm aktrer r problemet.

Edit: "Idag r fljande kortutgivare anslutna: Danske Bank, Handelsbanken, Lnsfrskringar, Marginalen Bank, Nordea, Resurs Bank, SEB, Skandiabanken, Sparbanken Syd, Swedbank med Sparbankerna, Volvofinans. ven American Express och Diners Club har avtal med Bankomat."

frn bankomat.se hemsida, att de har avtal innebr dock inte att alla tjnster kpts vilket innebr att det fortfarande kan vara strul med eurouttag.
S du menar Skandia,Nordea,Norwegian r smbanker ,du r tydligen inte den vassaste kniven in i ldan
Citera
2019-04-20, 23:31
Medlem
Citat:
Uttag
I vra automater kan du ta ut svenska kronor och, om din kortutgivare tillter det, utlndsk valuta. Vilka valutor som finns tillgngliga varierar men det finns automater med euro, pund, dollar, danska eller norska kronor.

https://bankomat.se/om-vara-tjanster/
Citera
2019-04-21, 03:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
S du menar Skandia,Nordea,Norwegian r smbanker ,du r tydligen inte den vassaste kniven in i ldan

Vem av oss r det som frsker plocka ut euro med kort frn banker som uppenbarligen inte kpt tjnsten?

Edit: Nordea? Du skrev Norwegian tidigare, hur skall du ha det, du verkar inte ha alla indianer i kanoten som inte ens sjlv vet vilken banks kort du har.
Senast redigerad av sucuk 2019-04-21 kl. 03:39.
Citera
2019-04-21, 03:44
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Vem av oss r det som frsker plocka ut euro med kort frn banker som uppenbarligen inte kpt tjnsten?

Edit: Nordea? Du skrev Norwegian tidigare, hur skall du ha det, du verkar inte ha alla indianer i kanoten som inte ens sjlv vet vilken banks kort du har.
Du har dlig koll grabben, Nordea r dom som kr Forex kort eller du vet inte ett skit uppenbarligen
kolla nu upp frst om du har ntt p ditt konto, sedan kollar du om du har koll p om Forex har Nordea som abviser, sedan gr du till nrmaste Eurobankomat och inser att du har totalt noll koll
Och har jag fel terkommer du inom 1 dag ,,OK!
Citera
2019-04-21, 12:10
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Du har dlig koll grabben, Nordea r dom som kr Forex kort eller du vet inte ett skit uppenbarligen
kolla nu upp frst om du har ntt p ditt konto, sedan kollar du om du har koll p om Forex har Nordea som abviser, sedan gr du till nrmaste Eurobankomat och inser att du har totalt noll koll
Och har jag fel terkommer du inom 1 dag ,,OK!

Nej "grabben" det r du som r ute och cyklar totalt.

Jag hade forex som bank tidigare. Inte fan var korten utgivna av nordea och de hade begrnsning bde vad gller belopp (2000 per uttag) och *tjnsten* euro fungerade inte.

Jag vet redan att du har fel s du lr vl inte terkomma, fortstt du springa runt och frska ta ut
Citera
2019-04-25, 19:29
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Nej "grabben" det r du som r ute och cyklar totalt.

Jag hade forex som bank tidigare. Inte fan var korten utgivna av nordea och de hade begrnsning bde vad gller belopp (2000 per uttag) och *tjnsten* euro fungerade inte.

Jag vet redan att du har fel s du lr vl inte terkomma, fortstt du springa runt och frska ta ut
DU, fortstt med din skeptik , du verkar inte ha alla hstar i stallet,
Du sger du hade Forex tidigare ,ok nr r tidigare 1999?
I dag har Forex sina kort via Nordea , vill DU ha bevis s kan jag , visa dina bevis att Forex kort INTE r utfrdada av Nordea?
terkom grna med dina bevis, vilket du inte kommer kunna
Citera
2019-04-25, 20:16
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
I dag har Forex sina kort via Nordea , vill DU ha bevis s kan jag , visa dina bevis att Forex kort INTE r utfrdada av Nordea?
Du verkar inte vga,jag sitter just nu med April Forex/Nordea screenshoot ,men vntar till du vgar visa att FOREX inte HAR Nordea,kom igen nu grabben, du vet ju allt
Citera
2019-04-25, 23:40
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Nordea kanske trycker korten t forex men det r INTE nordea som r utgivande bank., vilket bevisas av att du ENDAST kan ta ut 2000 kronor t gngen i bankomater och definitivt inte euro. Jag sa upp mitt forex frra ret nr de infrde avgift.

Frsk grna motbevisa mig genom att a) ta ut 2100 kronor i ett enda uttag b) ta ut

Att du r s sjlvsker nr du uppenbarligen inte lyckats f ut euro r fr mig en gta, du verkar lite "bakom" tyvrr.
Senast redigerad av sucuk 2019-04-25 kl. 23:42.
Citera
2019-04-25, 23:46
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Nordea kanske trycker korten t forex men det r INTE nordea som r utgivande bank., vilket bevisas av att du ENDAST kan ta ut 2000 kronor t gngen i bankomater och definitivt inte euro. Jag sa upp mitt forex frra ret nr de infrde avgift.

Frsk grna motbevisa mig genom att a) ta ut 2100 kronor i ett enda uttag b) ta ut

Att du r s sjlvsker nr du uppenbarligen inte lyckats f ut euro r fr mig en gta, du verkar lite "bakom" tyvrr.
dum dum eller dumdum!
Citera
2019-04-25, 23:47
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Du verkar inte vga,jag sitter just nu med April Forex/Nordea screenshoot ,men vntar till du vgar visa att FOREX inte HAR Nordea,kom igen nu grabben, du vet ju allt

Sitt du och miffa med det. Jag vet definitivt inte allt, jag vet dock att forexkortet inte funkar att ta ut varken strre belopp n 2000 per uttag eller euro. Hur vet jag det? Jo fr att jag hade forex gr visakort fram tills de brjade ta ut avgift runt mars eller om det var april frra ret.

Istllet fr att argumentera ge dig ut och frsk ta ut dina euro som du tydligen fortfarande inte lst, undrar varfr?
Citera
2019-04-25, 23:47
Medlem
sucuks avatar
Citat:
dum dum eller dumdum!

Dr gjorde du bort dig ordentligt, motbevisa mig istllet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in